ערב הוקרה מרגש לעובדי ומתנדבי חברת קדישא באשדוד

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, רבני העיר הנכבדים, יו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן ומכובדים נוספים, הגיעו לערב הערכה והוקרה לעובדי ומתנדבי חברת קדישא באשדוד. במהלך הערב ציינו את העשייה הברוכה בבית העלמין, רכישת אמבולנס חדש, התקנת תאורה חדשה, שילוב מתנדבים ומטהרות ועוד
ראש העיר ד''ר לסרי, מקבל את ברכתם של הרבנים הראשיים, רבי חיים פינטו והרב יסף שיינין
ראש העיר ד''ר לסרי, מקבל את ברכתם של הרבנים הראשיים, רבי חיים פינטו והרב יסף שיינין

 

עובדי ומתנדבי חברת קדישא באשדוד התאספו לסעודת מצווה לכבוד הילולת משה רבינו, ביוזמתו של יו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן, בהשתתפות הרבנים הראשיים רבי חיים פינטו, רבי יוסף שיינין, רבני שכונות וקהילות וראש העיר ד"ר יחיאל לסרי.

את המעמד פתח הרב עובדיה דהן: "אנו עושים הכל במלוא המובן לתת כבוד אמיתי למתים. זה הזמן להודות על המסירות של העובדים והמתנדבים, וכן הנשים המטהרות בכל שעות היום והלילה, גם בזמנים חריגים, זאת בנוסף בהבאת נפטרים ערירים לקבורה בכבוד וכן מנענו שריפת גופה של ניצול שואה. השיפוץ הענק שעשינו בבית העלמין ניכר בכל פינה. לאחרונה הוספנו תאורה חזקה ומיוחדת באולם בית הלוויות, אמבולנס חדש נרכש לנפטרים וידוע כשיש כבוד כראוי לנפטרים אז גם מספר הנפטרים בעיר הולך ופוחת. אנו חייבם לציין לשבח את כל העוסקים במלאכת הקודש של 'חסד ואמת', שזהו החסד הגדול ביותר שאין מצפים ממנו תמורה. יום הילולת משה רבינו הוא 'ראש השנה' עבור עובדי ומתנדבי חברה קדישא, זה הזמן לערוך חשבון נפש. העובדים והמתנדבים ערכו יום צום, כשבסיום היום ערכו תפילה לעילוי נשמת הנפטרים, תפילת מנחה עם ספר תורה שנכתב במיוחד לזכרם של הנפטרים הערירים מבית עלמין באשדוד".

יקיר המתנדבים הרב אברהם מוזס, ערך סיום מסכת "מגילה", ולאחריה נאמר הקדיש לזכרם של הנפטרים ובדבריו הודה למועצה הדתית ולכל הרבנים העוסקים במלאכת הקודש.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, שיבח בנאומו את עובדי ומתנדבי חברת קדישא העושים מלאכת קודש מתחילה ועד סוף ובצורה מכובדת למען כבוד המת בקדושה ובטהרה, ועל כך הודה ליו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן שמוביל את העשייה. כן הודה לרב יעקב רוז'ה, שהוא כידוע מומחה בעל שם עולמי בתחום זיהוי חללים ורב חברה קדישא גוש דן, אשר נמצא בקשר מתמיד עם העובדים והמתנדבים לענות על כל בעיה או שאלה בתחום כבוד המת.

יו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן, זכה לשבחים על עשייתו הברוכה בשיפוץ וחידוש בית העלמין

הרבנים הראשיים הרב חיים פינטו והרב יוסף שיינין, הביעו בדבריהם הערכה גדולה על פעילותם של המתנדבים והעובדים בחשיבות כבוד המת לפי ההלכה, כשהכל נעשה ברגישות ובדרכי נועם כלפי אותן משפחות הנמצאים ברגעים קשים וזה מה שנקרא "חסד של אמת", שוודאי השכר על כך בעוה"ב הוא גדול. הרבנים בסיום בירכו את ראש המועצה הדתית הרב עובדיה דהן ואת העוסקים במלאכת הקודש.

הרב יעקב רוז'ה, חבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, רב חברא קדישא גוש דן ויו"ר ועד רבני זק"א, בפתיחת דבריו ציין את המעלה הגדולה של המתנדבים בחסד של אמת, שזה החסד הכי גדול והם עושים עבודת קודש חשובה במסירות רבה כשהכל למען כבוד המת כראוי לפי ההלכה: "אני חייב לציין לשבח את הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית, המתמסר בכל מאודו למען הנפטרים בצורה איכפתית ומכובדת, זו העיר היחידה בארץ שכך נוהגת במסירות. משקיע ומעורב כל הזמן לשפר ולייעל כל העת. הרב דהן, אשרך על דאגתך למען המתים והחיים בצורה שכזו וזו העיר היחידה בארץ שכך משקיעה".

במהלך הערב חולקו תעודות הוקרה למתנדבים המסורים על פועלם בחסד של אמת. המועצה הדתית חילקה לעובדים והמתנדבים שי נאה, וכן את הספר "מעיינם של אבות". המתנות לעובדים והמתנדבים הגיעו ע"י מתן חסויות ע"י עסקים שונים, אשר בקשו להיות שותפים בעידוד מטרת קודש ונעלה זו.

את המעמד חתם הרב אברהם דרעי, מוותיקי עובדי בית העלמין וחבר מועצת העיר בשם העובדים, תוך כדי שציין ואמר אשר כל מי שרגליו דרכו בבית העלמין בעירנו יודע במה המדובר, שאכן יש כבוד אמיתי למתים, רואים את ההשקעה וכן את המסירות כלפי העובדים והמתנדבים בכל שעות היום והלילה.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך