שי לשבת

לראות ולשמוע את משה אבגי ושמעון פרנס מדברים בכזו התלהבות ובכזו חדוות יצירה על "פסטיבל מדיטרנה השלישי", שיתקיים באשדוד ממוצ"ש הקרוב עד יום חמישי (6-11 ביוני), זה בהחלט דבר שלא רואים כל יום. בשבוע שעבר הוזמנו כל אנשי התקשורת באשדוד למסיבת עיתונאים במשכן לאמניות הבמה, כדי לשמוע על הפסטיבל עם השם הכי מסובך שהופק בארץ ("פסטיבל מדיטרנה"), אך באותה נשימה פסטיבל שכבר מיצב את אשדוד כאחת מערי התרבות במדינות ים התיכון בכלל ובישראל בפרט.

מדובר בפסטיבל בינלאומי למוסיקה, קולנוע וטעמים ממדינות הים התיכון, שמקבץ בחמישה ימים אמנים נחשבים מרחבי העולם, וגם לא מעט אמנים ישראליים נחשבים. מופעי המוסיקה יתקיימו בשבעה מוקדים שונים: האמפי-פארק "אשדוד ים", המשכן לאמניות הבמה, בית יד לבנים, "טברנה יוונית" בבית החייל, כיכר המשכן, מוזיאון אשדוד לאמנות ומרכז מונארט.

לצד החגיגה המוסיקלית יעסוק הפסטיבל גם בעולמות הקולנוע של מדינות אגן הים התיכון, ובמהלך ימי הפסטיבל יוקרנו 9 סרטים שונים, המייצגים את האותנטיות של הפסטיבל הייחודי. בין לבין, ברחבה שבין המתחמים בהם יתקיימו ההופעות, יפעל מתחם קולינרי עשיר בו ניתן יהיה לטעום מטעמי המטבח המאפיינים את מדינות אגם הים התיכון, ובמרכזו חמש מסעדות מעוצבות בסגנון של טברנה יוונית, איטלקית וספרדית. השף האשדודי המוכר אידי ישראלוביץ', יוביל את החגיגה הקולינרית.

במהלך מסיבת העיתונאים מנכ"ל המשכן לאמניות הבמה מוטי מלכא, המשמש גם כמנכ"ל הפסטיבל, אמר כי קרוב ל-80% מכלל הכרטיסים שהוצאו למכירה, כבר נחטפו ע"י הקהל הרחב, ובחלק המופעים כבר לא ניתן למצוא כרטיס אחד, ממש "סולד-אאוט". ללא ספק מדובר במספרים מרשימים מאוד. חשוב מאוד שגם תושבי אשדוד ישתתפו בחגיגה התרבותית הזו. לא מדובר רק ברצון למלא את האולמות מפה לפה, דבר שבכל מקרה ייצא לפועל לאור הביקוש הגדול, אלא המטרה היא לראות גם את תושבי עיר הנמל משתלבים באירועים שבעבר היה ניתן ליהנות מהם רק בנסיעה לעיר הגדולה.

פסטיבל שכזה, שימשוך אליו רבבות צופים מרחבי הארץ, מהווה חשיבות עצומה לעיר לא רק במעגל הראשון של ההפקה התרבותית, אלא גם במעגלים של אנשי העסקים בעיר, שיזכו לעדנה בימי הפסטיבל, גם מבחינה תיירותית, כאשר שני בתי המלון החדשים (לאונרדו ו-WEST), כבר עכשיו רושמים 100% תפוסה עד לימי הפסטיבל.

יצא לי לשוחח עם היועץ האמנותי במוסיקה של הפסטיבל שמעון פרנס, ועם היועץ האמנותי של הקולנוע משה אבגי, ושניהם חשים כי פסטיבל שכזה יעשה שירות אדיר לעיר אשדוד מכל הבחינות. "אתם פותחים את שערי העיר לקהל חדש שיגיע לראות את השינוי המדהים שאשדוד עוברת בשנים האחרונות, וזה סוג של גאוות יחידה", אומר פרנס בקולו המלטף והמרגיע, כאילו הוא מנחה את התוכנית המוכרת שלו "בטברנה עם שמעון פרנס". משה אבגי אמר דברים דומים: "אנחנו מתחילים כאן מסורת שלא הייתה קיימת עד עתה בארץ, ואני בטוח שהפסטיבל הזה יהפוך משנה לשנה לגדול ואיכותי יותר, כי יש רצון מצד כל הצדיים לעשות זאת בצורה הטובה והמקצועית ביותר".

שבת שלום!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך