פותרים את בעיית החובות דרך הגדלה של משכנתא

הרבה מאוד מאיתנו נמצאים במצב שבו יוקר המחייה גובר עלינו ומכריח אותנו לקחת הרבה מאוד הלוואות קצרות מועד
פותרים את בעיית החובות דרך הגדלה של משכנתא

אז איך המשכנתא יכולה לעזור? למי שיש לו משכנתא שהיא נמוכה מחמישים אחוז משווי הבית שלו, קיימת אופציה מעולה שיכולה לעשות הרבה מאוד סדר בחשבון העו"ש שלו. האופציה היא דחיסת כל ההלוואות הקיימות לתוך המשכנתא שלו.

איך זה מתבצע? לכאורה, התהליך הוא יחסית פשוט: מגדילים את המשכנתא הקיימת ומכניסים לתוכה את סכום ההלוואות הקצרות שקיימות אצלכם בחשבון. ברגע שלוקחים הרבה הלוואות קטנות, שיוצרות חיוב חודשי גבוה וחונקות את ההתנהלות היום יומית, ניתן להפוך אותן למשכנתא אחת ארוכה עם החזר חודשי נמוך שיוכל לאפשר התנהלות פיננסית תקינה וסדירה.

מכשולים במשכנתא לסגירת הלוואות: המכשול הגדול שעומד בדרך לקבלת משכנתא לצורך פירעון חובות, זה כמובן הריביות. אנחנו כולנו מבינים שכאשר מגיעים לקחת משכנתא לצורך רכישת דירה חדשה, אנחנו מקבלים ריביות שהן נמוכות, ככה עובדת משכנתא. אבל במשכנתאות שמיועדות לפירעון חובות, הריביות הן הרבה יותר גבוהות. כלומר, מי שלא יודע להיעזר ביועץ משכנתאות מקצועי, יכול להגיע למשכנתא בריביות של 6 או 7 אחוז, תלוי כמובן לכמה שנים נלקחת המשכנתא. במשכנתאות שהמטרה שלהן היא רכישת דירה, אנחנו יודעים שנכון לעכשיו הריביות הן בממוצע של 3.0 אחוז, כאשר לוקחים את המשכנתאות לתקופות ארוכות של 25-30 שנים. לעומת זאת, כאשר רוצים להגדיל משכנתא קיימת לצורך פירעון חובות, אנחנו יכולים להגיע לריביות גבוהות אפילו פי 2 ויותר מכך. חשוב מאוד להיות מודעים לנושא הריביות, כי במקרים מסוימים ההחזרים יכולים להיות גם פי 2 מהסכום הנלקח.

קבלת אישור למשכנתא כזו: הבעיה הגדולה במשכנתאות לצורך פירעון חובות זה לקבל אישור למשכנתא. הבנקים הם מאוד קשוחים בבדיקות שהם עושים למבקשי הגדלת משכנתא, היות וישנו חשש גדול מהתנהלות בלתי אחראית מבחינה פיננסית של הלווים.

הבנק ירצה לבדוק שהלווים הם מרוויחים לפחות פי 3 מגובה המשכנתא העתידית הצפויה. דבר נוסף הוא שגובה ההלוואה לא יעבור את חמישים אחוז משווי הנכס הקיים, כאשר דבר נוסף הוא בדיקה מחמירה של הלווים, כדי לוודא שלא היו בחשבונות שלהם צ'קים חוזרים, הגבלות, פשיטות רגל או כל שאר הבעיות.

אסמכתא על כל שקל: אחד הדברים שאנחנו בדרך כלל לא רגילים אליהם, הוא הצורך להביא אסמכתאות לכל שקל שאנחנו רוצים. במשכנתא שהיא לקניית דירה, זה ברור מאליו – הכסף יהיה לרכישת דירה. לעומת זאת במשכנתא לסגירת הלוואות, אנחנו נדרשים להביא מסמך כתוב לכל שקל שאנחנו לוקחים.

 

לכל בעיה, פנייה או איחולי הצלחה:

מרטין:050-8116397  

 maratbok@gmail.com

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך