יעקב קויפמן ואוכל – אהבה ממבט שני

השבוע אנו שמחים להכיר לכם את המנה של יעקב קויפמן, בן 24 מאשדוד, שהכין במיוחד בשבילכם את המנה שהוא הכי אוהב, מדליוני פילה

יעקב קויפמן מאשדוד, אוטוטו בן 24, גילה את האהבה שלו למטבח בדרך לא שגרתית כשלקראת סוף השירות שלו כלוחם בצבא עבר יעקב למטבח בבסיס. בתור התחלה, ההתמצאות במטבח היתה המחויבות שלו למפקד ולצבא. לאט לאט הבין שהריחות במטבח והאהבה שלו לבישול חזקים ממנו ואז כבר החליט שהמטבח הוא המקום בשבילו. עוד לפני השחרור מהצבא היה ברור לו שהעתיד שלו נמצא בענף המסעדנות ומיד כשהשתחרר החל לעבוד בתחום. תוך זמן קצר החל לנהל מטבח. יעקב לא הסתפק בתחביב, החליט ללמוד ולהתמקצע בתחום, ופנה ללמוד במכללת השף ״קולינריה״.

מתכון:
מצרכים:
4 פרוסות של פילה בקר
1 בצל לבן
1 בצל ירוק
צרור בזיליקום
צרור נענע
2 שיני שום
10 מל יין לבן
שמן לטיגון
ענף טימין
1 תפוח אדמה
אופן הכנה:
צורבים את הפילה אחרי ששקלנו אותו ל200 ג על מחבט עם מעט שמן עד להשחמה. מוציאים מהמחבט, מגלגלים ומשאירים פתח באמצע למילוי בסיר נפרד עם מים. חותכים קוביות קטנות של תפוח אדמה וחולטים אותו עד לקבלת רכות, מוציאים ומקררים בצל לבן עם בצל ירוק נענע בזיליקום מקפיצים במעט שמן יין לבן ו2 שיני שום פרוסים דק. ולבסוף מוסיפים טימין, רוזמרין, מלח, פלפל לבן ומוסיפים את התפוח אדמה החלוט ומקפיצים הכל יחדיו. מוציאים וממלאים את החורים באמצע מדליוני הבקר בתערובת.
לרוטב: 2 שזיפים 1 פלח לימון 20 מל יין לבן חצי יבש 10 ג קורנפלור 20 ג סוכר 10 ג מלח 10 ג פלפל לבן ענף טימין ענף רוזמרין אופן הכנה: מקלפים 2 שזיפים וטוחנים אותם במגמיקס או בלנדר מוט לאחר הטחינה מעבירים לכלי מערבבים יין לבן עם הקורנפלור עד למסה אחידה וחלקה ומוסיפים לימון למסה בסיר נפרד. מתחילים לבשל את השזיפים הטחונים, לאחר שקיבלנו רתיחה, מוסיפים את מסת היין לבן עם הקורנפלור ומוסיפים טימין, רוזמרין, שום, מלח, פלפל, לאחר שזה מוכן מוזגים את הרוטב מעל המנה.
ושיהיה בתאבון!

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך