זוג בזיג זג

מי לא היה רוצה לאכול את העוגה ושהיא תישאר שלמה? או לחילופין, לרקוד על כל החתונות מבלי להצטרך לעשות בחירות והחלטות מורכבות? ת'אמת, גם אני הייתי רוצה. מהרגע שאנחנו קמים בבוקר ועד לכתנו לישון אנו עומדים מול החלטות יומיומיות, חלקן פשוטות יחסית, והאחרות יכולות להיות הרות גורל ולהשפיע על חיינו בטווח הארוך. בסופו של דבר אנחנו תמיד עושים את הבחירה. גם להישאר במקום ולא להחליט זוהי בחירה, שלעתים משלמים עליה מחיר כבד.

למה כל כך קשה לקבל החלטות?
קבלת החלטה, קשה או קלה ככל שתהיה, יש בה תמיד ויתור על אופציה אחת לטובת אופציה אחרת. ואם נהיה יותר דרמאטיים אז בכל החלטה יש סוג של הימור, שמטיל איזשהו ספק אם עשינו את הבחירה הנכונה. אם נצא מתוך נקודת הנחה שכל החלטה היא בחירה מתוך כמה אפשרויות, ולכל אפשרות יש יתרונות וחסרונות, הרי שלעולם נשאר עם הספק או הפחד שאנחנו מפסידים את היתרון של מה שלא בחרנו ו"נאלצים" להתמודד עם החיסרון של מה שהחלטנו לבחור. מסובך?

בואו ניקח לדוגמא זוג, שעומד לפני החלטה חשובה. זו יכולה להיות החלטה לקראת מעבר דירה, תעסוקה של אחד או שני בני הזוג, הרשמה למוסדות חינוך של הילדים וכדומה. אין ספק, שכל אחת מההחלטות שתתקבלנה בנושאים האלה (בהנחה שהשיח בין בני הזוג, בנוגע לבדיקת האפשרויות, הוא רציני, אחראי ומכובד) תוביל להשלכות על חיי המשפחה והזוגיות. לכל סוגיה כזו יש מספר אפשרויות, ולכל אפשרות יתכנו גם יתרונות וגם חסרונות. הקושי בקבלת ההחלטות יכול לנבוע מהספק שאולי הבחירה שיעשו לא תהיה נכונה. אך האם ניתן בוודאות לדעת מראש שבדירה החדשה יהיה להם טוב? האם אפשר לדעת ללא צל של ספק שלילד יהיה נעים בגן, לפני שהוא הגיע לשם ולפני שהוא חווה אינטראקציה עם ילדים אחרים?

אני לא יודעת אם זה ירגיע אתכם, אבל זו עובדה: לעולם אין לדעת מראש אם הבחירה שנעשה היא נכונה. אף אחד מאיתנו לא נביא ואין לנו תעודת ביטוח על כל ההחלטות החשובות שאנחנו עושים בחיים. אפילו מוצר שאנחנו קונים, אין לדעת בוודאות אם הוא הבחירה הנכונה, עד שלא ננסה אותו. אלא, שניתן לצמצם את רמת הסיכון ולהיות הכי קרוב להחלטה שתהיה נכונה עבורנו, אם תיעשה בדיקה של כל החסרונות והיתרונות, של סיכון מול סיכוי, של רווח ותועלת מול נזק חלילה (ברמת ההשערה) ועוד. ככל שהתמונה מתבהרת בכל אחת מאפשרויות הבחירה, כך יותר קל להתמודד עם ההחלטה ומידת הפחד מבחירה שעלולה להזיק, מצטמצמת.

ועדיין, המבחן האמיתי הוא מבחן התוצאה של הבחירות שלנו. ואיך נגרום לכך שהבחירות שלנו יקבלו ציון גבוה בבחינה? זאת בתנאי, שברגע שמקבלים החלטה ממקדים את כל תשומת הלב להחלטה שעשינו, ולא מסתכלים לאחור בחשש, שאולי הפסדנו שלא בחרנו אחרת.
החלטתם? תחיו את ההחלטה שלכם הכי נכון שאפשר.

בהצלחה!
שלכם, ריקי

לתגובות, שאלות, והתייעצות
riki.coach@gmail.com

054-5919824

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך