שלושים לפטירתה של הרבנית הצדקת מזל טוב מדלן פינטו

גדולי תורה ורבנים הגיעו לאזכרה ועצרת מספד לרבנית הצדקנית מרת מזל טוב מדלן פינטו ע"ה, רעייתו של הצדיק רבי משה אהרון פינטו זצ"ל
שלושים לפטירתה של הרבנית הצדקת מזל טוב מדלן פינטו

עם כלות השלושים לרבנית הדגולה מרת מזל טוב מדלן פינטו ע"ה, רעייתו של הצדיק רבי משה אהרון פינטו זצ"ל, התקיימה אזכרה ועצרת מספד בבית הכנסת המרכזי "ישמח משה", בהשתתפות המונים רבים שצבאו ומילאו את בית הכנסת והרחבה הסמוכה.

לאחר תפילת מנחה נשאו דברי מספד והתעוררות הרבנים: רבי יוסף שיינין הרב הראשי לאשדוד, בני הרבנית המנוחה ע"ה, הצדיקים רבי חיים שמעון פינטו הרב הראשי לאשדוד וקריית מלאכי, רבי דוד חנניה פינטו ראש מוסדות "אורות חיים ומשה", רבי יעקב ישועה פינטו ראש מוסדות "נתיבי חיים ומשה", הרב שלמה רביבו ר"י "תורת דוד" והרב ר' חיים עלוש ר"י "שובה ישראל" באשקלון.

הרבנים עמדו בדבריהם על מעלותיה של המנוחה ע"ה על צדקותה, פשטותה, צניעותה ומעשי החסד הרבים שעשתה כאשר רובם נעשו בסתר, את הארת פנים לכל באי ביתה במשך עשרות בשנים. במיוחד הדגישו את האמונה התמימה בהקב"ה שהייתה לה, ולא סתם זכתה פעמים רבות לניסים ונפלאות שלא מדרך הטבע כשהתפללה מקירות ליבה.

מעבר לכך עמדו על מעלת תפילותיה, על הזכות הגדולה שהתמסרה לבעלה הצדיק הנשגב הידוע בקדושתו משושלת מפוארה הצדיק רבי משה אהרון פינטו זצ"ל, שעמדה לימינו במסירות רבה שיוכל לעבוד את עבודת הקודש, כשחלקם בהתבודדות בהם עסק בתורה ותפילה בקדושה וטהרה, בתפילה ותחנונים שזכה להגיע למדרגות נשגבים.

קיבלה על עצמה את ניהול הבית היום יומי, לצד ניהול כל כלכלת הבית, עם חינוך הילדים מתחילה ועד סוף. היא ידעה לקראת מה היא הולכת, היא הבינה היטב את התפקיד שנטלה על עצמה, ובכל אופן הסכימה, ובגלל גדלות הנפש הזאת, זכתה שבעלה הצדיק: "בטח בה לב בעלה"… וסמך עליה ללא עוררין, הפקיד בידיה את כל התפקידים, וקיבל את כל החלטותיה ודבריה.

עוד ציינו הרבנים הראשיים, כי זכתה המנוחה ע"ה שהותירה אחריה בעולם בנים צדיקים המפארים את שושלת הצדיקים הממשיכים בדרך התורה והרוממות, כאשר יש לה חלק בלתי נפרד בכל הקמת מוסדות התורה והחסד שהקימו בניה ונכדיה הרבנים שליט"א.

את העצרת חתם בדברים נרגשים וחוצבי להבות רבי ראובן אלבז, ראש ישיבת "אור החיים", שהזכיר את מעלותיה שבניה הרבנים מציגים אישורי כניסה לעוה"ב ע"י מוסדות התורה והחסד שהקימו בארץ ובחו"ל. דיבר על מסירות הנפש לילדיה ששלחה אותם לישיבות בעודם רכים, הבנים הרבנים הצדיקים שליט"א שממשיכים את השושלת המפוארה שזה הזכות הגדולה של האימא הגדולה הרבנית ע"ה.

לאחר דרשות הרבנים, הציבור השתתף בסעודת מצוה לעילוי נשמת המנוחה באולם שע"י בית הכנסת. למחרת בבוקר עלו הרבנים ובני המשפחה לתפילה על קברה להקמת מצבה והדלקת נרות, ונשאו דברי תורה באוהל הרה"ק רבי משה אהרן פינטו זצ"ל בסמוך לקברה של הרבנית המנוחה ע"ה.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך