איך נראה שולחן החג האידאלי בשבועות?

החגים שלנו בישראל מלאים במסורות וכמובן אוכל. זו אחת הסיבות מדוע שבועות הוא אחד החגים האהובים ביותר על הישראליים, בעיקר בשל הסיבה שזהו החג היחיד שבו נהוגים דווקא מאכלים חלביים. זה לא שבחגים האחרים יש איסור על כך, אבל כנראה שעבור הישראלים, יש משהו חגיגי בבשר שגורם לנו לחזור אליו שוב ושוב. לפחות עד ששבועות מגיע
תמונה: pixabay

הארוחה החלבית קלילה, משביעה ומציגה טעמים נפלאים שאי אפשר ליצור בשום דרך אחרת. בדיוק כשכבר נמאס ממרק העוף, הבשרים הכבדים והתבשילים, מגיע הרגע הזה בשנה להתחיל לתכנן את הפשטידות, המאפים, הגבינות והמתוקים שילוו את ארוחת החג. כדי לעזור גם לכם לתכנן היטב, אספנו כמה רעיונות ליצירת שולחן החג האידאלי. 

 

פשטידות שעושות את כל ההבדל 

 

פשטידות לחג השבועות אין כמותן בעולם! הן מגיעות בכל הצורות והגדלים. בדרך כלל ממולאות במגוון גבינות, ירקות ועשבי תיבול על בסיס רוטב רויאל. הן מתאבן נהדר שפותח את התאבון או התוספת המושלמת לצד מנות אחרות. מכיוון שאין סוף למתכונים והאפשרויות, הן גם מהוות אופציה מעולה עבור האכלנים הבררנים יותר, והן ללא ספק  מצליחות להעלות חיוך בכל שולחן חג. 

מי שרוצה להוסיף גם מרקם בצקי לפשטידה מוזמן להפוך אותה לקיש נפלא עם בצק חמאה פריך או אולי בצק עלים מפנק לאקסטרה קרנצ'יות.

 

פסטה אחת – מגוון של רטבים

 

מובן שארוחת החג לא תהיה שלמה בלי פסטה ברוטב מפנק ועשיר. לא משנה באיזה רוטב תבחרו, זו מנה שתמיד מצליחה לקלוע לטעמם של האורחים. אם ברצונכם להשקיע ולהפתיע ברמה הגבוהה ביותר, אנחנו ממליצים להגיש כמה אפשרויות. הכינו פסטה רגילה או רביולי ממולא ללא רוטב והציבו במרכז השולחן. סביב, יוגשו רטבים שונים כך שכל אחד יוכל לבחור את השילוב האהוב עליו. למשל, ברוטב רוזה המכיל שמנת ועגבניות יחדיו, רוטב פסטו עשיר, רוטב שמנת עם פטריות או בטטה או רוטב חמאה ולימון. עולמן של הפסטות עשיר ומעניין, ולכם רק נותר לגלות אותו. 

 

כל הטוב במנה אחת – פיצה 

 

המנה האיטלקית האהובה הזו הפכה למרכיב עיקרי בארוחת השבועות החלבית ולא בכדי. הבצק הפריך, רוטב העגבניות העשיר והגבינה הנמסה הם השילוב המושלם של טעמים ומרקמים שאליהם יוכלו להתחבר ילדים ומבוגרים בכל הגילים. והחלק הכי טוב, יש כל כך הרבה תוספות לבחירה! כך, ניתן להתאים אישית את הפיצה לאורחים בהתאם להעדפותיהם. מצד שני, אפשר גם לעוף עם הדמיון! בעוד שילדים יסתפקו בתוספות קלסיות כמו זיתים, תירס ופטריות, תוכלו להפתיע את המבוגרים בחבורה עם תוספות מעניינות במיוחד. למשל, גבינת עיזים ובצל מקורמל, חמאת כמהין ועגבניות מיובשות, חצילים, ארטישוק ועוד. 

 

נשנושי גבינות 

 

אם אתם מחפשים אופציה קלילה לפתוח איתה את הארוחה, מגש גבינות הוא בחירה נהדרת. ניתן להזמין מגש מוכן או לבנות מגש כזה בעצמכם. לבחור את הגבינות הקשות האהובות עליכם כמו צ'דר, ברי, קשקבל ועוד, לצד פירות וקרקרים. אל תשכחו להגיש יין טוב לפתיחת התאבון ושדרוג המנה הראשונה. הרי יש משהו כל כך נפלא ומשמח בשילוב בין גבינות, פירות ויין. זה הזמן שלכם להשקיע, לפנק ולהתפנק!

 

קינוחים חלביים אמיתיים 

 

אם כבר ארוחה חלבית, אי אפשר שלא לסיים אותה עם קינוחים חלביים אמיתיים, טעימים ומפתיעים! בין אם מדובר בעוגת גבינה קלסית או במוס שוקולד חלבי, הקינוחים הללו הם הדרך המושלמת לסיים את הארוחה בנימה מתוקה. מכיוון שלא מדובר בקינוחים פרווה, הם בדרך כלל עשירים מאוד, עם מרקם קרמי וחמאתי. זה הזמן לשלוף את השמנת המתוקה, החמאה ששמרתם במקרר במיוחד לחג, את השוקולד השוויצרי המעולה והפירות הטריים! עוגות טעימות, קינוחי כוסות אסתטיים ואפילו עוגיות חלביות לצד הקפה. כל קינוח הוא חגיגה!

 

לסיכום, אין ספק שסעודת חג השבועות האידיאלית היא חגיגה לחושים. מפשטידות חלביות מלוחות ועד מנות פסטה מגוונות, פיצות גבינתיות מלאות בתוספות ופלטת גבינות עשירה, כל אחד מהסועדים יוכל למצוא את המנה החביבה עליו. אז אם גם לכם יש משימה לארח את ארוחת החג, כעת אתם יודעים בדיוק מהן המנות שחייבות, אבל פשוט חייבות להימצא על השולחן. הארוחה הנפלאה תסתיים כמובן בקינוח חלבי מפנק ומפתיע, שיבטיח שכולם בלי יוצא מהכלל יהיו שבעים ומרוצים. חג שמח! 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך