תכירו את שבעת האשדודים שתופרים חליפות לקראת הבחירות לכנסת

השמאלני קיצוני שמכהן כח"כ במר"צ משנת 99, החרדי ספרדי שינסה לחזור שוב לכנסת לאחר קדנציה מקוצרת. הרכש החדש והמבטיח של יהדות התורה, נציגיה האשדודים החדשים של "ישראל ביתנו", לאחר הפרישה של סופה לנדבר. האשדודי מהשב"כ והאשדודית לשעבר, שמצאו את מקומם במפלגת "כחול לבן" של גנץ ולפיד. והח"כ האתיופי של "כולנו", שטעם רק למשך מספר ימים מה זה להיות חבר כנסת

כמעט כל מערכת בחירות היה לעיר שלנו נציג בכנסת. וותיקי אשדוד זוכרים את ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי מטביע חותם בכנסת לפני 18 שנה במפלגת המרכז, אחרים זוכרים דני בן לולו גם הוא מהליכוד, והצעירים יותר מכירים את חברת המועצה האשדודית סופה לנדבר שהגיעה עד לכסא שרת הקליטה, ופרשה לפני מספר שבועות מהחיים הפוליטים לאחר כמעט עשור בתפקיד. במערכת הבחירות הנוכחית, שנמצאת בעיצומה, ינסו 7 תושבי העיר להיכנס לכנסת ולהיות חלק מ-120 חברי הכנסת, ואולי גם בעלי תפקידים בממשלה שעתידה לקום לאחר חג הפסח.

לפני כשבוע וחצי נסגרה הגשת הרשימות לכנסת, ולאחר שבורסת השמות ננעלה, מיפינו עבורכם את המתמודדים, במטרה לשפוך אור על זהותם של האשדודים בעלי הסיכויים הסבירים להיות חברי כנסת. כבר מספר קדנציות שממפלגת השלטון נעדר הח"כ האשדודי התורן, אך למרות זאת ניתן לראות גיוון במתמודדים שחולשים כמעט על כל רבדי המפה הפוליטית הישראלית.

תחילה ש"ס ויהדות התורה ששמים במקומות גבוהים נציגים אשדודים, דרך כולנו וישראל ביתנו שנמצאים בימין והחליטו למקם אשדודים בעשירייה הראשונה, ועד מרץ ומפלגת "כחול לבן" בראשות גנץ ולפיד, שנמצאים בצד השמאלי של המפה ששמו נציגים אשדודים בשני הקצוות של הרשימה הריאלית לפי הסקרים האחרונים.

נתון נוסף ומעניין (ובהחלט פיקנטי…) הוא שסגן ראש עיריית אשדוד מיהדות התורה יחיאל וינגרטן, שובץ במקום ה-17 ברשימת יהדות התורה, מקום שכמובן אינו ריאלי ומדובר בעיקר במיקום סימבולי ל"קישוט הרשימה". גם מ"מ ראש עיריית אשדוד אבי אמסלם, היה צפוי להופיע בעשירייה השנייה של מפלגת ש"ס, בדיוק כמו בפעם הקודמת, אך לבקשתו הוא הוסר מהרשימה.

 

הח"כ השמאלני הוותיק
ראשון ברשימה נמצא חבר הכנסת אילן גילאון (62) ממפלגת מרץ שמכהן כחבר כנסת כבר משנת 1999, עם הפסקה של שתי קדנציות וחזרה למשכן בשנת 2008 ועד היום. בפריימריז של המפלגה זכה גילאון במקום הראשון, מה שמציב אותו במקום השני ברשימת מרץ אחרי היו"ר תמר זנדברג. גילאון האשדודי היה בעברו סגן ראש עיריית אשדוד מטעם סיעת מרץ. מאז ועד היום הספיקה המפלגה להיעלם מהמפה הפוליטית בעיר אשדוד, אך בכנסת היא חיה ובועטת. גילאון עצמו התמודד תחילה על ראשות המפלגה, אך בחר בסופו של דבר לוותר בשל בעיות רפואיות. דעותיו של הח"כ האשדודי ידועות לכל, והוא עולה לכותרות בעיקר בגלל התבטאויות שקשורות לשמאל, אך דווקא הפעם האחרונה שבה עלה לכותרות בכנסת שהתפזרה, הייתה בעקבות התבטאות אומללה של חבר הכנסת אורן חזן כלפיו. חזן אגב כבר הספיק לעזוב את הליכוד ולרוץ בראש מפלגה עצמאית.

חבר הכנסת אילן גילאון
צילום: גדעון מרקוביץ – פלאש 90

 

הדוברת של ליברמן
היחסים בין מפלגת ישראל ביתנו לבין העיר אשדוד תמיד היו טובים. השרה סופה לנדבר הגיעה מאשדוד ושירתה את המפלגה במשך שנים ארוכות. שמו של סגן ראש העיר שמעון כצנלסון, הוזכר יותר מפעם אחד כמי שמועמד להשתלב בצמרת הרשימה, אך לבסוף העניין ירד מסדר היום, אך הקשר בינו לבין שר הביטחון לשעבר נשאר הדוק מאוד, ובאופן כללי יועצים פרלמנטרים רבים של חברי הכנסת מישראל ביתנו, נמנים על תושבי אשדוד. הפעם מי שנבחרה להיות ברשימתו של ליברמן היא ד"ר אלינה ברדאץ'-יאלוב, שמשמשת זה זמן מה, הדוברת של אביגדור ליברמן. יאלוב נבחרה להיות מספר 10 ברשימת ישראל ביתנו, שעל פי הסקרים לא נראה כמקום ריאלי, אך גורמים במפלגה טוענים שהיא תקודם גם אם הם יצמדו לתחזיות שמנבאות להם שישה מנדטים. אלינה יאלוב (37) נחשבת לאחת הכוחות העולים של יוצאי ברית המועצות. בגיל 13 היא עלתה לישראל, התחתנה עוד לפני גיל 18, התגרשה והספיקה להתחתן שוב. את תואר הדוקטורט קיבלה בגיל צעיר בבריטניה, והספיקה גם להיות יועצת של ראש הממשלה בנימין נתניהו למגזר יוצאי ברית המועצות.

 

הח"כ שהחליף את השר גלנט
ח"כ אשר פנטהון סיום (47) נכנס לכנסת מספר ימים לאחר פיזורה, ולכבודו נערך כינוס מיוחד על מנת לאשר את מינויו. סיום החליף במפלגת כולנו את השר יואב גלנט שפרש מהמפלגה ועבר למפלגת הליכוד. הח"כ הטרי שקיבל לשכה, עוזרים ורכב שרד, יקווה לא לסיים את הקדנציה במהירות, שכן הוא נבחר להיות במקום השמיני של מפלגת כולנו, שהסקרים מנבאים לה הרבה פחות מזה. ח"כ פנטהון סיום עלה לישראל בגיל 13, והספיק לסיים תואר ראשון בחינוך ותואר שני בהגירה. את ניסיונו המקצועי רכש סיום כמנהל מחוז דרום וירושלים של מחלקת העלייה והקליטה השייכת לסוכנות היהודית. לאחר מכן ניהל את מרכז הקליטה באשדוד והוביל משלחת מטעם המדינה לאתיופיה. לקראת הבחירות לכנסת העשרים שובץ אשר סיום במקום ה-14 ברשימת מפלגת כולנו. המפלגה קיבלה 10 מנדטים, וסיום לא נכנס לכנסת, אך בעקבות סדרת התפטרויות הוא נכנס רגע לאחר פיזורה. כעת יקווה הח"כ הטרי להישג של מפלגתו על מנת להמשיך והיות ח"כ.

 

האשדודי מהשב"כ והאשדודית לשעבר
מפלגת הגנרלים "כחול לבן", שזכתה לשם המחייב בזכות האיחוד בין הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ לבין יאיר לפיד, מעמידה שני נציגים תושבי אשדוד בהווה ולשעבר, אחת במקום גבוה ברשימה ואחד מגרד אותה מלמטה אך עדיין נמצא בגדר מקום ריאלי.

עורכת הדין אורית פרקש הכהן (47), גדלה והתחנכה באשדוד. לפני מספר שנים מונתה לכהן כיו"ר רשות החשמל, והייתה אחת הנשים המשפיעות ביותר בישראל שעסקו בנושא הגז והחשמל. פרקש הוצבה במקום השמיני של מפלגת חוסן לישראל, אך נדחקה עד למקום ה- 15 בעקבות האיחוד עם יש עתיד.

יצחק אילן (62), נשוי ואב לשלושה, תושב אשדוד ואחד מבכירי השב"כ הישראלי, שכיהן בשלל תפקידים פיקודיים עד תפקיד סגן ראש השב"כ. בשנת 2011 היה מועמד מבטיח להתמנות לתפקיד ראש השב"כ, אך למרות המלצת ראש השב"כ היוצא יובל דיסקין, מונה יורם כהן לתפקיד המחייב. יצחק אילן נחשב לאחד ממכובדי הקהילה הגיאורגית בארץ בכלל ובאשדוד בפרט. יש לו ייחוס חשוב מאוד בקהילה, והוא נחשב לצאצא של רבנים גדולים באירופה. לקראת הבחירות לכנסת ה-21 הוא הצטרף למפלגת תל"ם של משה (בוגי) יעלון, וחבר למפלגת חוסן לישראל כשהוצב במקום ה-21 הריאלי. אך בעקבות האיחוד עם לפיד הוא נדחק עד המקום ה-37, שמדגדג את הסקרים האחרונים, שנותנים למפלגה 36 מנדטים.

הנציגים החרדים
סוגרים את הרשימה המכובדת הזו שני הנציגים החרדים, שקרוב לוודאי ישמשו כחברי כנסת לאחר הבחירות. ש"ס ויהדות התורה הציגו מועמדים שנחשבים לצעירים במפלגה, ועתידים למשוך אליהם קהלים חדשים, בתקווה לנפץ את התחזיות שמעניקות לכל אחת מהן בין שישה לשבעה מנדטים.

ביהדות התורה החליטו להציב במקום החמישי את חבר המועצה לשעבר יעקב טסלר, האיש שהיה קרוב בארבע השנים האחרונות לסגן השר ליצמן, ונחשב לעוזרו המסור בענייני בריאות. טסלר זכה לכותרות בעקבות עזרתו האדיבה לתושבים שפנו באמצע הלילה בענייני בריאות, והוא נחלץ לסייע להם. אך תושבי אשדוד מכירים אותו בזכות עשר שנים בהן כיהן כחבר מועצה מטעם אגודת ישראל בעיר. טסלר נחשב לאחד מחברי הכנסת החריפים של המפלגה, והוא צפוי להיות חלק משמעותי בהובלת הקו שלה בכנסת. טסלר הוא ללא ספק אחד הפוליטיקאים שהביאו לניצחונו של ראש העיר יחיאל לסרי בבחירות האחרונות. טסלר הוא נציג חסידות ויז'ניץ ותושב רובע ז' החרדי.

ברשימת ש"ס מופיע במקום השמיני ח"כ ינון אזולאי (39), בנו של שר הדתות דוד אזולאי ז"ל. ינון נכנס לכהן כח"כ בשנה האחרונה של הכנסת, והצליח להטביע חותם בזכות מספר חוקים חברתיים לטובת הציבור הרחב. ח"כ אזולאי נחשב לאחד המבטיחים במפלגת ש"ס, שם מייעדים לו קדנציה מוצלחת בעיקר בנושאים החברתיים. ינון אזולאי מתגורר ברובע ז' החרדי, מאז נשא לאישה את בתו של הרב שמעון כהן ז"ל, ולאחר שנים רבות בהן למד בכולל, הוא הצטרף למפלגה והיה מיועציו הבולטים של אריה דרעי במשרד הפנים, הפריפריה והגליל. במשך שנים ארוכות מתנדב אזולאי ב"איחוד הצלה", גם כחבר כנסת לבש ינון מספר פעמים את האפוד הזוהר, ונסע לסייע לאנשים במצוקה לאחר תאונה, מחזה נדיר לאדם במעמדו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך