לא נגמר: שוב אושר להזרים מי שפכים לנחל לכיש

לאחר שבית המשפט הורה לעצור זמנית את הזרמת השפכים לנחל לכיש, שוב יש אישור לזיהום. תוך יומיים ובחטף התקבלה החלטה שמתירה להמשיך בזיהום מנהל רשות המים התיר הזרמת קולחים מזוהמים בניגוד להחלטת הוועדה המייעצת. עיריית אשדוד הגישה בקשה דחופה לעצירת הזיהום דיון בבית המשפט המחוזי יתקיים ביום שלישי הקרוב. עו״ד טדי מנשה המייצג את שוחרי הים והספורט הימי בקשה לקבוע שצו המניעה עומד ולבטל את ההחלטה החדשה ולא לחכות עד יום שלישי.
לא נגמר: שוב אושר להזרים מי שפכים לנחל לכיש
שוב יזהמו. לכיש

זה לא נגמר. רק בתחילת השבוע התגאו בעיריית אשדוד על הפסקת הזרמת מי השפכים של באר טוביה לנחל לכיש. היום ההחלטה התהפכה בוועדה המייעצת למתן צווי הרשאה. שוב יש אישור. בעיריית אשדוד החליטו, לא מוותרים בשלישי שוב יפנו לבית המשפט. בינתיים נודע כי בנוסף עו״ד טדי מנשה המייצג את שוחרי הים והספורט הימי בקשה לקבוע שצו המניעה עומד ולבטל את ההחלטה החדשה ולא לחכות עד שלישי.

בעקבות ההחלטה של בית המשפט מתאריך 4.2.19 לעצור את ההזרמה ממאגרי תימורים בבאר טוביה, עד ה-14.2 ולקיים דיון נוסף בוועדה המייעצת למתן צווי הרשאה, החליטה הוועדה התכנסה כבר למחרת היום ( פחות מ-24 שעות ). בתום הדיון המליצה הוועדה, בה חברים בין היתר נציגי המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות, למנהל רשות המים, לא להתיר את הזרמת הקולחים המזוהמים ממאגרי תימורים ובגלל שלא הייתה אחידות בין חברי הוועדה, להעביר את ההחלטה למנהל רשות המים. האחרון על אף בקשת עיריית אשדוד לדון בנושא לפני ההחלטה, נתן מנהל רשות המים, אתמול, 06.02.19, החלטה המתירה הזרמה מחודשת של הקולחים המזוהמים.

עיריית אשדוד, הגישה הבוקר בקשה לדון מחדש בעיכוב ביצוע צו מנהל רשות המים. בית המשפט קבע שיתקיים דיון נוסף ביום שלישי הקרוב, אך עד למועד הדיון לא ניתן עיכוב ביצוע להחלטת הוועדה . עיריית אשדוד, באמצעות עו"ד ברק, הגישה בקשה לעכב את ההזרמה עד דיון בהליך, וטענה כנגד ההחלטה לחדש את ההזרמה בניגוד לעמדת הוועדה המייעצת.
עוד נטען שכינוס הוועדה בחטף, מבלי ליידע את העוררים, ומבלי לתת להם הזדמנות ממשית לבוא ולהשמיע את עמדתם הינו מעשה פסול ופגום. צוין כי לדברים חומרה יתרה נוכח הבקשה המפורשת לקבל הודעה על מועד התכנסות הועדה .

יובהר כי מעיון בפרוטוקול הועדה המייעצת מיום- 5.2.19 עולה כי הועדה מתנגדת למתן צווי הרשאה לבקשת המועצה האזורית באר טוביה ומט"ש תימורים, וכך גם רוב חבריה. בהמלצת הועדה המייעצת נכתב כי הועדה מבקשת להוציא תשובות שליליות לבקשות שנדחו – בקשת מועצת באר טוביה ותאגיד מי תמ"ר.

ביום שלישי בשבוע הבא יתקיימו שני דיונים בנושא היתרי ההזרמה. האחד שניתן לתאגיד למט"ש קרית גת והשני למועצה האזורית באר טוביה, והעירייה תקווה שבית המשפט ישוב ויעצור את ההזרמה שמסבה פגיעה חמורה לציבור באשדוד ולסביבה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך