משחקת עם בובות ומרימה משקולות

לא יאומן: היא רק בת 7 ו-11 חודשים, וכבר קמילה צרטקוב מרובע ח' באשדוד, היא בעלת מדליית כסף בגביע ישראל בהרמת משקולות לקדאטיות עד גיל 15, קמילה היא תלמידת כיתה ב' וגברה על בנות הגדולות ממנה כמעט בעשור (!) בדרך לסגנות ארצית, כשהרימה בסך הכל 30 ק"ג, שזה בדיוק משקל גופה
משחקת עם בובות ומרימה משקולות

כל באי אולם המשקולות במועדון "קרוס פיט" בחיפה, לפני כשבועיים, בתחרות גביע ישראל בהרמת משקולות, לא האמינו למראה עיניהם. ילדה קטנה, בקושי בת 8, קמילה צרטקוב מאשדוד, 1.22 מ' שעולה כמו גדולה על המזרן ומרימה בסך הכל 30 ק"ג, בדיוק כמשקל גופה (!) וגם זוכה במקום השני. מדליית כסף לקאדטיות עד גיל 15, כשהיא מנצחת בנות גדולות ממנה כמעט בעשור. בוודאי גדולות ממנה פיזית.

היא כבר כמעט שנה בענף המשקולות, לא להאמין. בסך הכלך ילדה. ילדה שלומדת בביה"ס היסודי "צמח" א', בית הספר לאומנות, בכיתה ב2', שם חבריה לא ידעו עד כמה היא אלופה. אבל היא כבר סיפרה להם אח"כ… קמילה לומדת בבית הספר גם אומנות, מוזיקה, מחול ותיאטרון. היא גם שוחה כבר שנה שנייה בחוג שחייה בבריכת "חרצית".

קמילה גרה באשדוד ברובע ח', עם אביה אנדריי ואמה אירנה, ושני אחיה הגדולים דניאל (21) ואליאור (20). האח דניאל, שהוא אלוף ושיאן ישראל בהרמת משקולות ובנבחרת ישראל, הוא גם מאמנה האישי. קמילה מתאמנת בהרמת משקולות במועדון גל אולימפי אשדוד. מועדון קבוצה להרמת משקולות בראשות יורי אוזליינב. בקיצור כבר מקצוענית.

האבא אנדריי מספר כי זה ענף משפחתי: "הסבא של קמילה, אבא שלי, היה בזמנו אלוף אוקראינה בהרמת משקולות בשנות ה-60". עכשיו תורה של הנכדה. הקטנה, מאוד קטנה.

אנדריי: "מהילדות היא נסעה יחד אתנו לכל התחרויות שהאחים שלה התחרו. עם הזמן היא התחילה לבקש לבוא עם אח שלה דניאל לאימונים. היא כמו כל הילדים התחילה לשחק ולנסות כל מה שהוא עושה, ועם הזמן היא החלה להתעניין וביקשה שגם יאמן אותה".

 

אבל היא קטנה, לא?
"היא התלהבה ורצתה שילמד אותה בהרמת משקולות".

מה אומרים האנשים שרואים אותה?
"כולם בהלם כי רואים שהיא קטנטונת כזו. לא מאמינים שהיא יכולה להרים משקלים כאלה".

אתה לא מפחד שזה יפגע בה בריאותית?
"היא בפיקוח אז לא. לפי סקר של אוניברסיטת ספורט בארה"ב הגיעו למסקנה שזה לא פוגע בגדילה של ילדים קטנים בגילאים שלה, ושזה בעצם הפוך ונותן תמיכה לעמוד השדרה וזה מחזק את השרירים סביב עמוד השדרה".


קמילה, כל הכבוד!
"תודה".


התרגשת?
"כן, קצת. התרגשתי והיה כיף".

מה אמרו לך הבנות האחרות?
"אל תתרגשי, הכל יהיה בסדר".

זו תחרות ראשונה שלך?
"שנייה וזכיתי".

מה אומרים בכיתה?
"החברים? הם גם רוצים".

 

הם גם רוצים, למה?
"אמרתי להם שזה כיף אז גם הם רצו".

מה את הכי אוהבת?
"להתאמן בהרמת משקולות".

ויש עוד דברים שאת אוהבת?
"הכי אני אוהבת להרים משקולות וגם לשחק עם בובות".


מה את רוצה להיות שתהיי גדולה?
"להיות אלופת הארץ ואחרי זה מאמנת של אחרים".

את גם תלמידה טובה?
"כן לומדת טוב. הכי אוהבת חשבון".

אז אם בעתיד תראו את האלופה הקטנה מאשדוד, שתדעו היא רק התחילה. יום אחד היא תהיה מאמנת בהרמת משקולות… ועד אז היא גם תשחק קצת בבובות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך