האשדודי שנלחם בחרם על ישראל

השבוע עלתה שוב לכותרת תנועת החרם הבינלאומית נגד ישראל, לאחר אמירתו האומללה של מנכ"ל אורנג' העולמית כי היה מפסיק את פעילות החברה בישראל מיידית לו היה יכול. למרות שהוא כבר הספיק לחזור מהצהרה זו - התקשורת הישראלית שבה לעסוק באיום החרם על ישראל שמהווה איום אסטרטגי. בין הנאבקים על שמה הטוב של מדינת ישראל ישנם ארגונים רבים, אך השבוע צץ לו גם שם מוכר - נאור ביטון.

האשדודי, מהפעילים המוכרים בעיר בשנים האחרונות שטס ללימודי תואר שני בארה"ב, צויין בכתבה של חדשות 2 באתר mako כאחד ממקימי תנועת הסטודנטים הפרו-ישראלית המובילה בקמפוסים האמריקאיים – "סטודנטים תומכי ישראל".

כאשר ביטון הגיע לאוניברסיטת מינסוטה במינאפוליס "סטודנטים תומכי ישראל" הייתה קבוצת סטודנטים מקומית. הוא המליץ למנהיגי הקבוצה לשכפל את הפעילות למקומות נוספים ברחבי ארה"ב. לאחר שפתחו תא סטודנטים נוסף באוניברסיטת אינדיאינה, הצליחה הקבוצה להעביר החלטה פרו-ישראלית יוצאת דופן באוניברסיטת מינסוטה שקוראת לראשונה לאוניברסיטה אמריקאית להגדיל את ההשקעות בישראל.

כתוצאה מכך, קמפוסים רבים שמעו על פעילות התנועה נגד ה-BDS והחלו להצטרף. תוך פחות משנה הצטרפו 35 קבוצות סטודנטים ברחבי ארה"ב, קנדה ואנגליה לתנועה שנמנה ביטון על מקימיה. כעת מדובר כבר בארגון של ממש, בו מכהן נאור כאסטרטג ראשי וכדירקטור בוועד המנהל. "סטודנטים תומכי ישראל" מהווים כעת גורם כוח מול הארגונים הפלסטינים והאיסלאמים בקמפוסים שקוראים לסנקציות ומנסים לקדם חרמות על מדינת ישראל באגודות הסטודנטים השונות.

בעקבות פעילותו זכה ביטון בשני פרסים לאחרונה. קונסול ישראל בשיקגו, השגריר רועי גלעד, הזמין את ביטון ושני שותפיו לקבלת פרס מיוחד באירוע חגיגות יום העצמאות בשיקגו, שם זכה ביטון לכבוד על במת האירוע כאשר בקהל נמצא גם מושל מדינת אילינויי ואנשי משרד החוץ. בנוסף, לאחר שהתמחה במהלך לימודיו כיועץ למושל מינסוטה ולמשלחת ישראל לאו"ם, זכה ביטון בפרס "השירות הציבורי" של אוניברסיטת מינסוטה במהלך טקס סיום לימודיו.

נאור צפוי לחזור ארצה במהלך השבוע הבא לאחר תקופת בת שנתיים בהן סיים תואר למדיניות ציבורית ופוליטיקה.

לפרטים נוספים:
hila893@gmail.com

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך