למה הבנקים לא רוצים לתת משכנתא אחרי פשיטת רגל?

בתור אדם שעוסק כבר הרבה שנים בהשגת משכנתאות לאנשים שעברו פשיטת רגל, אני מרגיש שיש הרבה מאוד בורות בנושא, לא ממש מבינים איך הדברים האלו עובדים? למה הבנקים לא רוצים לתת משכנתא? ועוד הרבה שאלות. אז אני אנסה לתת קצת טיפים על הנושא ולהסביר את הדברים
מרטין בוקסדורף מומחה למשכנתאות

רק במאמר מוסגר אני אוסיף כמה מילים על עצמי, שמי מרטין בוקסדורף ואני משיג משכנתאות עבור אנשים שעברו פשיטת רגל ועושה את זה כבר עשר שנים. עברתם פשיטת רגל ורוצים לקחת משכנתא? אני האיש שלכם להשגת המשכנתא.

למה הבנקים לא רוצים לתת משכנתא אחרי פשיטת רגל?

תראו הסיבה העיקרית שבגללה הבנקים לא רוצים לתת שום דבר לאנשים שעברו פשיטת רגל ואני מתכוון להכול, כרטיסי אשראי, הלוואות ובטח שלא משכנתא אחרי פשיטת רגל, בגלל שקיימת סטטיסטיקה שמסתמכת על מחקר שנעשה בבנק ישראל וקובע חד משמעית, 50% מהאנשים שעברו פשיטת רגל, חוזרים להיות שוב פושטי רגל לאחר עשר שנים.

במילים אחרות, אם הבנק מתחל לשתף פעולה עם אדם שעבר פשיטת רגל ונותן לו הלוואות, אשראי, כרטיסי אשראי וכל שאר הדברים, יש סיכוי של 50 אחוז שתוך בערך 10 שנים האדם הזה יגיע שוב לפשיטת רגל וימחוק את כל החובות שיש לו בבנק.

רק לשם השוואה, לקוח רגיל שלא עבר פשיטת רגל, יש לו סיכוי של 1.8 אחוז להגיע לפשיטת רגל ולמחוק את כל החובות לבנקים. אז אם שאלתם את עצמכם איך זה שיש אנשים שהבנקים נותנים להם להגיע למאות אלפי שקלים של הלוואות ואנשים עברו פשיטת רגל לא מצליחים לקבל מסגרת אשראי של 5000 שקל. אז התשובה היא, הכול במספרים.

אז מה קורה עם משכנתא אחרי פשיטת רגל?

אז ככה, אחרי מאות משכנתאות של פושטי רגל לשעבר שאני הישגתי ללקוחות שלי ואחרי מאות שיחות עם מנהלי סניפים ומנהלי אזורים בבנקים- אני יכול להגיד באופן חד משמעי שהם לא רוצים פושטי רגל לשעבר. יצא לי עשרות שיחות עם מנהלי סניפים שאני מנסה לשכנע אותם בכל דרך אפשרית שהם צריכים לאשר משכנתא לאדם הזה או הזוג הזה ומנהל הסניף פשוט אומר לי: "לא מעניין אותי כלום, לא רוצים אנשים עם פשיטות רגל, לא רוצים". אז העמדה הרשמית של המערכת היא שהם לא מעוניינים נקודה.

אז מה עושים?

הרי המטרה שלנו היא כן להשיג משכנתא אחרי פשיטת רגל, אז מה בכל זאת עושים? אחרי שטיפלתי במאות משכנתאות כאלו, אני יכול להגיד שהדרך הנכונה היא שיטת המאזניים.

מהי שיטת המאזניים?

שיטת המאזניים היא הדרך שבה אני רואה את הדרך להשיג משכנתאות אחרי פשר. הכוונה היא לאותם מאזניים שפעם היו קונים בעזרתם אצל הירקן. על כף אחת שמים את המוצרים ועל הכף השנייה שמים משקולות כדי להגיע למצב שהמאזניים מאוזנות.

אותו דבר עם משכנתאות. על כף אחת יש את פשיטת הרגל שזה דבר מאוד שלילי ועל הכף השנייה אנחנו רוצים לשים כמה שיותר דברים חיוביים, שיכולים להוות משקל נגד לדבר השלילי. מה הדברים הטובים שאנחנו יכולים כדי להוות משקל נגד?

שכירים- כולנו יודעים שהבנקים אוהבים שכירים ולא אוהבים עצמאיים, אז להיות שכירים זה יתרון גדול. בואו נדבר על זה שנייה, אם נניח הזוג השכיר הממוצע מרוויח 13 אלף שקלים בחודש, אז אחרי פשיטת רגל אנחנו רוצים להראות שאנחנו הרבה יותר טובים מהזוג הממוצע, כלומר מרוויחים 15 אלף שקלים, אנחנו רוצים להראות וותק במקום העבודה, אנחנו רוצים להראות חשבונות תקינים לחלוטין, אנחנו רוצים להראות שאין הלוואות ויש חסכונות, אנחנו רוצים להראות שאנחנו לקוחות מעולים.

אנחנו רוצים להראות שאנחנו הצלחנו לחסוך קצת כסף. כלומר אם הבית עולה 1.5 מיליון שקלים, אז אנחנו לא רוצים להגיד לבנק שאנחנו רוצים לקחת משכנתא של 1.2 מיליון, אנחנו רוצים להראות שאנחנו הצלחנו לחסוך יותר כסף מהזוג הממוצע ואנחנו צריכים משכנתא של 900 אלף שקלים או נניח 1 מיליון שקלים, אבל אנחנו חסכנו 500 אלף שקלים למען הדירה.

להיעזר במומחה אמיתי:

תעשו לי טובה. אם אתם רוצים לקחת משכנתא אחרי פשיטת רגל, אל תיקחו יועץ משכנתאות. תיקחו מומחה אמיתי, כזה שיודע לעבוד עם פושטי רגל לשעבר. אני כמובן ממליץ על עצמי בחום גדול. אני עוסק כבר 10 שנים בהשגת משכנתאות לפושטי רגל ובהצלחה גדולה.

מרטין בוקסדורף- 0508116397

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך