חכם סידי / זו ארץ זו?

שינו זוארץ, יו"ר ההתאחדות לכדורגל, התפטר לאחר שלושה חודשים בתפקיד. האמת, ציפיתי ליותר. ממנו, לא מהזמן, מי אמר שערן לוי עושה טעות? מי. נכון, אני. והאדומים אשדוד צריכים להבין שגם בעונה הבאה לא נורא לעלות ליגה
משה סידי הידוע גם כחכם סידי
חכם סידי

אני לא יודע ממה להתאכזב יותר, מהעבודה ששינו זוארץ עזב כבר אחרי 3 חודשים, או מכך שהוא לא ידע שלא יתנו לו לעשות שינויים? האמת משניהם. כמה מילים שפכתי פה על המינוי של שינו זוארץ לתפקיד יו"ר ההתאחדות לכדורגל. כתבתי שהוא האיש הנכון בזמן הנכון, ולא ידעתי שהזמן יהיה כל כך חשוב עבור האיש, שכנראה הסתבר כלא נכון.

נעשה את זה קצר. שינו זוארץ מונה לתפקיד יו"ר ההתאחדות לכדורגל, ברעש גדול ובקונצנזוס לא פחות גדול. כולם חיכו לו, כולם תמכו ואפילו עשו בשבילו איזה סוג של קומבינה שלא יצטרך תקופה של "קירור" והוא מונה. לאחר 3 חודשים הוא התפטר בקול ענות חלושה, בטענה ש… "לא נותנים לעבוד".

וואלה הפתעת אותי שינו, באמת. ממש לא באמת. כל ילד בטרום א' יגיד לך שלא היו נותנים לעבוד. נו אז.  חשבת שיתנו לך לעבוד? הרי אתה בא מהכדורגל, אתה יודע שבהתאחדות יש חזקים בתפקיד הכיסא. לא יזוזו ממקומם ובוודאי לא לטובת מי שרוצה לעשות שינוי שעלול להפיל אותם מהכיסא ולא רק להזיז. אותו כיסא שכבר קיבל צורה עגולה לא של כדור, אלא של עכוז… אבל שינו יקירי, אני גם מאוכזב ממך. בדיוק מאותה הסיבה. כי ידעת.

ואם ידעת אז לא היית צריך לקום ולעזוב. ההפך הוא הנכון, היית צריך עם הגיבוי הציבורי להבהיר שלא נותנים לעבוד. לא להגיד אני הולך, כמו איזה מוכר ארטיקים בים (וסליחה אם פגעתי בטילון). מה זה אתה הולך? האם הכדורגל זה משחק ילדים? לקחת, תתמודד. מה אתה קם והולך? גם בעסקים היית קם והולך? ממש לא. אז למה פה כן? כי זה לא חשוב לך? נהפכו, הרי אמרת כמה זה חשוב לך. פעם אמר לי מישהו שמנהיגות לא מקבלים, מנהיגות לוקחים. שינו, רצית להנהיג את הכדורגל, רצית לעשות רפורמות? תלחם על זה. אל תקום ותלך. מנהל עושה את הדברים נכון, מנהיג את הדברים הנכונים.

ואולי בעצם זה רק תרגיל מנהיגותי, ואתה עוד תחזור. אז אתנצל על טור שלם. בינתיים אתה חייב לכדורגל שלנו התנצלות.

ערן ל(א)וי
נו מה. איך אני חולה על זה? הרי אתם כבר יודעים. נרקיסיסט אני, כשאני צודק. איך…? מה אמרתי. בחייאת, מה אמרתי? אמרתי פה, נשבע לכם, בארבע אימהות וכמה שפחות אבות, שאני פה אמרתי לערן לוי לפני שעזב את נתניה לטובת בית"ר ירושלים, שהוא עוד יצטער והוא עוד עלול לעוף מירושלים… לירושלים. מבולבלים? רגע בא הסבר. סורו לפסקה הבאה.

נכון, הוא לא עף מירושלים, לוי נשאר בירושלים, אבל בליגה אחרת. יחי ההבדל הדק (ואין פה בדיחת משקל. תהיה בהמשך). ערן לוי, שהגיע לבית"ר ירושלים כמעט באותה צרמוניה, כמו ששינו זוארץ הגיע להתאחדות, עזב אותה באותה מנגינה צורמת ועבר לקבוצה השנייה בבירה, זו מהליגה השנייה, הפועל קטמון.

מה היה רע לך בנתניה? מה יא מר לוי. היית מלך העיר, מלך הפלפל צ'ומה, מלך הליגה, הגעת לנבחרת, עשית לך קאמבק ועדנה דווקא לעת פרישה. מכבי נתניה רצתה אותך, הליגה הייתה זקוקה לך ואתה הלכת לירושלים. דווקא. הסוף היה ידוע מראש. היה ברור שבבית"ר ירושלים אתה יכול רק להתרסק. ירושלים היא לא מקום קל. הפכת לצערי ממלך נתניה לליצן ירושלים. עוד מהדהדים באוזניי דברי גיא לוזון, המאמן של ירושלים אז ופ"ת כיום (שגם הוא התרסק שם), על המשקל העודף שלך, לעיניי כל הכדורגל הישראלי. הבנת? בנתניה אהבו אותך והיו מוכנים לשלם לך בזהב על פי המשקל ובירושלים לקחו את המשקל שלך והפכו אותו לכסף… שהם חסכו… בזה שהעבירו אותך לקטמון. ולא אמרתי מילה על מ.ס אשדוד שרצתה אותך, ואתה עשיתי רעשים של 'לא בא לי'… ובסוף אתה תבוא, אבל בימי שישי למשחקי הליגה הלאומית. חבל שלא היית ערני, ערן.

 

לא קו אדומים
זו לא התחכמות הכותרת הזו של לא קו אדומים. ממש לא. טוב קצת. נו טוב הרבה. קבוצת הפועל אדומים אשדוד, לא צריכה לראות באי העפלה השנה לליגה הלאומית, קו אדום. למרות שככה ההרגשה. לפעמים שנת לימודים שווה אח"כ את השכר ששילמת. או במילים אחרות, עוד עונה בליגה א' יכולה אח"כ להביא לעליית אדומים לליגה לאומית כשהיא מוכנה יותר, כי היא למדה.

ההרגשה היא שבאדומים אשדוד רוצים לעלות בכל מחיר וכל דבר מלבד עלייה ייחשב לכישלון. זה נכון אם אתם תתקעו כמעט עשור בליגה א', כמו נניח מכבי קבליו יפו (מי אמר אני אוהד אותה? אני). היא באמת נתקעה 10 שנים בליגה השלישית וזה חתיכת כישלון. אבל אדומים אשדוד מה קרה? אתם עונה ראשונה בליגה א', תלמדו, אל תשתגעו. שחקנים באו, התחלפו, מאמן בא והלך, שחקנים שעזרו בשתי עונות נהדרות נחתכו כאילו הפריעו. היה עצוב לראות את זה. וגם אם עכשיו יש מי שרואה במה שאני אומר סדין אדום (הופה הנה עוד התחכמות מילולית. די כבר), שיחשוב רגע. כי גם אם הפועל אדומים אשדוד תעלה העונה, מה  שכבר לא יקרה לדעתי, היא תגיע לליגה הלאומית בלי בסיס, אלא עם אינסטנט, שנעשה בלחץ ומהר. בלי עתודה ומה שמתבשל מהר מידי, לפעמים מתקלקל.

לא אמרתי שאדומים צריכה לוותר על העונה. ממש לא. היא צריכה לנצל את הניסיון העונה, בכדי לבנות את העונה הבאה בלי לחץ בכדי ללמוד מהטעויות ולתקן. תרשמו לפניכם מה שנעשה בלחץ, מביא רק לחץ ואז התוצאות יהיו בהתאם ותהיו אדומים מבושה… וזה כבר לא משחק מילים, זו עובדה.

וחכם סידי אומר: "עדיף אדם שלם עם עצמו, מאשר אדם מושלם עבורכם…"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך