"אולי החזרה שלי ושל סאצ' תהיה דוגמא לזרים האחרים שאפשר לחיות פה"

אלכס אוסוקין ואשתו היפנית סאטסוקי אוסוקין, הידועה בכינויה סאצ', משחקים בקבוצת הכדורעף של מכבי אשדוד, הוא בגברים, היא בנשים. שניהם נותרו בארץ בתחילת מלחמת "חרבות הברזל", אבל בגלל אזרחותה היפנית, בנוסף לישראלית, הם נסעו ליפן. אלכס חזר וכעת סאצ' והבן סקיי, חוזרים לאשדוד. אלכס: "אני מתגעגע אליה ואל הילד".
אלכס, סאטסוקי והילד סקאי.

ביום שלישי חגג אלכס יומלדת 34. הוא חגג לבד. בקרוב כבר לא יהיה לבד, האישה סאטסוקי אוסוקין, הידועה בכינויה סאצ' חוזרת לארץ עם הבן שלהם סקיי. לאלכס ברור שהחזרה הזו היא משמעותית מאוד.

לפני שנבין למה? נעשה לכם סדר בנפשות הפועלות  אלכס אוסוקין,  קפטן נבחרת ישראל בכדורעף וסאצ', הם שניהם שחקנים במכבי אשדוד, הוא בגברים היא בנשים. הם הכירו בארץ ונישאו בשנת 2016, מאז הם גרים פה. השנה הוא הצטרף למכבי אשדוד ואשתו בעקבותיו, ולאחר שנים בקיבוץ כפר מסריק (אלכס היה הסמל של מטה אשר – מ.ס). עברו הקיץ לאשדוד. הם גרים באזור י"א. הליגות אמורות היו לפתח בתחילת אוקטובר, מלחמת "חרבות הברזל", עצרה הכל.

סאצ' היא שחקנית הכדורעף הראשונה אי פעם ששיחקה באשדוד, בעצם הראשונה מיפן בכל ענפי הספורט בעיר ככל הנראה, שעושה זאת. היא מחזיקה באזרחות יפנית וישראלית. בתחילת המלחמה הזוג אוסוקין והילד, נשארו בארץ, ואח"כ נסעו ליפן. אלכס חזר סאצ' והילד לא.

אלכס אוסוקין בפעולה

אלכס מה קורה עכשיו איפה האישה?

"כשהתחילה המלחמה וכל השחקנים והשחקניות הזרות חזרו למדינות שלהן, אנחנו היינו פה עוד שבוע. התלבטנו אם לטוס למשפחה ביפן, קצת להתרחק, כי אשדוד חטפה מאוד חזק. חששנו גם מחדירת המחבלים, זה הלחיץ אותה מאוד. גם אותי, שאני ישראלי, זה הלחיץ".

אז מה עשיתם?

"נסענו לחבר קרוב שלי במרכז, גנאדי סוקולוב קפטן מכבי ת"א . היינו אצלו ולקחנו איתנו שחקנית זרה נוספת מהקבוצה עם הילד ובעלה להתרחק מאשדוד".

אבל אז הייתה התפתחות. הגיע מייל משגרירות יפן ובו שאלה אם סאצ' רוצה לטוס ליפן עם הילד ועם הבעל. סאצ' החליטה לקבל את ההצעה.

אלכס מספר מה קרה אח"כ: "קיבלנו כרטיסים בשישי ב-13 באוקטובר ליפן. עלינו על מטוס חילוץ, בטיסה צבאית של דרום קוריאה. כך מצאנו את עצמנו ביפן. היינו שם שבועיים ואני חזרתי לארץ ביום ראשון שעבר, כי כל הקבוצה חזרה להתאמן"

ומה קורה עכשיו?

"סאצ' נשארה עוד שבוע לראות מה ההתפתחות פה, מהחשש להסלמה. הצלחתי להרגיע אותה והיא אמורה לחזור בשבוע הקרוב. גם הנשים חזרו להתאמן והליגה אמורה להיפתח ב-24.11"

אתה לא חושש שהיא והילד חוזרים?

"חושש. כמו שכולנו חוששים במצב כזה. לשמחתי מתחילת השבוע חזרו הגנים באשדוד, וזה מראה על חזרה לנורמליזציה. זה השפיע על החזרה שלה. היא אומנם אזרחית ישראלית אבל לא נולדה ולא גדלה פה, קשה לה להכיל את המציאות והסיטואציה הזו, בוודאי עם ילד קטן. היה לה קשה, אבל אני שמח שהיא חוזרת. זה חשוב, כי במצבים כאלה חשוב שהמשפחה תהיה ביחד. אני רוצה שסאצ' ואני נשמש דוגמא שאפשר להיות פה באשדוד, לחיות ולהתאמן, וזה בסדר להיות כאן. אולי החזרה שלנו תהיה דוגמא לשחקנים זרים לחזור. ברור לי שיש לא מעט התלבטויות. שחקן שנוסע לשחק בגרמניה, לא חושש לקבל טיל כמו שחקן זר בישראל".

אתה בטח מתגעגע

"מתגעגע מאוד. לילד, אליה. אני כל היום חי על מנה חמה וביצים…"

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך