מהם הסיכונים לחשיפה לשמש?

קרני ה- UVA הארוכות (הנוכחות לאורך כל השנה, אפילו בימים מעוננים, וחודרות לעומק העור) יכולות לגרום לנזקים בלתי הפיכים לעור כגון: פגיעה בגוון העור (האפרה), נזקים מבניים (קמטים, התרופפות) ונזקים במערכת החיסונית של העור (נפילת ההגנות החיסוניות).
שיזוף בים באשדוד

באדיבות: ננסי ירחי, מנהלת קשרים רפואיים במותג הדרמו  "וישי" ו- לה רוש פוזה,

מהם הסיכונים לחשיפה לשמש?

לעור יש "זכרון" טוב והוא צובר קרינה במהלך השנים. חלק מהקרינה הזו נראית לעין וחלק לא. חשיפה לשמש גורמת לכל מיני נזקים מיידים כמו למשל: כוויות (בדרגות שונות) שלפוחיות ואדמומיות. על פי מחקרים אינטנסיביים שנערכו במהלך השנים האחרונות בנושא חשיפה אל השמש, התגלו ממצאים שמעידים שחשיפה אל השמש מעלה את הסיכון להתפתחות סרטן העור בהמשך.

 

בנוסף לכך, קיימות סכנות נוספות לחשיפה למצב של אי הגנה מהשמש כמו למשל: הופעה של נגעים קדם סרטניים, פגיעה ב- DNA של התא, הזדקנות מוקדמת של העור (ריבוי קמטים), פיגמנטציה, גוון צהבהב של העור, נמשים, ריפיון של העור ומרקם גס, מחוספס ולא נעים של העור, הופעתם של נימי דם שיטחיים על העור ולכן חשוב, במיוחד עקב העובדה שאנו חיים במדינת ישראל שידועה כמדינה חמה מאוד, לערוך בדיקה אצל רופא כל תקופה. יש הרבה דרכים למנוע את הנזקים האלו. אל תגיעו למצב בו אתם נזקקים למתיחת פנים או אף לגרוע מכך, לניתוחים כירורגיים.

משמעות מספרי תכשירי הגנה מהשמש

אנשים לפני שהם יוצאים לבילוי בים, בריכה, קניון או אפילו אל העבודה, רוצים לשמור על בריאותם ובריאות עורם ולכן מתמרחים במקדמי הגנה שונים. שאלה קבועה שנשאלת היא כיצד ניתן להתאים את תכשיר ההגנה לסוג העור? ובכן, אנשים עם עור בהיר מאוד (אנשים עם שיער בהיר ובדרך כלל גם עיניים בהירות) צריכים להתמרח עם מקדם הגנה 40-50SPF. אנשים עם גוון עור בהיר יכולים להשתמש עם מקדם הגנה 30-35 SPF. אנשים עם עור "בינוני" (גוון עור בהיר עד כהה) יכולים להשתמש עם תכשיר הגנה של 15-30 SPFואילו אנשים עם עור כהה צריכים להשתמש עם מקדם הגנה 15 SPF.

הגנה מהשמש – מה לעשות לאחר שהעור נכווה?

כוויה מהשמש גורמת לייבוש של העור ובנוסף לכך גם לסיבי הקולוגן להיות פחות גמישים מפעם. במידה ולא שמרתם על הגנה מהשמש ונשרפתם, חשוב מאוד לשמור על לחות העור על מנת לאזן את ה- PH של העור ובעצם לעזור לשקם את הרקמה שנפגעה. בכוויות בדרגות 1-2 מומלץ לשים קומפרס קר או אפילו לשטוף את האזור במים קרים. ניתן גם להתיז ספריי קר על המקום או למרוח אלוורה על העור.

דרכים להתמודדות מפני השמש

  • בעודכם יוצאים אל השמש חשוב מאוד לזכור להשתמש במקדם הגנה גבוה אך בהתאם לעור שלכם ובמיוחד לאזור של עור הפנים. לאחר מספר שעות בהם ביליתם בשמש ניתן לחזור על הפעולה על מנת לוודא שהעור לא ינזק ובסופו של דבר ישרף.
  • אם אתם מתכננים ללכת לבריכה או לחילופין לים, עליכם להתנגב מיד ביציאה מן המים וזה מכיוון שעור רטוב נוטה למשוך אליו קרני שמש צורבות.
  • חשוב להקפיד על מריחת מקדם הגנה גם באזור השפתיים על ידי שפתון וגם האוזניים בעל מקדם הגנה גבוה.
  • רוצים ללכת לטייל? מומלץ מאוד לטייל באזורים עם צל כמו חורשות ולא באזורים פתוחים ושטופי שמש כמו מדברים. כמו כן, מומלץ ללכת עם שרוולים ארוכים על מנת למנוע לוודא הגנה מהשמש כמה שניתן.
  • בעת שהייה בשמש חשוב מאוד לשתות והרבה על מנת למנוע התייבשות.
  • אם אתם חושבים ששימוש בכובע לא עוזר, אתם טועים ובגדול. מומלץ מאוד לחבוש כובע על מנת להימנע ממכת שמש ולהגן על הפנים.
  • משקפי שמש אינם רק ליופי אלא גם להגנה. חשוב מאוד לקנות משקפי שמש שמסננים קרינתUV.
  • התחממות כדור הארץ אינה תורמת לקיץ הישראלי להיות פחות חם אלא להפך ולכן אנו צריכים להיערך בהתאם. על ידי מודעות גבוהה יותר, התמרחות כל כמה שעות, חבישה של כובע ומשקפי שמש וכמובן שתייה מרובה נוכל להעביר את הקיץ בכיף מבלי לסבול מכוויות, אדמומיות ושלפוחיות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך