יו"ר המועצה הדתית באשדוד בראיון מיוחד לרגל חג הפסח

עשור של עשייה במועצה הדתית הספיקו ליו"ר הרב עובדיה דהן, לבצע מהפכה אמיתית בכל הקשור לענייני דת וחסד ברחבי העיר * רגע לפני כניסת החג ישבנו איתו לראיון מסכם על אלפי החבילות שהוא מחלק למועטי יכולת, על הפרויקט המיוחד של "סדר פסח מרכזי" לאלפי אשדודים במתנ"סים ובמרכזים הקהילתיים, ועל ההדרכות שהמועצה מבצעת לקראת החג למאות יוצאי ברית המועצות שלא יודעים מהו מרור ומהי חרוסת
הצלחה גדולה במבצע בדיקות תפילין ומזוזות חינם שנערך ע"י המועצה הדתית

בעשור האחרון מאז נכנס הרב עובדיה דהן לתפקיד יושב ראש המועצה הדתית בעיר, משפחות מועטות יכולת יודעות מדי חג שיש להם למי לפנות. זאת ועוד, החג שבו רבים מצפים לעזרה הוא חג הפסח, ההוצאות המרובות למשק הבית גורמות למשפחות רבות להזדקק למצרכים רבים, על מנת לגרום לילדים לחייך סביב שולחן הסדר, ואת זה יש לומר יש מי שעושה באשדוד על הצד הטוב ביותר.

בכל שנה מחלקת המועצה הדתית באשדוד אלפי חבילות מלאות בכל טוב, ומשנה לשנה הביקוש גובר, אך הרב עובדיה דהן מצליח למרות הכל להשיג מימון למאות המשפחות שמתווספות, והשנה חילקה המועצה הדתית 5,000 חבילות מזון מיוחדות וגדולות, מלאות בעשרות פריטים ממצרכי בסיס ועד דגים, עופות ובשר שאמורים להספיק לכל החג.

ישראל אוחיון מראיין את הרב דהן בלשכתו במועצה הדתית

אם חשבתם שבמועצה הדתית מסתפקים רק בחסד הזה, כנראה שטעיתם. המבנה הארגוני שמרכז את מוסדות הדת מצליח להוציא לפועל לקראת חג הפסח עשרות פרויקטים לטובת הציבור ללא עלות, ורק בכדי שאנשים יוכלו לקיים את מצוות ליל הסדר כהלכתו על הצד הטוב ביותר.

החלטנו בעיתון "המגזין" לשבת לראיון מקיף עם יו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן, בכדי לשקף לציבור את הפעילות הענפה לקראת החג, ואת מעשי החסד הגדולים שהמועצה עושה עם תושבי העיר. הרמנו טלפון לאיש הקרוב אליו מוטי כהן, ולאחר מספר שעות נכנסנו לחדרו של הרב דהן שבבניין המועצה ברובע ב'.

במשך דקות ארוכות בהם המתנו מחוץ לחדרו ראיינו את תור האנשים שמשתרך על מנת לבקש את עזרתו. בזה אחר זה הגיעו אנשים מכל גווני הקשת באוכלוסייה האשדודית, חרדים, דתיים, מסורתיים ואפילו חילונים שמקיימים את הסדר בערב פסח וזקוקים לסיוע של המועצה הדתית. במהלך הריאיון המשיכו תושבים להיכנס ולבקש סיוע, כשהרב עובדיה דהן לא פוסח על אף אחד ומתייחס לכל אחד באופן שווה ובאצילות.

רב העיר רבי חיים פינטו, יצא לסיור עם הרב דהן לבדוק את הפעילות סביב הגעלת הכלים לפני החג

הרב עובדיה דהן, אנשים כאן נכנסים ויוצאים, איך מתמודדים עם כל הבקשות הללו?

"למרות הפניות הרבות והקושי הגדול, התארגנו היטב, חילקנו אלפי חבילות למשפחות אשר ברובן, רשומות במחלקת הרווחה בעיר. החלוקה התבצעה מתוך שיקול דעת מקצועי ובכבוד לכל משפחה. שווי החלוקה עלתה למעלה מחצי מיליון שקלים וכל זה במטרה להאיר מעט את בתי המשפחות. בנוסף, באופן פרטי דאגנו לחלק ארגזי מזון ומצות למשפחות שלא הספיקו להירשם, וכמו שאתה רואה אנשים ממשיכים להגיע ואנחנו מנסים לעזור לכולם".

ראש העיר ד"ר יחיאל מעריך מאוד את פועלו של הרב דהן

חוץ מחבילות מזון, חלוקת מצרכים תלושים ועוד, כולם מדברים על הפרויקט שלכם שנקרא "ליל הסדר המרכזי". במה מדובר?

"מדובר בהתארגנות מיוחדת שאנחנו עושים ומשתתפים בה אלפי אנשים בליל הסדר. לא חייב להיות נזקק כדי להשתתף, אלפי המשתתפים מגיעים כיוון שאין להם ידע רב בהלכות החג או משפחה לארח אותם. כשירות לציבור, המועצה הדתית פרסמה את הארגונים העורכים 'ליל סדר מרכזי', לשם מגיעים מאות אנשים ובשיתוף עם רב עורכים את הסדר סביב שולחנות ערוכים בכל טוב. המקומות בהם יערכו השנה 'ליל סדר מרכזי' הם במתנ"ס דיונה, מתנ"ס נוה יונתן, בית חב"ד רובע א', בית חב"ד רובע יא', בית חב"ד רובע יב', בית חב"ד רובע טו' לדוברי רוסית, בית התמחוי 'מנה חמה', בית כנסת 'גואל ישראל' רובע ב', מתנ"ס רובע ד', מתנ"ס רובע ט' ומתנ"ס עוזיאל".

יש התארגנויות נוספות ברחבי העיר ע"י המועצה הדתית לקראת החג?

"בוודאי, אתה יכול לראות את עשרות הנקודות בהן מוכרים את החמץ לטובת תושבי אשדוד, מקוואות לטבילת כלים יש במקומות רבים, אותם הכשרנו במיוחד בשל העומס הצפוי. יש 13 מוקדים בהם אנחנו עושים הגעלת כלים, ולא רק באזורים החרדים, הפעם גם קיבלנו בקשות רבות לפתוח מוקד ברובעים החדשים של אשדוד ופתחנו ברובע טז'-יז'. הציבור נהנה מהמסורת ואנחנו כאן כדי לעזור לו".

הרב דהן חילק אלפי חבילות מזון למשפחות נזקקות בעיר

חברי המועצה הדתית מסייעים?

"בוודאי, אנחנו עובדים עם כולם, כולם ברוכים. אני חייב לומר מילה טובה על חברת המועצה הגב' אליאנורה מיטנצקי. היא עושה עבודה נפלאה ואנחנו מסייעים לה לפעול מול כל הציבורים. בתקופה האחרונה יש ביקוש עצום בקרב יוצאי ברית המועצות, אנשים צמאים לדעת עוד על הקדושה ואנחנו מזכים אותם, יש כינוסים רבים בהם אנחנו מסבירים להם כיצד מקיימים את הלכות החג, יש אחדות בעם וזה מה שחשוב".

יש איזה תכנית מיוחדת לאחר חג הפסח?

"תראה, ברוך השם הצלחנו בשנים האחרונות לחנוך מקוואות רבות בעיר אשדוד, גם השנה אחרי פסח יצא מכרז לבניית מקווה ברובע יז' שיכלול אולם כלות מפואר לטובת תושבות העיר אשדוד. בע"ה הנחת אבן הפינה תהיה בקרוב, אנחנו שמחים להמשיך ולחנוך עוד ועוד מקוואות, הציבור משתמש בהם וזה מה שחשוב".

בתיאום יחד עם הרבנים הראשיים רבי חיים פינטו ורבי יוסף שיינין עם ראש המועצה הרב עובדיה דהן ומחלקת הכשרות, התקיים היערכות עם מפקחי ומשגיחי הכשרות ברשתות המזון בכל רובעי העיר, על מנת לקבל הנחיות ברורות להכשיר את מחלקות המזון. הרבנים שיבחו את המסירות של מחלקת הכשרות ושל יו"ר המועצה הרב עובדיה דהן הנמצאים בקשר מתמיד בכל מה שאפשר לשפר בתחום הכשרות, הרב דהן ציין לשבח את העבודה המסורה והאחריות המוטלת על משגיחי הכשרות שעובדים ללא לאות גם בשעות המאוחרות.

השבוע ערכו הפתעת יום הולדת לרב דהן בלשכתו

גם השנה המועצה הדתית מעמידה השבוע כשירות לציבור 13 מוקדים של 'הגעלת כלים' חינם לתושבים ברובעים השונים, עם משגיח צמוד בכל מקום במשך כל שעות היום, כאשר הכל נעשה ללא תשלום ובמימון מלא של המועצה הדתית. המועצה הדתית פרסמה לציבור כי קיימים שישה מקוואות ל"טבילת כלים" חדשים (תוצרת חוץ) לרווחת התושבים באזורים: רובע א', רובע סיטי, רובע ח', רובע ט', רובע יא' ורובע יג'. המיקום המדוייק מתפרסם  בחוברת "הלכות ומידע" המחולקת בבתי הכנסת ובמועצה הדתית.

יצויין כי ביום שישי ערב שבת וערב חג הפסח בשעות הבוקר המוקדמות, יתקיים מעמד "מכירת חמץ" באולם שע"י המועצה הדתית עם הרבנים הראשיים, ראש העיר, מפקד המשטרה ואישי ציבור. את הטקס ינחה יו"ר המועצה הרב עובדיה דהן, כשבסיום יברכו "לחיים" לכבוד החג ויברכו את תושבי העיר בברכת חג פסח כשר ושמח.

רגע לפני שיצאנו מהבניין, נתקלנו באחד מעובדי המועצה הדתית שסיפר לנו סיפור מדהים שמעיד על אישיותו של הרב עובדיה דהן, חוץ ממה שתורמת המועצה הדתית מתקציביה לטובת הציבור בחג הפסח, הרב עובדיה בעצמו מגייס כספים מידידים וקרובים ומחלק מאות ק"ג של עופות ובשר למשפחות שידם לא משגת. "רק השנה הוא הצליח לגייס תרומה של מאות ק"ג של עופות שעכשיו חזרנו מחלוקה של חלק מהם. תוסיף את זה לטונות הירקות והפירות שהוא הצליח לארגן לטובת הציבור שאין לו ועוד דברים שאנחנו לא יודעים, האיש הוא איש עשייה, וזה מה שיפה כאן, עושים הכל על מנת שלתושבי העיר יהיה איך לעשות את החג בצורה מכובדת".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך