נכת צה"ל זכתה במדליית ארד באליפות אירופה לנכים בזכות המאמן שלה מאשדוד

לפני ראש השנה התקיימה בשבדיה אליפות אירופה בטניס שולחן לנכים. חגית ברל, נכת צה"ל, זכתה במדליית הארד בקטגוריית נכות קשה על כסאות גלגלים, מי שאימן אותה והביא ואתה להישג הוא יוסי רוזנבלט, המאמן הוותיק והמוכר מאשדוד. בעקבות ההצלחה ברל תעבור לשחק באשדוד

חגית ברל מישראל הגיעה לפודיום באליפות אירופה בשבדיה, בכדי לקבל את מדליית הארד באליפות טניס השולחן לנכים. חגית הגיעה על כיסא גלגלים, מאחר והיא נכת צה"ל. אבל יש גם פן אשדודי בהישג ובטקס המרגש של חגית – המאמן שלה הוא יוסי רוזנבלט, מאנשי טניס השולחן הידועים ביותר בארץ ובעיר.

יוסי רוזנבלט, תושב וותיק באשדוד, גמלאי צעיר של אלתא, אימן שני שחקנים נכים שהשתתפו .הראשון זאב גליקמן, שחקן וותיק, נכה צה"ל קל, תושב אשדוד לשעבר. השנייה כאמור חגית בריל, נכת צה"ל, שהשתתפה בקטגוריית נכות קשה על כסאות גלגלים.

חגית היא נכת צה"ל מפתח תקווה, אלופת ישראל בקטגוריה שלה. משחקת כבר 6 שנים, אבל זהו ההישג הגדול ביותר בקריירה שלה. כל האימונים לקראת האליפות התבצעו באשדוד במשך שלושת החודשים האחרונים באולם הספורט של בית ספר "חזון יעקב". כמו שזה נראה בעונה הבאה היא תעבור לקבוצתו של יוסי ותשחק במדי אשדוד.

יוסי, שיצא כאמור לפני שנתיים לגמלאות מוקדמת, שימש בעבר כמאמן הנבחרת הפראלימפית, וייצג את ישראל ב-3 אולימפיאדות. לאחר אולימפיאדת בייג'ין 2008 החליט לפרוש והתרכז בעבודתו העיקרית באלתא. בנוסף, תרם מניסיונו הרב בענף טניס השולחן ושימש גם כיו"ר איגוד טניס השולחן בישראל במשך שנתיים.

יוסי רוזנבלט: "באחת מהתחרויות הבינלאומיות פנתה אלי השחקנית חגית בריל ושאלה האם אסכים לאמן גם אותה. חגית, משותקת בשתי רגליה ובידה השמאלית, ממוקמת בקלאס 1, בעלי המוגבלויות הקשות ביותר. בעבר, אימנתי רק שחקנים עומדים והחלטתי לקבל עלי את האתגר". חגית היא היחידה בעולם שמשחקת טניס שולחן בכיסא גלגלים ממונע, וגם היחידה שמשחקת עם יד אחת (ההגשות באותה היד!), שגם היא בתפקוד של 20 אחוז בלבד. בעוד שהמתמודדות מולה משתמשות ביד השנייה כדי להזיז את הכיסא או לשפר תנוחה, בריל לא זזה מהמקום. "קושרים אותי לכיסא כדי שלא אפול בזמן המשחק", היא מסבירה, "ואת המחבט קושרים לי ליד. בחודשיים האחרונים עבדנו באינטנסיביות במטרה ברורה – מדלייה באליפות אירופה. בהמשך כמובן, נמשיך ונעשה הכל להגיע גם לטוקיו 2020".

לחגית יש גם מסר לאנשים בעלי מוגבלויות: "הם צריכים לדעת שבמקום לשכב בבית, אפשר לעשות המון דברים. חסרה מודעות וחשיפה לספורט הפראלימפי. אנחנו משקיעים המון שעות באימונים, לא פחות מכל ספורטאי רגיל. רק ליד שולחן הטניס אני סוף-סוף מרגישה כמו בן אדם. זה המקום היחידי שבו אני לא מרגישה מוגבלת".

יוסי רוזנבלט סיכם: "אני חייב לציין שחגית משקיעה את כל כולה בשקדנות וחריצות יתרה, וביחד עם אימה דניאלה, שתומכת בה בכל הלוגיסטיקה, מגיעות מפתח תקווה לאשדוד כמעט כל יום. התוצאות יוצאות מן הכלל ואני בטוח שיהיה לזה המשכיות".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך