אשת השנה ברפואה: ד"ר הודיה אוליאל – סמל לניצחון הרוח

ד"ר הודיה אוליאל (28) מאשדוד חתומה על אחד האירועים הבלתי נשכחים של השנה החולפת, בזמן שריגשה מדינה שלמה כשהדליקה משואה בטקס יום העצמאות ה-71 למדינת ישראל. ד"ר אוליאל, שנולדה עם שיתוק מוחין, מעולם לא נתנה למגבלה לעצור את הגשמת חלומותיה והגיעה לפסגות הכי גבוהות

"לכבוד בעלי הצרכים המיוחדים שקמים בכל בוקר מחדש למלחמת העצמאות הפרטית שלהם, לכבוד הוריי ובני משפחתי וכל ההורים המאמינים בילדיהם בלי גבול ובלי סייג והם מקור הכוח והעוצמה. כל מה שילד צריך זה מבוגר אחד שיאמין בו ולכבוד החלומות שהם חזקים יותר מכל מכשול לתפארת מדינת ישראל". כך אמרה ד"ר הודיה אוליאל מאשדוד, בזמן שהדליקה משואה בטקס המשואות וריגשה רבים שראו בה אישה שבדרכה הייחודית שימשה מקור השראה לרבים. הוועדה הציבורית לבחירת משיאי המשואות נימקה את הבחירה בה ובעצם תמצתה את הכל במשפט אחד: "ד"ר אוליאל הוכיחה את התגברות הרוח על כל מגבלה".

אוליאל (28) ממשפחה מוכרת בעיר (בתם של הדסה ומיכאל, רואה חשבון מצליח) ואחותם של יוני ושני. היא נולדה בחודש ה-27 להריון כפגה, ואושפזה במשך 3 חודשים בפגיה, וכחצי שנה לאחר מכן אובחנה כלוקה בשיתוק מוחין שהותיר אותה עם נכות ברגליה. כיום היא מתהלכת בעזרת קב.

בצעירותה למדה בבית הספר היסודי דתי "שחר" באשדוד, ולאחר מכן עברה ללמוד באולפנה התורנית מדעית באשדוד, משם עברה לשירות לאומי בבית החולים אסף הרופא שבו לומדים גם ילדים שסובלים משיתוק מוחין.

בעת האשפוזים וחמשת הניתוחים שעברה, ד"ר אוליאל הבינה שסיפורה האישי יכול לסייע לאחרים ולכן החליטה לסמן לעצמה מטרה גדולה, להיות רופאה: "עברתי חמישה ניתוחים בילדות, במהלכם ובזמן השיקום והאשפוזים עברו לי מחשבות שאני רוצה להיות רופאה. סיימתי שירות לאומי בבית חולים 'אסף הרופא' ואז התחלתי ללמוד רפואה בטכניון".

על הלימודים בטכניון מספרת ד"ר אוליאל: "לרוב היה פירגון וקיבלתי המון עזרה מהחברים. בלי העזרה מכל מי שפגשתי לכל אורך הדרך ובחר לתמוך ולעודד – זה עזר לי לסיים את התואר ולהגשים את עצמי. היו גם אנשים שכן הרימו גבה על המסלול שבחרתי. הם היו מעטים אבל כן היו. זה לא טריוויאלי שבמצב שלי בחרתי להיות רופאה. רוב הדעות היו מפרגנות".

לאחר סיום לימודיה פרסמה פוסט מרגש מאוד בפייסבוק שהפך לוויראלי וזכה לאלפי שיתופים ותגובות ובו כתבה: "אני שולחת חיבוק וכוח לכל מי שנמצא במצב שלי, וחושב שאין לו סיכוי. יש לו, זה רק לא אומר שזה פשוט. זה רק אומר שזה דורש נשימה ושכנוע עצמי יומיומי, שאולי מחר – יהיה ורוד יותר".

לאחר שסיימה את לימודי הרפואה בטכניון החלה בפברואר 2019 את שנת הסטאז' שלה במרכז הרפואי קפלן ברחובות, לאחר מכן מתכננת אוליאל להתמחות ברפואת ילדים ולאחר מכן בנוירולוגית ילדים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך