דור חדש לאמני אשדוד

תערוכת גמר חגיגית לבוגרי מחזור ב' של לימודים ייחודים במוזאון אשדוד לאמנות
דור חדש לאמני אשדוד
תלמידי המגמה והמורים בהצבת היצירות בבית אריה קלנג | צילום: יחצ

המגמה במוזיאון אשדוד לאמנות הינה תכנית לימודים ייחודית לבגרות באמנות אשר פותחה ונבנתה במוזיאון, בשיתוף מנהל החינוך בעיריית אשדוד והאגף לפיתוח תכניות מיוחדות במשרד החינוך ,זאת כחלק מחזון ראש העיר לעידוד מצוינות ולקידום התרבות באשדוד. המחזור השני סיים את לימודיו בשבוע החולף בתערוכת גמר חגיגית ומחויכת בנוכחות מר דני קליין – מנהל אגף חינוך על יסודי , שאמר כי "מחזור ראשון הוא הגשמת חלום ומחזור שני זו כבר מסורת" הוא ציין את הקשר החשוב בין המוזיאונים ומחלקת החינוך בעיר, ובתוך כך את הקמת מגמת הארכיאולוגיה במוזיאון לתרבות הפלשתים. כיבדה בנוכחותה את האירוע גם מפמ"ר אמנות ד"ר סיגל ברקאי אשר שיבחה את ייחודיותה של התכנית, ובירכה את התלמידים.

להציב יצירה | צילום: יחצ

"והיום אנו גאים שיש לנו כבר מחזור שני, עם 22 בוגרים ובוגרות שמסיימים את המסלול של המגמה" אמרה יעל חמו, מנהלת מחלקת החינוך במוזיאון ורכזת המגמה, והודתה לד"ר יחיאל לסרי- ראש העיר אשדוד על תמיכתו שאפשרה את הקמת המגמה, ולחברת אדמה אגן על תמיכתם. בפנייה לתלמידים אמרה יעל "אתם הדור החדש שמעצב ברגעים אלה ממש וימשיך לעצב את דמות התרבות והאמנות בעיר, ולא רק בה. אתם אמני העתיד וצרכני האמנות של העתיד. לכל אחד ואחת מכן יש ניצוץ וכשרון שיכול להשפיע על הסביבה שלך גם הרבה מעבר לאמנות."
המגמה לאמנות במוזיאון הינה מגמה על-אזורית, ולומדים בה תלמידים מ-11 בתי ספר שונים בעיר. התלמידים לקחו על עצמם מחויבות גדולה ללימודים שנערכים אחר הצהריים, ונדרשים להשקעה ומחויבות הרבה מעבר לחובותיהם בבית הספר. לימודי האמנות במגמה מושתתים על בניית כלים לקבלת ידע לפני קבלת הידע. בניית יסודות, רגישויות, אוצר מילים וכלים תפישתיים לפני הידע ההיסטורי והטכני באמנות. בכיתה י' לומדים התלמידים "הבנת האמנות" ושיעורי בסיס טכניים, ברישום ציור פיסול וצילום. בכיתה י"א מעמיקים את הלימוד בתחום יחסי אמן וחברה והמרחב הציבורי. בכיתה י"ב מעמידים תערוכת בוגרים שהיא בחינת הבגרות המעשית. כל תלמיד לומד להביא את רעיונותיו לאחר פיתוח ובחינה ביצוע וברירה אל מצב סופי ומוגמר.
"במגמה למדתי שאמנות היא לא רק יצירה" אמר ליאור שמיר נציג התלמידים, "אמנות היא דרך להסתכל על העולם"

יוצרת בעבודה | צילום: יחצ

המגמה במוזיאון אשר מקנה ללומדים בה חמש יחידות בתעודת הבגרות, נכתבה ופותחה בסיוע צמוד והדרכה של האגף לתכניות מיוחדות של משרד החינוך ומפקחת האמנות ד"ר סיגל ברקאי. ייחודה של התכנית נובע קודם כל מן הקשר הצמוד אל המוזיאון, החשיפה אל התערוכות בו, ואל הצוות המקצועי. בחינת הבגרות כוללת שני פרויקטים מעשיים לגמר: האחד, פרויקט קבוצתי במרחב הציבורי, והשני פרויקט אישי אשר מבטא את השפה האמנותית האישית ותהליך עבודה ממושך הכולל בניית קונספט, בחירת הטכניקה הנכונה לעבודה, תכנון וביצוע. תלמידי כיתה י"ב במגמת אמנות פלסטית, מציגים בתערוכה הקבוצתית את עבודות הגמר של הפרויקט המעשי באמנות פלסטית לבגרות. התערוכה מוצגת בגלריה בבית אריה קלנג- משכן אמני אשדוד באירוע שמשקף את העמל, הלמידה, הכישרון והיצירה האישית של כל אחד מן התלמידים. לצד התערוכה מופק קטלוג של העבודות. ציונה דגיה מציגה עבודת רקמה מסורתית אשר מתארת את הכפר האתיופי היהודי. ההשראה לעבודה היא ציור שנמצא בביתה והיא ביקשה להביא לידי ביטוי את המסורת עם אלמנטים מודרניים. ליאור שמיר ,בנה חלל פנימי של חדר :רהיטים, חפצים ועוד והכל מקרטון ביצוע. את החדר ניתן לראות דרך חלון קטן בלבד, וכך לחזות בסצנה שאותה יצר ליאור התבסס על סיפור שכתב. אליזבט פקייב – מציגה סדרת תצלומים העוסקת בחיבור של בני הנוער והחברה בכלל למסכים, בצילומיה אליזבט מדגישה את הפער בין מה שאנו בוחרים להציג על המסך לבין המציאות. עדן לוי, מציגה ציורים מרגשים בשחור ולבן המתארים סצנות מתוך שיר שכתבה על אביה, ומתייחס אל היותו הלום קרב. מציגים/ות נוספים בתערוכה: אוריאל אזאר, מיתר פריטל, פאני קופרשטיין, אריאל סיבקוב, ניר קדם, ניצן אלחרר, אפרת שבת, לינוי אסולין, לינור דדון, ולרי בלן, שני סנדרוסי, אילנה ויינר, ניקול מלול, נויה פרדו, מאיה ליכט, שחף כלף, גליה חזן, סופי שמר. מורים: אסף אלקלעי, יעל חמו, רותם ריטוב. היצירות לא רק מבוצעות יפה, לא רק חכמות ועמוקות, הן גם אמיצות, כנות ושאפתניות. כדאי לראות!

תערוכת גמר חגיגית לבוגרי מחזור ב' של לימודים ייחודים במוזאון אשדוד לאמנות. בית אריה קלנג, רח' יאיר 2 , אשדוד. למידע 08-9821114.הכניסה חופשית. נעילת התערוכה: 10.5.19

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך