המהפכה הגדולה בכביש 6: זה הקטע החדש שיקצר לכם את הנסיעה
השרה רגב: "הרחבת ושדרוג כביש 383 הוא חלק ממימוש חזון 'מחברים את ישראל' לחיבור יעיל, בטוח ושוויוני בין מטרופולין ירושלים, השפלה והדרום"
הוועדה לתשתיות לאומיות (הות"ל) אישרה היום (ב') להפקדה את תוכנית משרד התחבורה וחברת חוצה ישראל (תת"ל 123) לשדרוג והרחבת כביש 383. מדובר בשלב מתקדם בתכנון הפרויקט, שיהפוך את כביש 383 לציר רוחב ראשי ובטיחותי, המהווה חיבור ישיר בין כביש 3 במערב לכביש 38 במזרח.
הפרויקט עתיד לחולל שינוי משמעותי בנגישות ובזרימת התנועה בין אזור בית שמש, מטה יהודה ונפת אשקלון, יקצר את זמן הנסיעה ויאפשר קישוריות ישירה לכביש 6. במסגרת הפרויקט, ישודרג הכביש הקיים באורך של 20 קילומטרים לכביש דו נתיבי, בעל שני מסלולי נסיעה בכל נתיב, שייצור קישוריות בטוחה, נוחה ויעילה בין יישובי האזור לכביש 6.
כמו כן יוקם מחלף חדש, ישודרגו הצמתים בכביש, תיבנה מנהרה חדשה באורך של 300 מטרים וכן יוקמו שני גשרים מעל נחל האלה, מעברים אקולוגיים באזור יער חרובית וניקוז חדשני התואם את תוכנית האב לנחלי שורק-לכיש.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "הרחבת ושדרוג כביש 383 הוא חלק ממימוש חזון 'מחברים את ישראל' לחיבור יעיל, בטוח ושוויוני בין מטרופולין ירושלים, השפלה והדרום. הכביש החדש יאפשר נגישות מהירה ובטוחה יותר לתושבי בית שמש והסביבה, ויתרום לצמיחה כלכלית ולחיזוק היישובים בפריפריה. משרד התחבורה ממשיך להוביל מהפכת תשתיות בכל רחבי הארץ, תוך שמירה על ערכי הנוף והסביבה".
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים משה בן זקן: "מדובר בפרויקט תחבורתי ואסטרטגי מהמעלה הראשונה, שייתן מענה לעומסי התנועה הקיימים ויצור קישוריות ישירה בין כביש 6 למרכז בית שמש. התוכנית נבנתה תוך עבודת תיאום רחבה עם משרדי הממשלה, הרשויות המקומיות וגופי התשתית, והיא מהווה שלב נוסף בחיזוק הרציפות התחבורתית של ישראל ממערב למזרח".
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com




