משכנתא לדירת השקעה – טיפים חשובים

חושבים לקנות דירה להשקעה וחושבים על משכנתא? אז הנה הדברים שאתם צריכים לדעת כדי להיות מוכנים לקניית דירת השקעה ולקיחת משכנתא לטובת ההשקעה. הכנתם כלי כתיבה? יוצאים לדרך...
משכנתא לדירת השקעה - טיפים חשובים

50 אחוז משכנתא על כל דירה מעבר לראשונהכאשר באים לרכוש דירת השקעה, קשה מאוד להביא סכומים משמעותיים במזומן כדי לבצע את הרכישה. אז מה שצריך לדעת שאנחנו יכולים לקחת 50 אחוז משכנתא על כל דירה קיימת. כלומר, אם אתם רוכשים דירה שנייה, אתם יכולים לקחת עליה 50 אחוז משכנתא ואם יש לכם עוד דירות, אז גם על דירות אלו ניתן לקחת 50 אחוז משכנתא. לדוגמה: אם יש לי 2 דירות ללא משכנתא ואני מעוניין בדירה שלישית, אני יכול לקחת 50 אחוז משכנתא על הדירה שאני קונה ועוד 50 אחוז משכנתא על אחת הדירות הקיימות שלי.

ניתן להגיע ל-100 אחוז משכנתא בהמשך לסעיף הראשון. אם ברכישת דירה ראשונה, אנחנו יכולים להגיע עד 75 אחוז משכנתא, אז בדירות השקעה, אנחנו יכולים להגיע ל-100 אחוז משכנתא וקנייה ללא מזומן כלל. איך? נחזור לדוגמה: יש לי דירה בשווי מיליון שקלים ללא משכנתא, ואני רוצה לקנות עוד דירה בשווי 1 מיליון שקלים. בהתאם למה שדיברנו עליו, אני לוקח 50 אחוז משכנתא על הדירה שאני קונה ועוד 50 אחוז על הדירה הקיימת שלי, וכך אני מגיע למשכנתא של 100 אחוז ורוכש דירת השקעה ללא מזומן בכלל.

שכירות עתידית נחשבת להכנסה: אחת הבעיות שקיימות במשכנתא היא להוכיח יכולת החזר. אבל כאשר לוקחים משכנתא לדירת השקעה, הדברים הם יותר פשוטים. נניח שרוכשים דירת השקעה בשווי 1 מיליון שקלים ואנחנו צופים שההכנסה משכירות תהיה 4000 שקלים, אנחנו יכולים להוסיף את הסכום הזה להכנסות החודשיות שלנו, ולהגדיל את ההכנסה החודשית לצורך החישוב.

דוגמה: משכורות 13,000 שקלים, תשלומי משכנתא קיימת 5000 שקלים,

משכנתא חדשה לרכישת דירת השקעה 4000 שקלים. שימו לב שבתסריט הזה, יש לנו הכנסה של 13 אלף ואנחנו משלמים משכנתא 5 אלף. לכאורה ההכנסה הפנויה שלנו היא רק 9 אלף. לכן כאן לא נוכל לקחת משכנתא עוד 4 אלף בחודש. אבל אם נוסיף הכנסה צפויה מדירת ההשקעה, נניח עוד 4 אלף שקל לחודש, נגיע להכנסה פנויה צפויה של 13 אלף וכן נוכל לקחת משכנתא לצורך רכישת דירת ההשקעה.

להיעזר ביועץ מומחה: משכנתא לטובת דירת השקעה היא בדרך כלל דבר מורכב יחסית. לא כל הבנקים מוכנים לתת 100 אחוז משכנתא לטובת הרכישה, חלקם עושים בעיות עם הכנסות מסוגים שונים של שכירות, הריביות הן גבוהות בגלל אחוז מימון גבוה. אני ממליץ בחום גדול להיעזר ביועץ מומחה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך