סופרמן: כבאי, אלוף הארץ בשחייה, נהג אמבולנס, מציל בים, פארמדיק ועובד נמל

אין הרבה אנשים כאלה: רועי לוי (37), מאזור א' באשדוד, הוא חבר בצוות החירום בנמל אשדוד. חוץ מזה, הוא גם סגן אלוף הארץ במאסטרס בשחייה, כבאי, פארמדיק, נהג אמבולנס, מציל בים בהכשרתו, איש הצלה ימית בפרויקט מיוחד לילדים, ובנוסף לכל כבר הספיק להציל מטביעה 4 בנות

כשרועי לוי מאזור א' באשדוד, מגיע כל בוקר זה 11 שנה לנמל אשדוד למחלקה שלו (מחלקת הבטיחות), כחבר בצוות החירום של הנמל, לא רבים יודעים עד כמה הם באמת בידיים בטוחות. עכשיו הם כבר יידעו. גם אנחנו. איש אחד עם כל כך הרבה ידע והכשרות – נהג אמבולנס, כבאי, פרמדיק, מציל בים בהכשרתו, איש הצלה ימית, ואפילו סגן אלוף הארץ בשחייה למאסטרס, בגילאי 35-40. מרגישים בטוחים? אנחנו כן…

לוי, נשוי פלוס 2, אוהב את מה שהוא עושה. כמו שהוא אומר: "זה אני. אלה הדברים שאני יודע לעשות, זה חלק ממני. זה מגיל צעיר ככה. מאז התחלתי להתנדב במד"א בשנת 97. כל החיים אני מאז בתחום של עזרה ראשונה והצלה. זה החיים שלי, זה מה שבחרתי"

אם נדייק, זה חלק מהדברים שהוא עושה. קבלו את יום העובדה של רועי בנמל, מה כלול בתחום האחריות שלו ושל חבריו בצוות החירום בנמל. אז בבקשה הבמה שלו, אבל הבטיחות היא בזכות זאת של עובדי הנמל: "אנחנו מתעסקים בכמה תחומים, זה כולל תחום רפואה. יש אמבולנס ויוצאים לאירועי חירום רפואיים בנמל, הכוללים פצועים, חולים וכדומה. יש תחום כיבוי אש. במסגרת התפקיד אנחנו נותנים שירותי כיבוי בנמל. אני עצמי נוהג על כבאית. תחום של חומרים מסוכנים, שזה טיפול באירועי חומרים מסוכנים ושל דליפות ממכולות. גם תחום חילוץ של אירועים מורכבים של חילוץ בגובה. יש את תחום הבטיחות. אני ממונה בטיחות בעבודה, כשהמשמעות הוא התעסקות באישורי עבודה, שיטות עבודה". וזו רק רשימה חלקית.

באחד המקרים רועי הדריך עובד נמל בקורס עזרה ראשונה. כעבור ימים ספורים אחד העובדים נחנק בחדר אוכל של הנמל. האדם שלוי לימד, היה זה שטיפל בעובד והציל אותו מחנק.

אבל החירום והעזרה בעת צרה לא עוצרים עבור לוי רק בנמל. רועי הוא מציל ים בהכשרה שלו. יום אחד, בעת שכבר לא עסק באופן פעיל בעבודה כמציל, וכבר עבד בנמל, הוא רץ בסביבות הערב בים, באזור חוף הקשתות. הוא שמע צעקות וראה 4 בנות צעירות טובעות. הוא לא חשב פעמיים ויחד עם כלבו, נכנס למים וחילץ את הבנות. מי יודע? אף אחד. עכשיו כולם.

לוי הוא הוא בעל תואר ראשון מאוניברסיטת בן גוריון ברפואת חירום, ובעל תואר שני בניהול מערכות בריאות גם מבן גוריון. חשוב לו גם לתת לקהילה, לא רק לנמל. מסתבר כי הוא מתנדב בעמותת "הצלה ימית", מה שמוכר יותר כ"פרויקט האוסטרלי", פרויקט שמחנך ילדים להצלה ובטיחות בים. במסגרת הפעילות ילדים בגילאי 8-14 לומדים מיומנויות כמו שליטה בגלשני הצלה, לומדים עזרה ראשונה, לומדים בטיחות בים ועוד. רועי וחבריו מלמדים את הילדים לחנך אותם להתנהגויות בים. את זה הוא עושה בהתנדבות אם שכחתם.

אמרנו נמל, אמרנו ים. אז יש עוד. כן, כן, יש עוד. מסתבר כי לוי הוא סגן אלוף הארץ בשחייה למאסטרס בגילאי 35-40. רק בסוף השבוע הוא זכה ב-3 מדליות כסף באליפות ישראל בבריכה האולימפית בווינגייט ב-800 חופשי, 400 חופשי ו-200 גב.

רועי, אחרי כל זה אפשר להגיד שהבטיחות בנמל בידיים טובות
"כן, משתדלים. חשוב לי שאנשים לא יפצעו, שיחזרו הביתה בשלום. אם אני כבר נדרש לטפל, אז אני רוצה לעשות את זה בצורה הכי טובה שאפשר.. חשוב לי לציין משהו נוסף לסיום, חשוב לי שתהיה תדמית טובה לנמל. יש פה הרבה אנשי עבודה ערכיים. קמים בבוקר ועובדים קשה עבור הפרנסה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך