טיפים לרכישת/השכרת דירה מתאימה למשפחות עם ילדים בגן ובבתי ספר

הורים לילדי בתי ספר וגן, המתכננים במהלך חודש אוגוסט לעבור דירה, לרגל פתיחת שנת הלימודים הקרובה, כדאי לכם לקרוא את זה. מסקר שערכה חברת שניר לשנה"ל החולפת, במסגרתו נבדק הקשר בין נדל"ן לחינוך. הסקר מצא כי 60% מהציבור בישראל מחפש מקום מגורים בו החינוך לילדיהם מספק אותם, ורק לאחר מכן יאתרו את הנכס אשר תואם ליכולתם הכלכלית.
שכונת מגורים באשדוד

מניתוח תוצאות הסקר עולה עוד כי לשאלה "האם לרמת בתי הספר באזור מגורייך היה שיקול מכריע בהחלטתך היכן לגור?", רוב הנשאלים שיש ברשותם בית השיבו כי תחום החינוך הינו שיקול משמעותי בתהליך הבחירה של הנכס: 82% השיבו כי כאשר יעמדו בפני רכישת בית, רמת החינוך באזור המגורים תהווה גורם מכריע בהחלטה על רכישתו!".

*חשוב לבקר בגני הילדים ובבתי הספר הסמוכים לדירה שאותה רוצים לרכוש/ לשכור, ולהיפגש עם הגננת/המורה/היועצת /מנהלת בית הספר. כמו כן חשוב לשאול גם את השכנים החדשים/ההורים הסמוכים למוסד הלימודי. אין טוב כמראה עיניים ומשמע אוזניים.

* עדיף לגור קרוב לבית הספר אבל לא ״על״ בית הספר כדי להימנע מרעשים, דוגמת צלצולים, הפסקות בחצר ועוד.

* מומלץ לכל משפחה בטרם מגיעה לדירה החדשה, לבדוק באתר משרד החינוך את נתוני המיצב וכן את נתוני אחוז המעבר בגרות באותו איזור. מדובר בנתונים שפתוחים לכל, וניתן לבדוק אותם בקלות רבה. אין ספק שבדיקה כזו יכולה לתת אינדיקציה טובה באשר לרמת החינוך במקום.

* מומלץ גם לבדוק בגוגל, אילו רשויות מקומיות משקיעות תקציבי חינוך גדולים. אין ספק כי כאשר רשות מקומית משקיעה תקציבי חינוך גדולים, זה גם יבוא לידי ביטוי במבחני המיצב ותוצאות הבגרויות. כך, זה מעלה את הסיכוי של הילד/ה לסיים את בית הספר בציונים גבוהים, ולהמשיך בעתיד לאוניברסיטה או לכל מוסד אקדמי אחר .

* בהיבט השקעה בנדל"ן, שכונות הסמוכות לבית הספר מובילים מביאות לעליית מחירי הנדל"ן במקום. שכן, הביקוש לשכונה יהיה גבוה מאד מצד הורים המבקשים שילדיהם יהיו בבית ספר מוביל כזה או אחר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך