ח"כ מיכל שיר: להכיר באשדוד כיישוב ספר כמו יישובי העוטף

ח"כ מיכל שיר מהליכוד פנתה במכתב בהול ליו"ר ועדת הכספים של הכנסת משה גפני בבקשה להכיר בכל היישובים עד 45 קילומטר מהרצועה כיישובי ספר

חברת הכנסת מיכל שיר (הליכוד), שלחה לפני זמן קצר מכתב ליו״ר ועדת הכספים, ח״כ משה גפני, בבקשה לקיים דיון דחוף בוועדת הכספים על מנת להגדיר את כל היישובים במרחק 45 ק״מ מרצועת עזה כ״יישובי ספר״/עוטף עזה.

לשון המכתב:

לכבוד יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני

הריני לבקש ממך לקיים הצבעה דחופה בוועדת הכספים, לקביעת כל היישובים בטווח 45 ק"מ מרצועת עזה כ"יישובי ספר"/עוטף עזה, כתיקון לחוק "מס רכוש וקרן פיצויים".

לצערי, כבר זמן רב ביישובי עוטף עזה, כמו גם ביישובים במרחק 45 ק"מ מרצועת עזה, העורף הפך לחזית. במבצעים הביטחוניים האחרונים, היישובים שנמצאים במרחק 45 ק"מ מרצועת עזה, לרבות אשדוד, אשקלון ובאר-שבע, הפכו בפועל לחלק בלתי נפרד מעוטף עזה, הן בתדירות התקיפות, והן ברמת הנזק. אולם, היום היישובים בטווח 45 ק"מ מרצועת עזה, לרבות אשדוד, אשקלון ובאר-שבע, לא מוגדרים בחוק כ"יישובי ספר"/עוטף עזה, ולכן לא זכאים לאותם פיצויים והקלות, הניתנים ליישובים שכן מוגדרים כ"יישובי ספר"/עוטף עזה, בהתאם לחוק "מס רכוש וקרן פיצויים".

אין שום סיבה שתושבי אשדוד, אשקלון ובאר-שבע, כמו גם שאר היישובים הנמצאים במרחק 45 ק"מ מרצועת עזה, לא יוכרו ע"י המדינה כ"יישובי ספר"\עוטף עזה. זו היא חובתנו כמחוקקים ונבחרי ציבור לקדם את ההחלטה הצודקת הזאת.

הדרך היחידה לתקן את העוול הזה, היא ע"י קיום הצבעה בוועדת הכספים, כפי שמוגדר בחוק "מס רכוש וקרן פיצויים".

על כן, הנני מבקשת ממך לקיים בדחיפות הצבעה בנושא הנ"ל "

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך