תעשו טובה, תבכו בשקט / חכם סידי

12 החשודים באונס התיירת הבריטית באיה נפה, מסמלים בעיניי מעבר להשתוללות חסרת רסן, את החבר'ה הצעירים שיוצאים לחו"ל ומתנהגים כמו חיות. ואין לי גם כח לשמוע את ההורים שבוכים אחרי מעשה - מעץ תפוחים לא נופלים אגסים
סידי

שמעתי את אחת האימהות של 12 החשודים באונס התיירת הבריטית באיה נפה. היא בכתה ויבבה, האמת זה הרגיז אותי. לא, לא הזיז לי שהבן שלה עצור (בגלל החשד באחד הפשעים הכי חמורים שיש, אונס), אלא בגלל שהבכי שלה הרגיז אותי. די כבר לייבב.

מעץ תפוחים לא נופלים אגסים. תפסיקו כבר לבכות אחר כך ולהגיד שהילדים שלכם לא כאלה והם מל"ו צדיקים נסתרים. די כבר. למה דווקא עליהם נתפסו. אני רק שואל אתכם רגע אחרי שניקיתם את הנזלת, למה ילדים אחרים לא עושים את זה? או חשודים בזה? אומנם אני לא מאשים עדיין אף אחד מהם באונס כי הם רק חשודים, אני אחכה לשמוע מה קרה, אבל אין לי ספק שמשהו היה שם. לא יודע כמה היו וכמה עשו ומה עשו, אבל התיירת הבריטית לא המציאה הכל.

גם אין לי כח לשמוע שהיא "רצתה" והיא הסכימה. תקשיבו ותקשיבו טוב יא סתומים. כשמישהי אומרת לא, גם באמצע שהיא מקיימת יחסי מין וסליחה על הבוטות, אז זה לא. אין פה פרשנות. איזה בנאדם חולה לא מפסיק (ושוב לכאורה ורק מי שיתגלה), ועוד יותר חולה איזה בנאדם מצלם את זה? אני בטוח שמי שהיה מעורב, לכאורה (הנה אמרתי. כאילו אתם לא חושבים שהיה משהו) חייך שזה קרה. עכשיו הם בוכים. שיבכו. אבל לא לנו. שיבכו לעצמם בטענות. בדיוק ככה, שיבכו לעצמם בטענות ואין פה טעות.

גם אם נניח לרגע שכולם חפים משפע, בסדר? הרי שנמאס כבר, בעיקר מצעירים, אבל גם מחלק מהצעירות שנוסעות לפני גיוס או לפני סיום תיכון לחו"ל למקומות בילוי כמו איה נפה ודומיה, ומשתוללים כאילו אין מחר. איפה ההורים שלהם? ההורים שלהם יחייכו כשישמעו את הסיפורים, שיספרו שבניהם "בני החייל", על כיבושיהם וההשתוללויות שלהם בחו"ל. אבל כשהסיפור הוא על חשבונם, זה כבר לא מצחיק. זה פתאום בכי ונהי.

תמיד תשמע אמא תורנית (ויסלחו לי אלה שהילדים שלהם "לא מעורבים", עם או בלי מרכאות) שמספרת שבנה הוא "בן טובים" נורמטיבי. בסדר, למה את היית שם? למה ראית את כמות האלכוהול שהוא שתה, ולפעמים יותר מזה. ראית את ההרס שהם עשו? אני רואה את ההורים האלה מגיעים לבתי הספר וטוענים נגד המורים,  כי הילדים שלהם הם צדיקים. הם לא מבינים שהם מגדלים אותם לחשוב שכל העולם לא צודק, ורק להם מותר הכל. אז עכשיו תשלמו את המחיר. לא רק במזומן, אלא גם בזמן.

וואלה הייתי רוצה לראות מי מההורים של הילדים שמשתוללים בחו"ל היה רוצה שיתנהגו בגסות ובפראות לבת שלהם, או לאחות שלהם. מיד היו קופצים עם הנשק ל"השמדה המונית", תוצרת ישראל – קרי כיסאות הפלסטיק. אבל זו רק "תיירת בריטית" והיא "רצתה", הם יגידו. תגידו לי אנשים לא נורמאליים, איזו אישה, בוודאי ילדה תרצה שכל כך הרבה אנשים יראו אותה לכאורה במצב כזה? מישהו פה השתגע. אני שומע את מה שההורים אומרים ובא לי לצעוק להם. בא לי להגיד להם בפרצוף, תבדוק מה הילדים שלכם עשו. בוא נגיד ככה, יש הרבה עשן סביב התנהגות הישראלים במקומות בילוי באירופה, אז כנראה גם יש אש.

אני מצפה ממשטרת קפריסין לבדוק את מה שהיה באיה נפה. מי שאשם שישלם, מי שלא אשם, שישחררו אותו. את הלקח הוא למד. הוא למד לא להתקרב לחלאות אדם. מי שהולך לישון עם כלבים שלא יתפלא שקם בעצמו כמו כלב. או במקרה הזה חמור. אם מישהו לא היה מעורב ונכנס לחדר, הוא היה צריך לעצור את זה. לא מספיק לא לקחת חלק. היה צריך לעצור את זה. ואתם ההורים תבדקו, אם הילד לא אשם, מה הוא עשה שם, אם היה שם. למה הילד שלי בחיים לא היה מתקרב למקום כזה? כי ככה הוא ספג מהבית. אז אתם לפני שאתם בוכים, תחנכו. לבכות כל אחד יכול. לחנך, מסתבר מעטים.

אני יודע, אתם אומרים למה אתה מדבר ככה. תחכה תראה מה יילד יום ומה תחליט המשטרה. אהלן וסהלן, אני אתכם. אבל אני לא צריך להרחיק עד איה נפה או מקום אחר בכדי לראות את החבר'ה הצעירים משתוללים, שותים, מתנהגים בגסות. זה קורה פה. כל פעם. אל תבלבלו לי את המח ותגידו זה דור אחר. עלאק דור אחר, למה שאני הייתי צעיר לא רציתי לפרוק עול? אבל זה לא היה על חשבון של אחרים. מי שיוצא לחו"ל ומתנהג כמו אחרון אנשי המערות, אז לא מפריע לי שבבית שלו האמא תבכה. רק יאללה תפסיקו כבר לקחת לי את הראש. רעש הבכי שלכם לא מזיז לי. אם הילדים היו מעורבים שיישבו בכלא… את שלהם הם יקבלו, שוב אם מגיע. לי רק מפריע שמחר שאני אסע לחו"ל ואגיד שאני מישראל, אצטרך לשלם על התדמית שכמה תינוקות ששיחקו בלהיות גברים עשו. אז תבכו, תבכו רק בשקט.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך