ילדי עולים חגגו בר מצוה בכותל

40 בנים ובנות מאשדוד יצאו לחגוג את בר/בת המצוה שלהם בירושלים. מדובר בילדי עולים שאך זה עלו מארצות חבר העמים לשעבר. אל הילדים הצטרפו ההורים ובני המשפחה אשר התרגשו מהמעמד ומהחיבור אל מורשת ישראל.
ילדי עולים חגגו בר מצוה בכותל

השבוע יכלו ילדי עולים ליהנות ממיזם מיוחד עליו אחראים קק"ל, הקרן למורשת הכותל ומחלקת הקליטה של עיריית אשדוד. את התלמידים הצעירים שעלו לירושלים ליוו: סגן ראש העיר שמעון כצנלסון, מנהל תכניות חינוכיות של הקקל מר יצחק זרביב ואנשי הקליטה בראשותה של דניאל שמלב. במחלקת הקליטה מציינים כי הילדים שיצאו מאשדוד עלו לירושלים, ערכו טיול בעיר הבירה ולאחר מכן נסעו לכותל. שם נערך טקס בר מצווה לבנים ולבנות בנפרד. "הבנים הניחו תפילין ועלו לתורה והבנות קיימו טקס נפרד" אומרים הם ומודים לאנשי הקרן למורשת הכותל שערכו את הטקסים ברחבת הכותל.

הטקסים היו מרגשים. הורים שהיו מנותקים מהיהדות הזילו דמעה מהתרגשות והילדים חוו חוויה מפתיעה ובלתי צפויה באופן מיוחד. כולם יחד גם נהנו לסייר בעיר הבירה ההיסטורית של העם היהודי, להתחקות אחר עברה המפואר ולהיוודע למוסדות הלאומיים של ישראל.

דניאל שמלב: "היה מדהים לראות את הילדים הנרגשים מניחים תפילין בפעם הראשונה, לעיניהן המשתאות של ההורים. כולם התרגשו מהמעמד והיתה זו הזדמנות של כולם להתחבר למורשת ישראל, במקום הכי קדוש לעם היהודי".לאחר הטקס ברחבת הכותל, נסעו כולם לארוחת צהריים חגיגית בנס הרים. שם נערך טקס נוסף של ברכות ונשיאת דברים, שרו יחד ולבסוף קיבלו תשורה (שרשרת מכסף) ותעודה אישית.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך