הרב האשדודי שהצליח לעשות מה שביבי וגנץ לא מצליחים

שרים וחברי כנסת, דיינים ואדמורי"ם, חרדים וחילונים, יהודים ואפילו נוצרים וערבים, התכנסו לפני מספר ימים באולמי "בית האופרה" באשדוד, לחגוג את השקת מאה הכרכים של סדרת הספרים "שרפי קודש", אותם השיק תושב העיר הרב שמואל שטרית, מאחורי ההשקה המפוארת עומד סיפור יהודי יוצא דופן ועבודה רבה של 20 שנות לימוד ושקידה בתורה, שהצליחו אחרי מערכת בחירות רוויה במחלוקות, לחבר בין קצוות העם דווקא כאן בעיר אשדוד

חודשים ארוכים של שיסוע ופילוג עברו על תושבי מדינת ישראל בחודשים האחרונים. הפוליטיקה הרסה כמעט כל חלקה טובה של אחווה וערבות הדדית בין המגזרים השונים, אך לשמחתנו לא הכל שחור ומתברר שישנם מקומות שמנסים לחבר בין חרדים לחילונים, ובין אוכלוסיות שונות במדינת ישראל ודווקא דרך הדת היהודית.

לפני מספר ימים התכנסו 1500 אנשים באולמי "בית האופרה" באשדוד, זאת על מנת לחזות במעמד המשמעותי של השקת "כנסת המשנה" יצירה יהודית חדשה בדמות 100 כרכים המהווים חיבור על המשנה, וזוכים לענוד את שמם החדש "שרפי קודש".

אל המעמד המיוחד הגיעו רבנים ודיינים חשובים, לצד אדמו"רים ומקובלים. שרים, ראשי ערים וחברי כנסת, ידוענים ובעלי הון רבים, שחלקם אף לקחו חלק בהוצאת הספרים. יחד איתם הגיעו מאות מתושבי האזור, חילונים וחרדים שבאו להשתתף בסעודת ההודיה לרגל החגיגה המפוארת של השקת ספרי הלימוד המפוארים.

לאור העובדה שאירוע כל כך חשוב ליהדות מתקיים באשדוד, החלטנו לצאת ולברר מה עומד מאחורי סדרת הספרים הזו, שעל פי תחזיות הולכת להיות מופצת בבתי המדרש, בתי הכנסת ואפילו בבתי הספר הדתיים, והופתענו לגלות כי יתכן ובקרוב אפילו יתקיים חידון המשנה העולמי בדיוק כמו בתנ"ך.

מספר ימים לאחר הכנס הגדול, בו הוסר הלוט וארון הספרים היהודי זכה לעשרות כרכים חדשים של חיבורים מפוארים על פירוש ששת סדרי המשנה, פגשנו לשיחה את מחבר סדרת הספרים הרב שמואל שטרית, זאת במטרה להבין מה עומד מאחורי היצירה הזו שגורמת לאלפי אזרחים חרדים וחילונים להתעניין ואף להכניס לביתם את חלק מהספרים שכבר יצאו לאור.

בשיחה מקדימה עם אנשי ביתו מתברר לנו כי במשך 20 השנים האחרונות, עומל הרב יחד עם צוות מצומצם על כתיבת הפרויקט הזה. "תמצית הוצאת הספרים היא לרכז את כל הידע היהודי שנרכש מהמשניות ולפרט אותו אל העם, כאשר כל אדם שירצה ללמוד מהספרים, בין אם הוא דתי או חילוני, רב גדול, ילד קטן או אדם פשוט יוכלו ללמוד, להבין ולהחכים. בסדרת הספרים 'שרפי קודש' נמצאת כל התורה כולה", מספר לנו אחד ממאמיניו של הרב שטרית.

בשיחה עם כבוד הרב ניסנו להבין מעט כיצד הצליחה סדרת ספרים העוסקים בחיבורים על התורה, לעניין אלפי אנשים, ואת צמרת הפוליטיקאים במדינת ישראל. הרב פתח ואמר: "ברוך השם, לאחר זמן רב הוצאנו לאור את האוצר היקר הזה שגדולי ישראל מעידים עליו שלא היה כזה דבר מעולם. זאת אומרת שיצירה חדשה שנותנת אור על כל התורה שבעל פה שכוללת את כל התורה כולה, בצורה מדהימה ומפעימה, ואם כל גדולי ישראל אמרו ככה על אחת כמה וכמה אנחנו. מתחבר לדבר הזה שעם ישראל כל אחד מהמקום שבו הוא נמצא מחפש לדעת את האמת, והנה ברוך השם יש בחיבור הזה שולחן ערוך שכולל את כל הגדלים של האנשים באוכלוסייה, כל אחד יכול ללמוד ולהבין גם אם הוא רחוק מהדת, גם אם הוא קרוב מעט, הרבה ואפילו אם הוא שוקד בתורה יום וליל".

שאלנו את הרב כיצד החיבור הזה מצליח לחבר את קצוות העם בזמן כל כך מתוח? על כך הוא השיב: "החיבור הזה הוא שווה לכל נפש, מקטן שבקטנים ועד גדול שבגדולים. החיבור הזה נוגע בהיסטוריה היהודית על כל גדולי האומה, חכמיה, אנשיה ועמך בית ישראל, חיבור שהתוכן שלו מדבר על כל נושא ועניין שמתחבר לאיש היהודי, הן בחגי ישראל והן במועדי ישראל, והן בהיסטוריה וגיאוגרפיה כללית למשך אלפי דורות, והן בהלכותיה רזיה וסודותיה של תורתנו הקדושה".

אחד מהאברכים ששהה במקום במחיצתו של הרב שטרית, הוסיף על דברי הרב ואמר: "היצירה מופיעה בספרים הללו בצורה מחוכמת ביותר שיושבת על הדף ברמה שקלה להשגה ע"י זה שחיברנו טעמים למשנה שלא היה כזה דבר עד היום והרב חידש את זה לראשונה. פשט המשנה, הלכה שיוצאת מהמשנה, הזוהר שבמשנה ועוד עשרות פרושים והסברים שמתאימים עבור כל גיל וכל יהודי ברמה שלו".

הרב שטרית ממשיך לפרט: "על ידי המשנה צמחו כל גדולי האומה של העם היהודי, ושאני אומר גדולי האומה אני מתכוון מהאדם הראשון, האבות הקדושים, משה רבנו ועד הדור האחרון רבי יוסף קארו מחבר השולחן ערוך. ומה לנו גדול יותר אם לסכם את המשנה בבא בתרא שאומרת שבזכות המשנה עם ישראל יזכה לגאולה שלמה, זאת אומרת שהרפואות, החיים, הבריאות, ההצלחה, הזיווגים, החינוך וכל משור ועניין שאדם מחפש בחיים שלו יכול למצוא אותו כאן על ידי המשנה, הן בלימוד ובסגולה של הלימוד".

ראש הממשלה ישיק את חידון המשנה העולמי

בכניסה אל ביתו של הרב התברר לנו מחסידיו של הרב, שראש הממשלה בנימין נתניהו, התחייב באמצעות שר התקשורת דודו אמסלם להשיק בקרוב את חידון המשנה העולמי שיבוסס על החיבורים של סדרת הספרים "שרפי קודש". מי שהיה באירוע המפואר היה יכול להבחין בתמהיל המיוחד של האנשים שהשתתפו בו: חרדים, חילונים, מסורתיים, אשכנזים וספרדים, לצד שרים ומכובדים כדוגמת שר החינוך רפי פרץ, שר התקשורת דודי אמסלם, יו"ר הקואליציה לשעבר דוד ביטן, ראשי ערים, שגרירי מדינות יהודים, ואפילו נוצרים וערבים, אנשי הון שאינם מכירים את התורה אך לאחר שהכירו את הרב החליטו להיצמד לדרכו המחברת בין קצוות העם ולסייע לו להפיץ את החיבור על המשנה ברחבי העולם.

בשלב הראשוני לאחר גיוס כספים מאסיבי הצליח הרב להוציא לאור שבעה כרכים מתוך מאה שיצאו בהדרגה במשך התקופה הקרובה. הרב מספר שכבר כעת הספרים מתורגמים לשפות שונות ובקרוב הם יראו אור במדינות רבות, שם הקהילות היהודיות כבר ממתינות לקבל את הספרים המבוקשים. במקביל מתברר כי חברי כנסת חרדים פועלים להכניס את החיבור כנכס וערך יהודי שישמר לדורות רבים, הפרויקט יזכה לתפוצה אדירה גם בחסות ערים רבות ברחבי הארץ שראשיהן החליטו להירתם ולקחת חלק בהפצת החיבור המיוחד.

גם בעיר אשדוד ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, לקח חלק גדול ופעיל בעזרה להוצאת הספרים בצפייה שהם יחברו בין קצוות האוכלוסייה המקומית, חרדים וחילונים.

הרב שמואל שטרית שקרוב אליו מאוד, אמר בסיום דבריו: "אני רוצה להזכיר לשבח גדול מאוד את ידידי ואהובי כאח לי, ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי שעושה למען שמו באהבה. הוא בעצמו זכה בחיבור הזה בברכה מיוחדת בתוכו, כי נאה לו לאדם שיודע לחבר בין כולם חרדים, חילונים ודתיים והוא שמח מהחיבור בגלל האחדות שזה מייצר וגם בגלל שזה מסורת ישראל וכאן המקום לברך אותו שיצליח, ומכאן אני קורא לכל הראשי רשויות בארץ תלמדו ממנו כזה ראה וקדש, תחקו את דרכיו, אתם תצליחו".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך