מערכות בטיחות לרכב מסייעות במניעת תאונות דרכים

החל ב-1 בינואר 2018 החוק בישראל מחייב להתקין מערכת בטיחות לרכב בכל מכונית חדשה העולה על הכביש. על פי החוק החדש המערכת חייבת לכלול מערכות המתריעות בפני סטייה מהנתיב ואי שמירת מרחק מהרכב לפנים.
מצלמת רכב

החוק קובע כי זו אחריות היבואן להתקין את מערכות ההתרעה לרכב. בנוסף, בעלי רכבים שעלו על הכביש בין השנים 2000 ל-2018 יכולים להתקין מערכת בטיחות לרכב שלהם ולקבל החזר כספי מהמדינה, ההחזר מוענק כזיכוי במבחן הרישוי השנתי למשך שלוש שנים, ובסך של 1,500 ₪.

מגוון דגמים של מערכות בטיחות לרכב

נכון להיום ניתן לרכוש בישראל מערכת בסיסית או משודרגת המספקת התרעות שונות בזמן הנהיגה, מטרת המערכת היא למנוע תאונות דרכים. המערכות המתקדמות נועדו לסייע לנהג להתמודד עם אתגרים לא צפויים בזמן הנסיעה. חשוב לציין כי רכבים חדשים רבים מצוידים כיום במערכות בטיחות שונות המותקנות כבר במפעל, למשל ABS, ESP ומערכות נוספות, חלק מהמערכות מסוגלות להתערב בעצמן כאשר הן מזהות סכנה, במטרה למזער את הסיכון לתאונה וכדי להפחית את הנזק.

מערכות הבטיחות החדשות לרכב מבוססות על טכנולוגיות חדשניות ומתקדמות, המערכות מסייעות למנוע תאונות דרכים, אך בגלל ריבוי הדגמים רבים מתקשים לקבל החלטה איזה מערכת לבחור ולהתקין ברכבם. לכן, כדאי לדעת כי המומחים טוענים כי מומלץ להתקין ברכב מערכת בטיחות מתקדמת הכוללת בין השאר גם מצלמת רכב, המצלמה מתעדת ומקליטה את תוואי הדרך באיכות HD, כך ניתן לשחזר את הנסיעה, התנהגות הנהג בדרך, ואפשר גם לשחזר נתוני נסיעה כמו מהירות, סל"ד, הפעלת איתותים, בלימה וכדומה.

מה עדיף – מערכת בטיחות עם או ללא מצלמה?

שוק מערכות הבטיחות וההתרעה לרכב נשלט על ידי שלוש חברות, לכל חברה יש מספר מוצרים ומערכות. חלק מהחברות מציעות מערכת בטיחות יחסית בסיסית, לרוב המערכת שלהן כוללת מערכות מעבר לנדרש בחוק, למשל התרעה על התחלת נסיעה כאשר עומדים ברמזור אדום, התרעה על סכנת התנגשות ברוכב אופניים או בהולך ורגל ועוד.

מערכת בטיחות משודרגת לרכב כוללת טכנולוגיות מתקדמות יותר, בדרך כלל כדאי להשקיע עוד כמה שקלים ולהתקין ברכב את המערכת החדישה והאיכותית ביותר. חשוב לזכור כי ניתן לקבל החזר בסך 1,500 ₪ (ההחזר מתבצע במשך 3 שנים), ומעבר לכך בעל הרכב יכול לקבל הנחה משמעותית בעלות הביטוחים, הן בביטוח חובה והן בביטוחי הרשות מסוג צד ג' ומקיף.

כאמור, מערכת מומלצת לבטיחות רכב כוללת גם מצלמה באיכות HD, ניתן לשדרג את המערכת עם מצלמה אחורית כדי להקליט באופן רציף את המתרחש לא רק בקדמת הרכב אלא גם מאחוריו. בנוסף, יש אפשרות להקליט את הקולות הנשמעים בתוך הרכב, זו אופציה חשובה בעיקר לרכבי הסעות, למשל נהגי מוניות, ולבעלי מסחריות המובילים חומרים רגישים.

לאחר התקנת המערכת עם המצלמה ניתן לשחזר נתוני נהיגה רבים, המצלמה משדרגת את יעילות ואפקטיביות המערכת, לכן כדאי להתמקד בדגמים הכוללים מצלמות דרך איכותיות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך