מתחילה הפרשה בדברי חיזוק ואמונה: "כי תצא למלחמה על אויביך ונתנו ה' אלוקיך בידיך" אם תלך בשם ה' אז אין אויב שיכול לנצח אותך, כי ה' יתברך איתך. כמו שראינו במלחמות רבות לאורך ההיסטוריה פעמים רבות לא היה בידנו נשק או צבא גדול אלא ביטחון בה', כך ניצחנו והנה אנחנו בארץ הקודש ארץ ישראל.
פירוש נוסף "כי תצא למלחמה" הכוונה על יצר הרע. ברגע שתקום ותלחם בו, הקב"ה לא יעזוב אותך איתו לבד כי הוא מלאך ואנחנו בני אדם. אבל אדם צריך לעשות מעשה השתדלות ולצאת מולו למלחמה אך אל תחשוש כי הנך בשר ודם, ומלך מלכי המלכים הקב"ה אתך תמיד!
דעו, זאת מערכה לא פשוטה וקלה מול היצר הרע, הרבה פעמים הדמיון קופץ קדימה וגורם לנו לחשוב בצורה לא נכונה ולשבש את הראיה וכך מפיל אותנו.
כפי שמספר הבן איש חי הקדוש בספרו "עוד יוסף חי" היה אדם שעסקו היה לצאת לכפר של ערבים ולקנות מהם ביצים ותרנגולים, ומוכרן בשוק ברווח מועט שממנו מתפרנס בכל שבוע ושבוע. מהעסק הזה לא היה לו רווח גדול אלא כדי מחייתו לו ולבני ביתו. ויהי היום כשנשא על ראשו כאלף ביצים בסל וגם נשא שתי אגודות של תרנגולים משולשלים על כתפיו חשב בליבו עד מתי יהיה עסקי ביגיעה מרובה כמה שעות של דרך להביא ועל כתפי לסחוב את הביצים ולמכרם ברווח כה מועט. הנה נא לי בסל אלף ביצים ושתי אגודות של תרנגולים על כתפי כשאגיע לעיר לא אמכרם אלא אגדלם בביתי, ואושיב את התרנגולים על הביצים ואז יהיה לי מכל ביצה אפרוח אחד, אחר עשרים יום יהיו בידי אלף אפרוחים מאלף ביצים שיש לי, והאפרוחים כולם יהיו נקבות ולאחר שיגדלו יולידו אלף ביצים ביום אחד ומכל הביצים יצאו אלף אפרוחים ואושיב את אלפי האפרוחים על אלפי ביצים וכו'. כך כמשך חודש יהיו בידי עשרים אלף תרנגולים ואז אמכור אותם כל אחד בדינר אחד של כסף לפחות, ונמצא בידי עשרים אלף דינרי כסף. אחר כך אשליך מידי את העסק הזה ואקנה צמר בעשרים אלף, וכן על זה הדרך ואז בהם אקנה פונדק, פרדסים וכמה חנויות לשכירות, ואהיה עשיר מופלג כמו רוטשילד, וכשיגיע יום ההולדת של המלך שקורא לכל גדולי העיר לברכו. ואז בא לחשוב איך ישתחווה למלך כשיכנס לפניו לברכו, ניסה בעצמו להשפיל שתי ידיו בהכנעת ראשו וכריעת חצי גופו, ומרוב ששקע בחלומו עשה כל זאת בפועל, ואז נפל הסל מלא ביצים שהיה מונח על ראשו ונשברו כל הביצים, וגם התרנגולים נפלו ומתו ברובם. וכששמע את קול הביצים שנשברים הקיץ מתרדמת מחשבותיו וראה שלא נשאר בידו כלום, אין כאן ביצים, אין כאן אפרוחים, אין כאן דינרים, אין כאן בתים, ואין כאן נשיאות ולא חצר מלכות, אבל יש כאן ביצים שבורות וחיות מתות.
מכאן למדים אנו מה התוצאות של דמיון המחשבה של הבל וריק, דמיון זה טוב אבל תשתדל לא להיסחף אחריו ולהבדיל בין רע לטוב.
בשורות טובות ושבת שלום ומבורך!