עוגות ועונות – הקשר המתוק

מי לא מכיר את החשק הזה לחמין עשיר שעולה ביום גשום ואת הכמיהה לשייק קליל באמצע אוגוסט? אותו דבר עם עוגות! לכל עונה יש את העוגה שלה: הקלות, הקרות והפשוטות לקיץ, הדחוסות, העשירות והכבדות לחורף, ולעונות המעבר- כאלה שבאמצע. אז לא משנה אם בחוץ שמש זורחת או עננים אפורים, עם הכתבה הזו תוכלו להיות רגועים ששעה אחת מעכשיו (אם תתחילו תכף ומיד), תהיה לכם העוגה הנכונה ליד הקפה
תמונה: pexels

קיץ: עוגת גבינה קרה

עוגה שעובדת מעולה כקינוח אבל גם בין ארוחות, בכל עונה ובמיוחד בקיץ- היא עוגת גבינה קרה. ללא אפייה ו(כמעט) ללא מאמץ, עוגות גבינה קרות הן הפתרון למתוק המרענן והקליל של העונה החמה, שלא מוותר על החלביות המפנקת. הבלילה מוכנה תוך 10 דקות, ותהיו מוכנים שהיא תתחסל בחצי מהזמן. בכנות, החלק הכי קשה עם עוגות גבינה קרות הוא לחכות שיתייצבו במקרר. יתרון נוסף שהופך אותן ללהיט בכל קיץ מחדש הוא האלתורים והמשחקים שאפשר לעשות כמעט בכל רמה: מטעמים מרעננים בתחתית, בציפוי, ובגבינה עצמה. 

עוגת ביסקוויטים היא דוגמה לעוגת גבינה קרה שכיף להכין גם בימים חמים במיוחד, ולא פלא שהיא מנצחת בכל שולחן שבועות. תמיד נכונה, משמחת ונוסטלגית: עוגת השכבות הזו היא נוף ילדותנו, ועם נוף כזה- אין סיבה לחשוב על אף מתכון אחר, במיוחד כשרוצים להתקרר ולהתפנק באותו הזמן.

סתיו: פאי פקאן

משהו בשילוב בין המרקם הפריך של התחתית והמלית העשירה הופכת את הפאי לכוכב עולה כשהימים מתחילים להתקצר. הפקאנים נושרים מהעץ, וזה זמן מצוין לאסוף אותם מתחת לעץ של השכן (ברשות, כמובן) ולפצח יחד עם הילדים. או, אם אתם רוצים לחסוך בזמן ואנרגיה, תמיד אפשר לבחור באפשרות המקולפת והקצוצה מהסופר הקרוב. כך או כך, התחתית הנימוחה והיבשה שנותנת קונטרה למלית הלחה והקרנצ'ית יוצרות יחד תופעה קולינרית שמתגעגעים אליה כל סתיו מחדש. אפשר להשתמש בכל אגוז, אבל פקאנים הם ככל הנראה הבחירה המושלמת: לא זקוקים לאף תוספת (חוץ מחמאה), בטעם עמוק שמזכיר את העונות המתחלפות. אז גם אם הערב מתחיל לרדת מוקדם והעצבות מזדחלת, זכרו שפאי פקאן יהיה ככל הנראה הנחמה הטעימה ביותר.

חורף: בחושה

מירקות, פירות, או בכלל מדבש- עוגות בחושות יכולות ללוות אתכם חורף שלם! ומה יותר נעים מלקבל פרוסת עוגה רכה ואוורירית לצד תה מהביל כשגשם בחוץ והחתול מתכרבל בספה? עוגה מושלמת בדיוק לימים בהם החושך מגיע מוקדם ואין כוח לכלום- 10 דקות והבית מתמלא בריח של נחמה, שתוך חצי שעה אפשר ממש לטעום. מתנור אחד יוצאות לפחות שתי תבניות אינגליש קייק, שעם אחת מהן אפשר לשמח את השכנים ועם אחת מהן- את כל מי שיושבים בסלון. מומלץ להשתמש בפירות שגם ככה מבשילים דווקא בעונה הקרה, כמו בננות ותפוזים ולהשתמש בטעמים החזקים שנוצרים רק כשפרי מוכן באמת. מבחושה בננות ושוקולד צ'יפס קלסית, דרך בחושה תפוזים קוקוס נוסטלגית, ועד עוגת מייפל (שבשל כל השנה על מדפי הסופר). לכל עוגה בחושה כדאי להוסיף חמאה, או גבינה רכה שתעדן ותרכך את המרקם הענני גם ככה, ותהפוך כל בחושה מפשוטה לכוכבת בלתי נשכחת.

אביב: מוס פירות

כבר לא חורף ועוד לא קיץ, וההתחדשות נמצאת בכל פינה. מוס היא דרך קלילה וטעימה להכניס אל השולחן פירות בצבעוניות מרגשת, שהולכת יד ביד עם הפריחה שקורית מסביב. בחירת הפרי תשפיע על הצבע והטעם, והחיבורים הנכונים יכולים ליצור יצירת אומנות של ממש. וגם אם עדיין לא מוכרים מנגו מאיה בשווקים או אננס טרי מהערבה, יש שפע פירות אחרים שאפשר להתרענן איתם מבלי להתפשר על הטעם: פטל, אוכמניות וקרמבולה הם רק חלק מהדרכים החגיגיות לקשט את הגביעים האלגנטיים שתגישו לשולחן. את המוס עצמו אפשר לגוון בדרכים רבות: להוסיף לו יוגורט, שוקולד לבן או להקפיא אותו לכדי גלידה בימים החמימים יותר של עונת המעבר. יתרון נוסף של מוס פירות הוא צורת ההגשה: מכוסות זכוכית גבוהות ועד צנצנות נמוכות ועגולות, כפיות זהב קטנות או כפיות גבוהות בצבעי פסטל, כל האפשרויות פתוחות בפניכם, וככל שהשולחן יהיה צבעוני יותר, כך כל ביס יהיה שמח בהרבה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך