שנה חדשה – התחלה חדשה לעסק

שנה חדשה מביאה עמה שלל הזדמנויות עסקיות חדשות ומרגשות, אך כמו רוב הדברים בחיים לא מדובר בהתחלות שהינן טאבולה ראסה, כלומר לכל התחלה יש היסטוריה והשתלשלות עניינים שהביאה להבשלתה.
שנה חדשה – התחלה חדשה לעסק

עסקים רבים מוצאים עצמם נקלעים לקשיים כלכליים בעסק כתוצאה מסיבות רבות אשר ביניהן התנהלות כלכלית שגויה, היעדר תכנית עסקית מסודרת, סך ההוצאות גבוה מההכנסות ונוצרת מצוקת תזרים מזומנים, מיומנויות ניהול לוקות בחסר ועוד.

עסקים רבים בוחרים לפתור את הבעיה באמצעות לקיחת הלוואות מיידיות אשר מציעות פתרון לטווח הקצר, אך בטווח הארוך רק מחמירות את הבעיה.

מה עושים אם כך?

מתחילים מההתחלה!

בבואכם לפתוח עסק חדש או לפתח רעיון יש לבסס תשתית איתנה אשר תאפשר לעסק לצמוח, להתפתח ולהשיג את היעדים שיוצבו עבורו. התנהלות בריאה ונכונה של עסק צפויה להניב רווחים בפרק זמן קצר יחסית ולדאוג לפעילותו לאורך זמן.

תחילה יש לבחון שיש ברשות היזם את כל הכלים והמשאבים (הכלכליים והאנושיים) הדרושים לו כדי לצאת לדרך עם הרעיון / המיזם:

  • צוות יזמים – ההון האנושי הינו המשאב הראשון והחשוב אשר בזכותו יקום וייפול דבר. כלומר, בהקמת מיזם או בפיתוח רעיון חשוב לוודא שהחיבור לאנשים יוצר כימיה טובה, כל אחד מביא מיומנויות וחוזקות שונות על מנת לוודא חלוקה של גבולות הגזרה וכן מוטיבציה ותשוקה להניע את המיזם קדימה;
  • תכנית עסקית – זוהי מפת הדרך של היזמים אשר תסייע להשגת היעדים שהוצבו ותוודא התנהלות נכונה לפי הסדר;
  • משקיע או הלוואה – כתלות בגודל העסק ובאופי הפעילות חשוב לעשות בדיקה מקיפה של כלל האפשרויות הבנקאיות והחוץ בנקאיות העומדות לרשות היזמים לקבלת הלוואה לעסק ו/או לגיוס משקיע פוטנציאלי. קיימות כיום אופציות רבות המעודדות עסקים קטנים ולכן מציעות הלוואות בתנאים אטרקטיביים. למידע נוסף בנושא: https://loaner.co.il

במידה והתכנית התנהלה כמתוכנן ולפי ההוראות המופיעות בתכנית העסקית, אך העסק עדיין נקלע לקשיים – אל ייאוש! גם עסק כושל יכול לשנות את דרכו ובאמצעות בקרת נזקים לחזור לדרך הישר. רגע לפני שמוותרים ופונים להלוואות מיידיות יש כמה דברים שכדאי לעשות על מנת לשפר את המצב של העסק הקיים:

  • יועץ ארגוני – ביצוע הערכת מצב של העסק ברמה הארגונית והניהולית והצעת פתרונות לייעול;
  • יועץ עסקי –  ביצוע הערכת מצבה הפיננסי של החברה מבחינת ההוצאות וההכנסות ומתן המלצות בדבר שינויים שישפרו את מצב המזומנים ובכך יאפשרו לעסק להמשיך להתקיים. לעיתים צמצום בהוצאות ישפר משמעותית את מצב העסק;
  • תכנון עתידי ועדכון התכנית העסקית בהתאם – תכנון מבעוד מועד יאפשר לעסק מרווח נשימה בכל הנוגע לתכנון אשראי והלוואות לעסק.

כדאי תמיד לזכור כי עסק מצליח מורכב מגורמים רבים והדרך למטה רצופה סימני הזהרה. חשוב תמיד להיות עם היד על הדופק ולבצע שינויים והתאמות בזמן אמת ולא להגיע למצב של התנהלות בתנאי הישרדות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך