יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, יצחק מויאל וראול סרוגו, הכריזו על השנה הקרובה כשנת הבטיחות בענף הבנייה

בעקבות התאונות הקשות והבלתי נגמרות באתרי הבנייה ברחבי הארץ, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, קיים בלשכתו דיון מיוחד, בו נטלו חלק בין השאר יו"ר הסתדרות עובדי הבניין יצחק מויאל ונשיא התאחדות קבלנים בוני הארץ ראול סרוגו
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, יצחק מויאל וראול סרוגו, הכריזו על השנה הקרובה כשנת הבטיחות בענף הבנייה

בשבוע החולף התקיים דיון חירום בבית ההסתדרות, בהובלת יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, נשיא התאחדות קבלנים בוני הארץ ראול סרוגו, יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ יצחק מויאל, ובהשתתפות האלוף (במיל') חבר הכנסת לשעבר אייל בן-ראובן, העומד בראש מטה הבטיחות בענף הבניה, מנכ"ל ההסתדרות אופיר אלקלעי, מנכ"ל התאחדות בוני הארץ אמנון מרחב וגורמים מקצועיים מטעם הצדדים. הדיון התקיים בעקבות ריבוי תאונות עבודה באתרי בנייה, שבהם קיפחו חייהם עובדים רבים ועל רקע משבר הבטיחות בעבודה בענף הבנייה בשנים האחרונות.

בדיון החירום הוחלט על מספר צעדים מידיים: הוקם מטה בטיחות משותף שבראשו יעמוד האלוף (במיל') חה"כ לשעבר אייל בן-ראובן. פעילות המטה תתוקצב בהיקף של מיליוני שקלים והוא יפעל במשך כל ימות השנה, במטרה להגביר את הבטיחות בענף הבנייה, באמצעות הסברה, הדרכה ופעולות משותפות מול הממשלה. בהחלטה משותפת סוכם כי תתקיים אחת לתקופה הדממה בת חצי יום בכל אתרי הבנייה בארץ, שמטרתה לערוך מפגשי הסברה, למידה וחידוד הנהלים וכללי הבטיחות בעבודה. הוחלט כי בקרוב ייערך כנס חירום והסברה המיועד למעסיקים ולעובדים. הוחלט כי כל האירועים והכנסים שתוכננו לשנה הקרובה לעובדים ומנהלים בענף ימוקדו בנושא הבטיחות בעבודה. הצדדים יפעלו לקדם הכשרות בטיחות חדשות למעסיקים ולעובדי ענף הבנייה, באופן מיידי. הצדדים הסכימו לפעול במשותף אל מול הממשלה לקידום עקרונות לחקיקה מוסכמת שתסדיר את כל היבטי האחריות לבטיחות באתרי הבנייה, לרבות אחריות המזמין. מטה הבטיחות יפרסם תכנית עבודה שמטרתה שינוי יסודי של תחום הבטיחות בענף הבנייה. הוקמו צוותים מקצועיים משותפים אשר יקיימו ישיבות שוטפות למעקב ולטיפול אחר יישום הדברים.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ ראול סרוגו, ויו"ר הסתדרות עובדי הבניין יצחק מויאל, מסרו בתום הפגישה: "המקרים הטראגיים בענף הבנייה הם לא גזירה משמיים. בשיתוף פעולה ניתן יהיה לצמצם באופן דרמטי את הנפגעים בתאונות העבודה באתרי הבנייה. על הממשלה, המעסיקים והעובדים לשלב ידיים על מנת להילחם במשבר הבטיחות בענף הבנייה".

בתוך כך, שלומי בן עזרי, מנכ"ל ארגון הקבלנים באשדוד והשפלה, סייר בשבוע החולף באתרי בנייה ברחבי העיר במסגרת יום ההדממה הארצי עליו הכריזה התאחדות בוני הארץ בשיתוף עם הסתדרות בוני הבניין וגורמים נוספים. במסגרת ההדממה פועלי הבניין הפסיקו עבודתם בשעה 10:00, כונסו באתרי הבנייה ועברו הדרכות בנושא בטיחות משך 4 שעות. הכל במטרה למנוע תאונות עבודה באתרי הבנייה.

"אנחנו רוצים שכל אחד מכם יחזור הביתה לאמא, לאבא, לאשתו, לאחים שלו, לילדיו ולחברים שלו. תחשבו, כשמישהו מכם נפצע או נהרג מי יביא אוכל לילדים שלכם", כך פנה בן עזרי בכל אתר ואתר לקבוצות העובדים, ודאג שדבריו יתורגמו סימולטנית לשפת האם של פועלי הבניין.

איציק מויאל

המנכ"ל בן עזרי  ביקש מהפועלים בכל לשון של בקשה שינצלו את יום ההדממה שכרוך בהשקעה כספית לא מבוטלת מצד הקבלנים, בכדי ללמוד במהלך ההדרכות, כמה שיותר בנושא בטיחות. בן עזרי: "אל תגידו 'לי זה לא יקרה'. אם אתם אוהבים את החברים שלכם תעירו להם כשהם לא חובשים הקסדה או כשהם אינם רתומים לרתמות בעבודה בגובה. אם החברים לא מקשיבים לכם  תספרו על כך למנהל האתר, למהנדס ולמנהלים  כדי שיעירו להם. דווקא בגלל שאתם אוהבים את החברים שלכם, אתם חייבים להעיר להם כדי שלא ייפצעו או ייהרגו".

בן עזרי סיכם ואמר: "עדיין  חסרים לנו יותר מ-3000 מנהלי עבודה בענף. הובלנו יחד עם הכנסת לחקיקה של חוק עוזר בטיחות, תמכנו במעבר ההדרגתי והמלא לפיגומים בתקן החדש. הקמנו מטה בטיחות משותף עם ההסתדרות שבראשו עומד האלוף (במיל') חה"כ לשעבר אייל בן-ראובן. פעילות המטה תתוקצב בהיקף של מיליוני שקלים והוא יפעל במשך כל ימות השנה, במטרה להגביר את הבטיחות בענף הבנייה, באמצעות הסברה, הדרכה ופעולות משותפות מול הממשלה אבל אתם, פועלי הבניין, חייבים  לשמור על עצמכם ולהשתמש נכון בציוד שנותנים לכם".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך