"מרגיש שאני מגיע עם ניסיון, בשלות, בגרות, תובנות והבנות מהעונה שחלפה" ראיון מיוחד עם אלי לוי

אלי לוי, מאמנה של מ.ס אשדוד, התפנה לבקשתנו לראיון חגיגי לקראת ראש השנה * לוי מדבר על הכל, גם על הקבוצה, אבל רק עליה, אלא על גם על החלום שלו, העבודה עם אלון חזן, המשפחה שלו וגם על בדידותו לעיתים של מאמן * לוי פותח עונה שנייה באשדוד וגם את הלב, הוא מאוד מאמין במה שהוא עושה ובעיקר בשחקנים * לוי: "אנחנו קבוצה חזקה יותר מהעונה שחלפה, וזה תוצר של הניסיון וההבנה שצברנו"
(צילומים: משה סידי)

אלי לוי (49) פתח עונה עם קבוצתו מ.ס אשדוד. הוא פתח את השנה השנייה שלו בקבוצת הבוגרים. לוי עבר בשנה הראשונה מה שמאמנים ותיקים ממנו לא עברו. עונה שבסופה הקבוצה שרדה כנגד כל הסיכויים, אבל בגדול, עם 4 ניצחונות ו-3 תוצאות תיקו ועם אפס הפסדים בפלייאוף התחתון.

את השנה הזו פתחה הקבוצה אחרת לגמרי. כולם רואים שזו קבוצה אחרת. לוי שרכש ניסיון בעונה הקודמת, יודע לא להיכנס לדברים שבעבר ידע לצאת מהם. בראיון חגיגי לעיתון ה'מגזין' לכבוד ראש השנה, לוי מדבר על הכל, על הקבוצה, הכדורגל, האנשים סביבו, המשפחה ועל עצמו, אבל לא רק על אלי לוי המאמן….

קודם כל ולפני הכל חג שמח אלי.

"חג שמח ושנה טובה לכל עם ישראל, שנתברך בשנה זו בראש ובראשונה עם חזרתם של החטופות והחטופים לביתם ולבני משפחותיהם".

אתה פותח שנה חדשה ועונה חדשה. עונה שנייה בקבוצה. יש הבדל בין שתי העונות מבחינתך?

"בוודאי שיש הבדל, אין דומה יום אחד לקודמו ובכלל אני מאמין שבחיים אנחנו במגמה קבועה של התקדמות והתפתחות. אולי לא תמיד התוצאות מצביעות על כך, אבל בהחלט אני מרגיש שאני מגיע עם ניסיון, בשלות, בגרות, תובנות והבנות מהעונה שחלפה".

blank

תפקיד המאמן הוא תפקיד לפעמים כפוי טובה. כשמנצחים, השחקנים מקבלים קרדיט וכשמפסידים המאמן לא בסדר. איך אתה רואה את זה?

"אין לי בעיה לתת קרדיט לשחקנים שלי בכל משחק, אם זה אומר שננצח. ברור לכל שקבוצה מנצחת, או קבוצה מצליחה, מושפעת בהכרח מהעבודה שעושים איתה במהלך העונה וממשחק למשחק. לגבי הביקורות, לשמחתי בעונה הראשונה שלי כמאמן בוגרים הבנתי את הפואנטה. אני חזק בלקבל את הביקורת ובעיקר לדעת איך להתייחס אליה. אין דבר כזה הוגן בכדורגל, בסופו של דבר זה המאמן ואיך שהוא מתנהל ותופס את הדברים".

באשדוד החזון הוא לגדל שחקנים צעירים לתת במה, ומשם מאפשרים להם להתקדם. איך אתה מסתדר עם החזון הזה כמאמן.?

"⁠אני חושב שאני מייצג את החזון של אשדוד באופן הכי ברור. אימנתי בהצלחה את קבוצת הנוער בשנים שחלפו, כמה מן השחקנים שעברו אצלי עלו לקבוצת הבוגרים וגם כיום לא מעט מבוגרי מחלקת הנוער שלנו משחקים בקבוצה הראשונה ואפילו בהרכב. זו גאווה ומימוש של הדרך שהתוו במועדון לפי תכנית מסודרת ואין ספק שמגיע לג׳קי קרדיט על התפיסה הזו".

אתה מסתכל מעבר לעונה הקרובה, מסתכל הלאה? הגעת לתפקיד בכיר בגיל יחסית צעיר.

"⁠אני לא יודע אם 49 זה צעיר או מבוגר, יש מאמנים צעירים ממני ויש מבוגרים ממני שהגיעו לפני או אחרי לתפקידים בכירים, ואני לא מאמין בהגדרה של מאמן צעיר. יש לי ניסיון של לא מעט שנים כעוזר מאמן ומאמן ראשי בנוער, אני גם לוקח בחשבון גם את השנים שלי כשחקן והאנשים שעברתי במהלך הקריירה שלי. אני מלא שאיפות עם רצון להתקדם אבל לא מסתכל מילימטר מעבר למשחק הקרוב".

אתה אומר שהשנה הקבוצה שונה, ובצדק, מה תחשב עבורך הצלחה בעונה הזו? יש לך מטרה?

"הקבוצה שונה בעונה הזו ומדובר בעובדה בכל הנוגע לסגל השחקנים. עזבו לא מעט והצטרפו במקומם, אבל אני מרגיש שאנחנו קבוצה חזקה יותר מהעונה שחלפה וזה תוצר של הניסיון וההבנה שצברנו, אני ברמה האישית, הצוות שלי והמערכת כולה. הצלחה תהיה להציג קבוצה לוחמת, לא מתפשרת, מנצחת ומשיגה כמה שיותר נקודות כדי לא להיקלע לתסבוכת כמו בעונה שעברה, ואם נצליח לשלב התקדמות הדרגתית אולי נצליח גם להפתיע".

השנה הצטרף לצוות המקצועי גם מאמן נבחרת ישראל לשעבר, אלון חזן, כנציג הבעלים. לוי והוא עובדים יחד.

blank

איך העבודה עם אלון חזן?

"⁠אלון אדם יקר, היינו בקשר טוב והתייעצתי איתו עוד הרבה לפני שהשם שלו עלה בהקשר של המועדון. יש לנו חיבור טוב, אני מקשיב לדעתו ומשתף אותו בכל. אנשים שוכחים, אבל הוא נשא במשרה הבכירה ביותר בכדורגל הישראלי – מאמן נבחרת ישראל, ויש לו הרבה ניסיון ומה לתרום לי ולמערכת בכלל".

אי אפשר לערוך ראיון בלי להתייחס למה שקורה בימים אלה במדינה. מאמן בסופו של דבר הוא בודד. צריך לקבל את ההחלטה בסוף, גם אם מתייעץ. כמו ראש ממשלה. אומנם לא עם קבלת החלטות כמו ראש ממשלה, כמובן, אבל התהליך בהחלט דומה.

מה אתה חושב על המצב במדינה. כמאמן אתה יודע שלפעמים החלטות הן לבד. כמו ראש הממשלה. מה היית מייעץ לו יכולת?

"קטונתי מלייעץ לראש  הממשלה. המצב פה לא פשוט והמלחמה לא מקלה על אף אחד, נקווה לטוב ונתפלל שהדברים יסתדרו, שהחטופים יחזרו לביתם והאחדות תשוב לשרור בתוכנו וזה הרבה לפני ראש הממשלה ונבחרי הציבור, זה התפקיד שלנו".

ראש השנה הוא חג משפחתי. ידוע שעבורך המשפחה חשובה והיא מלווה אותך. האם האימון והאינטנסיביות בתפקיד בא על חשבון המשפחה?

"⁠האמת בתחילת הדרך זה ניכר, אבל בשלב מסוים הבנתי שהמשפחה שלי היא העוגן שלי, הכוח המניע שלי, ולכן למדתי למתן תגובות ולווסת את ההתנהלות כדי המשפחה לא תרגיש את המתח והלחץ, ותדע גם לחוות את הרגעים הטובים".

בראש השנה יש מנהג תשליך. מה היית רוצה להשליך (תכונה) אם היית יכול?

⁠"לא יודע אם מדובר בתכונה כזו או אחרת, אני בתהליך למידה יום יומי, דואג להתפתח ולהתקדם בכל תחום, מה שאני מוצא שלא נכון לי, אני פשוט מניח ומוציא מחיי ואם יש צורך לאמץ ולהתרגל לדברים חדשים, עושה בדיוק את אותה הפעולה".

blank

בוא תגלה לנו מה החלום שלך.

⁠"חלום? אני שואף להיות בריא, שהסובבים שלי יהיו בריאים ומאושרים, אני משתדל להגשים שאיפות ורצונות בתחומים השונים- אין לי משהו שאני יכול לשים עליו את האצבע ולומר: ״זה החלום שלי״. אם אני רוצה משהו, אני עושה כל שביכולתי להשיג אותו".

מה לאחל לך לשנה הקרובה?

⁠"בריאות לי, לבני משפחתי ולכל עם ישראל. שנה טובה ומלאה בשורות טובות. אם מישהו רצה להעביר לנו מסר בשנה שחלפה, הבנו והפנמנו היטב- אפשר להניח לנו לשוב לחיים רגועים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

blank

אולי יעניין אותך