הסוף לשמועות סביב "חצר המלכה"

מאיר מלכה, אחד הבעלים של גן האירועים "חצר המלכה" ואיש העסקים המוכר רמי לוי, מגיבים לראשונה על השמועה שהמותג רמי לוי רכש את "חצר המלכה" .שניהם אומרים בצורה ברורה: "לא היה ולא נברא, לא דובים ולא יער". לא רק זאת, "חצר המלכה" מקימה בנוסף רשת מתחמים קולינריים של אוכל מוכן לשבת, והסניף הראשון ייחנך כאן באשדוד
הסוף לשמועות סביב "חצר המלכה"

"לא היה ולא נברא, למרות שהייתי שמח להכיר אדם רציני כמו רמי לוי ואף לעשות איתו עסקים, אך השמועה על מכירת 'חצר המלכה' או חלק ממנו לרמי לוי, אינה נכונה בעליל", כך מבהיר מאיר מלכה, אחד הבעלים של גן האירועים המוכר "חצר המלכה".

בשבועות האחרונים נפוצה שמועה זדונית, כנראה ע"י מתחרים עסקיים של "חצר המלכה", על כך שגן האירועים הגדול נקלע לקשיים כלכליים, ובשל כך הוא נמכר לאיש העסקים רמי לוי, הבעלים של רשת המרכולים מהגדולות בארץ.

"לצערנו מסתבר שגן אירועים ידוע ומוכר פיתח שיטה במשרדיו, כנראה בהנחיית הבעלים לאנשי המכירות שלו, להפיץ שמועות של פשיטת רגל, מכירה וסגירה של 'חצר המלכה', וכל זאת בכדי לקחת אליו במרמה אירועים ובכדי שלא יגיעו ל'חצר המלכה'. היועץ המשפטי של 'חצר המלכה' עומל כרגע על תביעת לשון הרע והוצאת דיבה בסך מיליוני שקלים כנגד אותו גן אירועים, כמובן שיש בידנו חומר מוסרט ומתועד ע"י משרד החקירות", אומרים בצורה ברורה הבעלים של "חצר המלכה".
מאיר מלכה לא רק מפריך את השמועות השקריות, בראיון מיוחד לעיתון "המגזין", אלא מחדש על עשייה נוספת: "אנו עומלים על פתיחת רשת מתחמים קולינריים של אוכל מוכן לשבת מבית 'חצר המלכה', בשילוב מעדניות בוטיק שמאפשרת לנו להגיש דליקטסים לא שגרתיים. הרשת תקבע סטנדרט חדש בארץ שיגדיר מחדש את המושגים 'אוכל מוכן ומעדניה'. בשורה נוספת שלא תכננתי לומר, אבל אם כבר האמת אז שיהיה עד הסוף, אנחנו לא נחים לרגע ונמצאים בשיאו של תהליך חתימות הסכם להקמת אולם רביעי נוסף שיפעל באזורנו ויפתח ב-2020".

בראיון משותף עם מאיר מלכה ואבי טברי, זכינו לקבל תשובות על כל ההתפתחויות האחרונות סביב "חצר המלכה". מלכה, איש העסקים והיזם, ואבי יד ימינו, מובילים את מתחם האירועים "חצר המלכה" מזה 19 שנה ביחד עם צוות של 300 עובדים נאמנים.

מאיר מלכה מסביר איך ניתן להתפתח ולהתקדם בענף מורכב שכזה במשך תקופה כזו ארוכה של 19 שנה, בזמן שסביב "חצר המלכה" בצומת כנות נפתחו אולמות אירועים כמו פטריות אחרי הגשם: "די בקלות למעשה… כשלאדם יש חזון והוא רואה את החזון הזה בראשו ופועל בכל כוחו על פי החזון הזה, וחי אותו ומרגיש אותו זה, וזה בלבד, יוביל אותו להצלחה. בזמנו, כשהכל התחיל, צומת כנות היה אזור שממה והיו הרבה אנשים מסביב שלא האמינו או שהקשו, אבל אני האמנתי בחזון שלי, ולראייה 'חצר המלכה' כפי שהוא היום חי ובועט, עדיין שומר על רמת שירות גבוהה ורמה קולינרית מהטובות בארץ".

מאיר ואבי, אני רוצה לעבור לחלק המסקרן… לאחרונה נפוצה שמועה בעניין רכישת "חצר המלכה" או חלק ממנה ע"י המותג רמי לוי. הקוראים שלנו ובינם לקוחות של "חצר המלכה", ישמחו לדעת אם כן, מה המשמעויות של מהלך כזה או שמא, עסקים כרגיל ותפריחו את השמועה בזה הרגע?

מאיר מלכה: "לא היה ולא נברא, למרות שהייתי שמח להכיר אדם רציני כמו רמי לוי ואף לעשות איתו עסקים, אך השמועה על מכירת 'חצר המלכה' או חלק ממנו לרמי לוי אינה נכונה בעליל. ציינתי בתחילת השיחה שהצלחה מגיעה עם הרבה מתנגדים, מתחילת הדרך ועד היום הם קיימים, וכפי שהפיצו בעבר וממשיכים להפיץ עד עצם היום הזה שמועות זדוניות על 'חצר המלכה', ולצערי גם עלי באופן אישי, שאני בכל אופן, לא יכול להבין. אתה יכול לראות שאנחנו אנשים מאמינים, אף ששמועות יכולות להיות לא נעימות, זה לא מה שיפיל את רוחנו, אבל בהחלט צריך לשים את הקלפים על השולחן במקרים כאלו ולצאת בהבהרה ברורה כי שמועות שקריות עלולות להשפיע. כולם צריכים לשמוע את האמת מהמקור, שהוא מן הסתם, אנחנו".

אני לא מבין למה שיעשו כזה דבר, למה להפיץ שמועה כזו אם היא לא נכונה כפי שאת אומרים?
אבי טברי: "במשנה אבות (ד,כא) מובא: 'הַקִּנְאָה וְהַתַּאֲוָה וְהַכָּבוֹד מוֹצִיאִין אֶת הָאָדָם מִן הָעוֹלָם'… וזו כנראה הסיבה העיקרית להפצת השמועה ע"י אחד הגנים באזורנו. זה איפשהו מצחיק כבר, ואני אסביר למה אני מתכוון. אני זוכר באמת לכל אורך 19 השנים המכובדות ש'חצר המלכה' קיים, במרווחי שנים מסוימים, פתאום נפוצה שמועה. למשל ב-2001 נפוצה שמועה שהסתבכנו עם השוק האפור, ב-2005 נפוצה שמועה שהיינו על סף פשיטת רגל, ב-2010 נפוצה שמועה שמאיר היקר הסתבך בהימורים… אוקיי… ב-2012 נפוצה שמועה שכבר מכרו אותנו, לא לרמי לוי… האדם המכובד הזה הגיע עם השמועה של 2018. למרות שגם אני ברמה האישית הייתי שמח לעשות שיתוף פעולה עם רמי לוי או עם גוף גדול כמותו, יש לי אינסוף רעיונות לשיתופי פעולה בתחום הקולינרי, אך כרגע זה לא המקרה. אז באמת נהיה רציניים לרגע, אני רוצה לעשות סדר בדברים באופן חלק שלא משתמע לשתי פנים. 'חצר המלכה' הייתה מאז 1999 ועד היום 2018 בבעלות מלאה של מאיר מלכה ושותפיו המוכרים לרוב, שלמה מלכה ונחום בן יצחק. לא נוצר כל קשר עם או ע"י חברת רמי לוי בעניין רכישת 'חצר המלכה' או חלק ממנה או משהו ממנה. למעשה, בעקבות השמועה, שכרנו את שירותיו של אחד ממשרדי החקירות המובילים בארץ. לצערנו מסתבר שגן אירועים ידוע ומוכר פיתח שיטה במשרדיו, כנראה בהנחיית הבעלים לאנשי המכירות שלו, להפיץ את השמועה על מכירת 'חצר המלכה' לרמי לוי ועל פשיטת רגל, וכל זאת בכדי לקחת אליו במרמה אירועים ובכדי שלא יגיעו לחצר המלכה. היועץ המשפטי של 'חצר המלכה' עומל כרגע על תביעת לשון הרע והוצאת דיבה בסך מיליוני שקלים כנגד אותו גן אירועים. כמובן שיש בידנו חומר מוסרט ומתועד ע"י משרד החקירות. בנימה אישית אני מבקש מכל הקוראים, אל תולכו שולל, שמועות שלא מאומתות ולא עוברות באופן פורמלי ע"י המקור בלבד, הן לא אמינות בעליל ואין ללכת אחריהם שולל".

רמי לוי: "זו שמועה שקרית ולא נכונה"

כדי לבדוק את העניין לעומקו, מערכת העיתון יצרה קשר עם רמי לוי בכבודו ובעצמו, ושאלנו אותו על אמיתות הדברים.

רמי שלום, מדברים ממערכת עיתון "המגזין אשדוד".

רמי לוי: "שלום לך".

רמי, שמענו שמועה שאתה מתכוון לקנות את מתחם האירועים "חצר המלכה" בצומת כנות, זה נכון?

רמי לוי: "זה הגיע גם לאוזני… לא דובים ולא יער, זו שמועה שקרית ולא נכונה.
מה שכן אני נמצא מספר פעמים בחודש בחצר המלכה בתור אורח ויש להם אוכל ושירות מצוין".

ב"חצר המלכה" מנסים להמשיך כרגיל לאחר שהדפו את גל השמועות ומספרים על חידושים רבים שעומדים בפתח. אבי טברי: "עכשיו, אחרי שזה הובהר והאמת יצאה לאור, נשמח לחשוף בפניכם חלק קטן מהמיזמים החדשים של 'חצר המלכה'. יש לנו הרבה דברים על הפרק שקורים בו זמנית. ראשית, אנו מתחילים בתכנון של חידוש אולם הנשף עם אחד האדריכלים המוכרים בארץ, זו הולכת להיות הפתעה גדולה. בנוסף, יש רצון שמלווה אותי כבר הרבה שנים, ובתקופה האחרונה ראיתי צורך גדול מאוד של אנשים שמבקשים לקנות אוכל מוכן לא סטנדרטי, עם רמה קולינרית גבוהה יותר ממה שקיים בשוק כיום בתחום האוכל המוכן. אנשים רוצים לטעום רמה של מזון כמו שמכירים מחצר המלכה. זה שימח אותי לראות שאנשים רוצים לחוות את הקולינריה הייחודית של 'חצר המלכה' גם בסופי שבוע ובשבתות אצלם בבית החמים. אז החזון גדל והתפתח ואנחנו נמצאים בשלבים מתקדמים של מימושו. פתיחת רשת מתחמים קולינריים של אוכל מוכן לשבת מבית 'חצר המלכה' בשילוב מעדניות בוטיק שמאפשרת לנו להגיש דליקטסים לא שגרתיים. הרשת תקבע סטנדרט חדש בארץ שיגדיר מחדש את המושגים 'אוכל מוכן ומעדניה'. המטבח הראשי ממנו יצאו כל המטעמים והתבשילים המוכנים, נמצא בשלבי בנייה מתקדמים באזור צומת כנות. אגב, את שם הרשת לא נחשוף כרגע, נשאיר את זה כהפתעה. מדור האוכל המוכן לשבת יציע אזור שלם גדוש בכ-100 סוגי סלטים מגוונים, מבחר ענק של דגים ברטבים שונים, מאכלי עמים ותבשילי קדרה ביתיים. בנוסף, בימי חמישי ושישי נפעיל מעשנת שתעמוד בחוץ ונערוך הפנינג עם בשר מעושן לפי משקל בעישון חם. ובשורה טובה לאשדוד במיוחד היא, שלמעשה הסניף הראשון בארץ עתיד להיפתח באשדוד היקרה, שרבים מאוד מתושביה מוקירים ומשבחים את 'חצר המלכה' תמיד לטובה. כמובן שייצאו בקרוב פרסומים שיודיעו על פתיחת חנות הדגל שלנו באשדוד בעזרת השם".

אבי טברי ממשיך וחושף: "בשורה נוספת בפי שלא תכננתי לומר אבל אם כבר האמת אז שיהיה עד הסוף, אנחנו לא נחים לרגע ונמצאים בשיאו של תהליך חתימות הסכם להקמת אולם רביעי נוסף שיפעל באזורנו ויפתח ב-2020. האולם יבנה עפ"י קונספט מועצם של עולם החתונות והאירועים. אחד ממרכיבי הקונספט הוא צורת ישיבה ייחודית – חתונה ללא הישיבה המסורתית שמוכרת לנו כיום – כסא ושולחן, אלא ישיבה בפינות ישיבה אלטרנטיביות וביסטרו בר וכמובן שיבנה תפריט מיוחד שמותאם למסיבה מסוג זה.

מה זה אומר?
"זה אומר מטורף, פשוט מטורף! אנחנו מזהים בצרכי הלקוחות שהם רוצים קונספט שונה שלא קיים בארץ, יותר זוהר, מה שנקרא "שיגעונות" "פנטזיות אישיות" "חלומות גדולים". אז האולם החדש יהיה כל זה ועוד… ה'שוס' יהיה מטבח פרונטלי מעוצב בלב האולם, מתופעל ע"י צוות מקצועי ומדוגם שיוציא מנות בלייב, כדי ליהנות מהמחזה המרהיב של כל תהליך הוצאת מנה. המטבח יוצב בתוך קוביית אקווריום זכוכית עצומת מימדים שתכפיל את חוויית האורח בכמה פעימות זו פשוט הצגה שתרצו לראות. מעבר לתפריטים העשירים שנציע או נבנה בהתאמה אישית לזוג ולסוג האירוע, האולם יהווה פלטפורמת מסיבה אולטמטיבית. אם זה ע"י שימוש במערכות מולטימדיה וסאונד הכי מתקדמות בעולם ואם זה ע"י שיפור חווית האורח – אם זה הרוקד סידרנו לו רחבת ריקודים שממש תזוז לו מתחת לרגליים ואם זה היושב סידרנו לו ליהנות דווקא מארוחה שקטה ומוסיקה נעימה לאוזניים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך