גולש להצלה...

החובש הגולש….

הסיפור של ליאור בן חיים, 30 מאשדוד, הוא סיפור חיים מיוחד. ליאור הוא מדריך קפוארה, גולש ומדריך בגלישה בים, עושה ספורט אקסטרים....וחובש מתנדב ונהג אמבולנס באיחוד הצלה. לא פעם מסתבר שהוא משלב הכל יחד. באחד המקרים הציל אצבע של ילד שיכולה היה להיקטע בביה"ס בו לימד. ליאור: "החלטתי שאני רוצה לטפל ולעזור לאנשים בזמן אמת, אז הצטרפתי לאיחוד הצלה"
ליאור בן חיים. גם מציל חיים.

כשליאור בן חיים עולה על הגלשן שלו בחוף הים באשדוד וגם כשהוא יורד ממנו ומאמן בקפוארה, הדבר האחרון עולה לכם בראש הוא שהבחור הזה לא רק מתעסק בספורט אקסטרים אלא גם ואולי בעיקר מציל חיים תרתי משמע.

ליאור בן חיים, 30 מאשדוד הוא חובש  מתנדב על אופנוע, נהג אמבולנס וכבר 9 שנים מתנדב. אבל הוא לא רק חובש ומתנדב הוא מאמן גלישה ומאמן קפוארה, והשילוב הזה של הדברים עזר לא פעם לאחירם. איך משלבים את זה עם איחוד הצלה? סבלנות מיד תקראו ותבינו.

ליאור מספר איך הגיע להיות חובש: "אני עוסק בספורט, גולש ומלמד קפוארה. בגלל שאני נמצא הרבה בים יצא לי לראות כמה פעמים טביעה. החלטתי שאני רוצה לטפל בהם ולעזור להם בזמן אמת. שיהיה לי ידע רפואי בכדי להצילם". אמר ועשה קורס חובשים של איחוד הצלה. מאז הוא מתנדב. מאז הוא מציל חיים לא רק בים. אבל מסתבר שהוא גם מציל ילדים ולא רק מהבחינה הפיזית.

במדי איחוד הצלה.

ליאור הוא מדריך של נוער בסיכון, חינוך מיוחד ובתי ספר ובקפוארה ואומניות לחימה. הוא עושה את זה בפנימיות לילדים לנוער בסיכון ובבתי ספר באזור אשדוד. הוא מאמין  שבאמצעות האומניות הלחימה הוא יכול להביא אותם למקום יותר טוב בחיים שלהם.

ליאור: "במקום שיבזבזו את הזמן בלעשות דברים שליליים המטרה היא להזיז אותם תרתי משמע, בכדי שיעסקו בספורט ובדברים חיוביים יותר. לדוגמא אם אחד מהם מעשן, אז ברגע שהוא מתעסק בספורט הוא מגלה שהעישון מקשה עליו, אז הוא מפסיק. במקום שידבקו למסכים אז בזכות הקפוארה הם יותר מתאמנים ומשקיעים על משהו שנותן להם סיפוק חיובי מעצמם".

קפוארה למי שלא מכיר היא אמנות לחימה ברזילאית בעלת שורשים אפריקאים, המשלבת בתוכה יסודות ריקודיים, אקרובטיקה ומוזיקה. היא ידועה במהלכים המהירים, המורכבים ובמינוף הגוף במגוון רחב של בעיטות, ספינים, וטכניקות ניידות

איך אתה משלב את איחוד הצלה והקפוארה? חתיכת שילוב.

"יש לי את הזמן לפעמים בין שיעור לשיעור או בין בית ספר לבית ספר. אפילו וטפלתי בתוך מקומות העבודה עזרתי רפואית לא פעם. אני גם חובש בטיולים. לפעמים יוצא מטעם בתי הספר".

מסתבר שהשילוב הזה עזר לו לא פעם בזמן אמת. אנחנו מתכוונים לעובדה שהוא נמצא בבתי הספר ובים והוא חובש בהכשרתו. אם נדייק זה עזר להם יותר מאשר לליאור.

ליאור: "היה מקרה בו ישבתי בחדר המורים באחד מבתי הספר באזור, לפני כשנה. לפתע אני שומע צרחות של ילד מאזור המגרש. יצאתי החוצה וראיתי ילד בכיתה א' שנתפסה לו האצבע באחד הברזלים של תורן הדגל שבביה"ס. הוא הכניס את האצבע לשם והגלגלת מעכה לו את האצבע. אני, ביחד עם אב הבית של בית הספר, חתכנו את החבל והענקתי לו טיפול וסיוע ראשוני שלאחריו הוא פונה לבית חולים. הצלנו לו את האצבע. הוא יכול היה לאבד את האצבע שלו".

אגב גם בים הוא כבר הספיק כמובן להציל חיים: "במסגרת הגלישה גלשתי פעם לפני כשנה וחצי בכנרת. לפתע הרוח ירדה דרסטית וכל המצנחים של הגולשים גרמו לכך שלא יוכלו לגלוש. אנשים פשוט נסחפו לכל מיני חופים. אחד מהם נפצע תוך כדי חזרה לחוף. טיפלתי בו ונמנעה החמרה"

הילדים יודעים שאתה גם מדריך וגם חובש?

"מורה שאלה ילד בביה"ס שאני מלמד, "מה אתה רוצה להיות שתהיה גדול", אז אחד מהם אמר לה, – אני רוצה להיות כמו ליאור שאהיה גדול. חובש באיחוד הצלה".

גם מדריך קאפוארה.

מה הדבר הבא שאתה רוצה לעשות?

"אני עוד 3 חודשים טס להרי האלפים עושה סנובורד".

מניח שגם שם יעזור לך שאתה חובש באיחוד הצלה

"ברור. אני לוקח תיק של איחוד הצלה ושם בו ציוד רפואי לכל צרה שלא תהיה".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך