"אני כבר נחנקת, אין לי אוכל לילדים, יש לי חובות לחברת חשמל ועמיגור"

כך זועקת אלה אוסטרברוד (40), מאשדוד, אם חד הורית ל-4 ילדים קטינים, שאין להם מה לאכול בבית * היא חייבת כסף לעמיגור וחברת החשמל וחוששת להישאר בלי חשמל ובלי בית לה ולילדים ⦿ אלה מנסה למצוא עבודה אבל בכל מקום לא מוכנים לקבל אם ל-4 קטינים ששניים מהם זקוקים לריטלין והיא נקראת כל יום לביה"ס ⦿ אלה: "אני מתחננת ומבקשת בבושת פנים עזרה כספית, לצערי אין לי יותר ממי לבקש" * לילדים שלה יש בקשה אחת: אמא אנחנו רוצים שיהיה לנו מה לאכול" ⦿ למעוניינים לעזור - אלה 0542634993

לילדים של אלה אוסטרברוד, יש בקשה אחת – "אמא שיהיה לנו מה לאכול". לא יותר. מדובר ב-4 ילדים קטינים אותה מגדלת אלה, בת 40, לבד באזור ח' באשדוד, הגדולה בת 9 הקטנה בת 5. "האבא של הילדים לא בתמונה" היא מספרת, ומוסיפה: "אני מנסה להסתדר לבד. גם ההורים שלי לא בתמונה הם צריכים עזרה בעצמם ורוצים שאני אעזור להם, איך אעזור, אין לי לעצמי?".

זה המצב אצל אלה וילדיה. אין אוכל שלא לדבר על דברים אחרים שהם מבחינת דבר בסיסי אצל כל ילד ואצל ילדיה מותרות. אפילו בגדים חדשים אין לה לתת לילדים. מדובר במשפחה בת 5 נפשות שאין לה כלום בבית, בדירת 3 החדרים אותה היא שוכרת מעמיגור, היא ישנה בסלון בכדי שיהיה מקום לילדיה. כאמור על בגדים ודברים אחרים כמו כל בני גילם אין בכלל מה לדבר. החשש של אלה הוא שבגלל חוב כספי הם עוד יישארו ללא חשמל ואולי אפילו עלולים להסתכן בכך שיישארו ללא קורת גג. העצב והמועקה על המצב הקשה שהיא נקלעה יחד עם ילדיה הקטנים גורמים לה לנדודי שינה והיא בקושי ישנה בתקופה האחרונה.

בצער לה אלה פנתה בפנייה לעזרה אל עיתון "המגזין": "אני צריכה עזרה כספית. אין לי ברירה. אני מבקשת עזרה בסל מזון, אני כרגע נמצאת בשלב של חוסר ברירה וחייבת כל עזרה שאפשר. אני מתחננת ומבקשת בבושת פנים  עזרה כספית, לצערי אין לי יותר ממי לבקש, נותר לי רק לפנות אליכם, אני יודעת שלאשדודים יש לב טוב. בבקשה תעזרו לי".

אלה מחפשת עבודה כבר זמן רב. זה לא שהיא מבקשת לשבת בבית ולבקש עזרה. כמו שראיתם היא מתביישת בזה. היא מחפשת עבודה בכדי לצאת מהמצב שנקלעה אליו, אבל מסתבר כי לא מוכנים להעסיק אותה: "אני לא עובדת כי כששואלים אותי ושומעים שאני אם חד הורית עם 4 ילדים שמתוכם שניים לוקחים על בסיס קבוע רטלין, וכל רגע קוראים לי בבית הספר לקחת אותם, אז הרוב מעדיפים לא לקחת אותי. ניסיתי בלי סוף למצוא עבודה. לצערי אני לא מצליחה".

אז ממה את חיה?

"אני מקבלת קצבת נכות כללית. 5000 שקלים מביטוח לאומי".

המקרר של אלה וילידה ריק, עצוב לראות אותו. אבל מה שיש לה הרבה זה חובות שהולכים ומצטברים, כי עם סכום כזה ל-5 נפשות אי אפשר אפילו לקנות לפעמים לחם. היא חייבת 4000 שקלים לעמיגור ו-7000 לחברת חשמל. אלה: "אם תפתחו את המקרר אצלי לצערי לא תמצאו כלום. אין לי אוכל לילדים. שלמתי ב-5000 השקל שאני מקבלת מהביטוח לאומי קצת חובות. וממה שנותר קניתי לנו פירות, מים וחלב".

אלה חוששת שבגלל החוב לחברת החשמל ולעמיגור היא וילדיה יישארו בלי חשמל ואולי חס וחלילה בחוץ, כי יפנו אותם. לכן היא פונה בפנייה נרגשת באמצעות עיתון ה"מגזין" לכל מי שיכול או רוצה לעזור: "תעזרו במה שאתם יכולים, אוכל, חשבונות, אני נחנקת. אמרתי שאם אמות אולי המדינה תעזור לילדים שלי. יכולים לנתק לי חשמל בכל רגע, מפחדת שנישאר בלי הבית.. חשוב לי כרגע לשלם לפחות את החשמל שהילדים שלי לא יישארו בלי אור. זה יהיה נורא עבורם. זה יותר חשוב לי כרגע. אני במצב שאני עושה סיבובים לחפש עבודה. אני מחפשת ואני משאירה את הפרטים אפילו בניקיון אין לי בעיה אפילו לעבוד, אבל לא לוקחים אותי. אני כבר לא יודעת מה לעשות המצב הזה נורא עבורי".

 

מה את עושה שהילדים מבקשים משהו?

"הילדים שלי כבר לא מבקשים כלום, לא משחקים, לא בגדים, רק אוכל. בגדים אני לא קונה להם, יש שכנה טובה שמביאה את הבגדים הישנים של הילדים שלה. הילדים מבקשים רק אוכל לא משהו אחר".

למעוניינים לעזור  – אלה: 0542634993

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך