שנאה בטורקיה: חפצים נזרקו על נבחרת הנשים

נבחרת הנשים של ישראל הובסה אתמול בטורקיה, במוקדמות אליפות אירופה, 72:53. על הנבחרת שבה 4 שחקניות ממכבי בן אשדוד האלופה כולל המאמן עדן ענבר, נזרקו חפצים בעת ההמנון, הקהל הטורקי שרק בוז "בהשמעת התקווה" והניף דגלי פלסטין. הבולטות בנבחרת, כולן מאשדוד. המצטיינת אלישה קלארק. ח"כ ליברמן מבקש להעניש את טורקיה. ענבר: "זה היה קהל עוין".

נבחרת ישראל בכדורסל נשים, הובסה במוצ"ש, על ידי נבחרת טורקיה, במוקדמות אליפות אירופה בכדורסל  72:53.  אבל זה לא הסיפור. חפצים נזרקו על הבנות בעת המנון, הקהל הטורקי העוין שרק בוז בעת השמעת "התקווה" והונפו דגלי פלסטין. בנבחרת 4 בנות מהאלופה מכבי בן אשדוד, הקפטנית שי דורון, שהיא גם קפטנית הנבחרת. אלישה קלארק, קטיה לויצקי ורוני בן נון. גם מאמן הנבחרת הוא ממכבי אשדוד, עדן ענבר.

1500 אנשי משטרה ואבטחה (לא כולל האבטחה הישראלית הצמודה של שירותי הביטחון הישראלי) שאבטחו את המשחק לא מנעו  מאוהדים טורקים, עוינים, לזרוק חפצים על הנבחרת בעת ההמנון, לשרו בוז בהשמעת התקווה ולהניף דגלי פלסטין.

ח"כ אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו קרא לאיגוד הכדורסל הישראלי לפנות לפיב"א לנקוט בצעדים משמעתיים נגד הנבחרת הטורקית. ליברמן הודיע כי הוא קורא למשרד החוץ להגיש מחאה חריפה לטורקיה.

המצטיינת בנבחרת. אלישה קלארק ממכבי בן אשדוד (צילום: פבל)
המצטיינת בנבחרת. אלישה קלארק ממכבי בן אשדוד (צילום: פבל)

האבטחה המרובה שהייתה היא בגלל שמדובר בנבחרת ישראלית, בגלל המצב באירופה ובגלל שלפני כחודש וחצי היה פיגוע סמוך לאולם שגבה חייהם של מעל 120 איש ומאות נפצעו.

במשחק עצמו היחידות ששמרו על מספרים טובים, היו בנות האלופה מכבי בן אשדוד, אלישה קלארק המצטיינת עם 17 נקודות, לה היה זה משחקה הראשון בנבחרת וקטיה לויצקי ושי דורון עם 10 נקודות כל אחת. עדן ענבר מאמן הנבחרת ואשדוד: "הקהל היה עויין. כל הכבוד לבנות על 40 דקות של מלחמה"

עוד בבית של ישראל,  רומניה ובוסניה. הראשונה תבטיח לעצמה את המקום באליפות אירופה ושש הסגניות הטובות ביותר מתשעה הבתים. רומניה תתארח כאן ברביעי.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך