זוכרים את הנופלים הבודדים

30 חיילות וחיילים בודדים, עולים וישראלים, נפלו בקרבות ה-7.10 ובמהלך המלחמה, וכ-400 נפצעו בדרגות פציעה שונות. ביום הזיכרון הקרוב יקיימו לראשונה ארגוני החיילים הבודדים טקס מרגש לזכר הנופלים ותמיכה בנפגעים

בצה"ל משרתים כ-7,000 חיילות וחיילים בודדים, מישראל והתפוצות. רבים מהם לוקחים חלק בפעילות מבצעית בחזיתות השונות. מאז פרוץ המלחמה נפלו בקרבות מעל ל-600 חיילים בסדיר ובשירות מילואים, מתוכם 30 חיילות וחיילים בודדים, תוך שהגנו בגופם על אזרחי ישראל בעוטף עזה ב-7.10 ובלחימה ברצועת עזה.

 

ביום ראשון, 12.5.24, ישלבו כוחות, בפעם הראשונה, ארגוני החיילים הבודדים – "התכנית לחיילים בודדים של נפש בנפש ו-FIDF", "אח גדול למען חיילים בודדים", "צופים גרעין צבר", "רוח נכונה" ו"המרכז לחיילים בודדים לזכרו של מייקל לוין" – לקיום טקס זיכרון מיוחד לזכרם באולם הכנסים של סינמה סיטי ירושלים. הטקס ייערך בשפה העברית והאנגלית ויתקיים במעמד שר העלייה והקליטה, ח"כ אופיר סופר ובהנחייתם של חיילים בודדים. בנוסף, ישתתפו בו בני משפחותיהם של חיילים בודדים שנפלו במלחמה, ביניהם: יורם ריבלין, אביו של סמ"ר אביעד ריבלין ז"ל, שיאמר קדיש לזכר החללים וג'נבייב גנסיה, אמו של סמ"ר אלי ולנטין גנסיה ז"ל, וכן משפחותיהם של סמל נתנאל יאנג ז"ל, רס"ל אמיר פישר ז"ל ונוספים.

 

ג'נבייב גנסיה, אמו של סמ"ר אלי ולנטין גנסיה ז"ל שנפל בקרב ה-7.10: "ולנטין הציב לעצמו משימה שנתנה משמעות לחייו. הוא ידע את המשימה, פעל למענה ושום דבר לא יכול היה לעצור אותו. למרות שבעצמו שלא השלים את עלייתו הרשמית לארץ, חוק "אלי וולנטין ג'נסיה" שעבר בכנסת ב15– בנובמבר על שמו, מאפשר לכל חייל בודד שנפל לקבל אזרחות ישראלית. ביום ראשון הקרוב נתייחד עם זכרו וזכר שאר הגיבורים והגיבורות הבודדים שנפלו על הגנת הארץ".

 

הרשמה והצטרפות לטקס יום הזיכרון לנופלים הבודדים בלינק המצורף.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך