בפעם השלישית: האשדודי אורון כחלון, לוחם MMA, זכה במדליית זהב באליפות אמריקה

אלוף יבשת אמריקה בקרבות אומנויות לחימה משולבות, MMA, לשנת 2015 הוא אורון כחלון, בן 29, מאשדוד. אורון אוסף מגיל ארבע מדליות ותארים, ושואף להיות אלוף העולם, בינתיים הוא מכין את הנבחרת האשדודית שהקים לקראת קרבות אליפות הארץ שתתקיים בעוד שבועיים

בשבת שעברה זכה אורון כחלון מאשדוד באליפות יבשת אמריקה בקרבות MMA. אורון (29) זוכה זו הפעם השלישית באליפות בארה"ב. השנה הוא זכה בתחרות שנקראת "אולטימייט צ'לנג'ר", כשהוא הנציג הראשון מישראל שזכה בתחרות כזו, והיה גם הנציג הישראלי היחיד. אורון בעל חגורות שחורות בקראטה, ג'ודו, הישרדות בשילוב אגרוף תאילנדי ובשיטת KAHLON MMA בעל חגורה חומה בג'יו-ג'יטסו ברזילאי ובעל דרגת פרופסור בקפוארה.

אורון מתאמן מילדות. ככה זה, כשאבא שלך הוא מחלוצי המאמנים בארץ המלמדים אמנויות לחימה. את התואר הראשון שלו כאלוף הוא קיבל בגיל ארבע, בהישרדות, ומאז הוא רק אוסף וצובר גביעים ותארים. בגיל 14 הוא התחיל ללמד (!) קפוארה, והיה הראשון שהביא את הקפוארה לאזור הדרום. כילד, כנער ועד הצבא הוא זכה באליפויות בהישרדות, אגרוף, אגרוף תאילנדי, קרטה, ג'ודו והיאבקות חופשית. גם בשירותו הצבאי המשיך אורון לייצג את ישראל ושירת כספורטאי מצטיין.

בגיל 22 התחיל אורון להתחרות בחו"ל במסגרת קרבות MMA. "התחרות הראשונה הייתה בהולנד", הוא מספר, "זכיתי שם שלוש פעמים רצוף בקרבות MMA עד שנת 2008". באותה השנה זכה אורון באליפות בהולנד שנקראת
DUTCH OPEN BJJ, ואביו, ניסים, ייסד את המועדון הראשון לMMA בדרום במתנ"ס ט', "כחלון MMA ישראל", מועדון שכיום אורון ואחיו בר שותפים בו. במועדון שישה מאמנים: שוקי ביטן, ברק מוזס, שלומי וקנין וואנדם, משה זילברמן, ניסים כחלון, אורון כחלון ואחיו בר, שאף מאמן את אורון. "וזו גם ההזדמנות להודות למנהלי מתנ"ס ט' רפי מיכאלי, שנתן את הדחיפה הראשונה, דוד ביטון המנהל החדש ורכזת החוגים רויטל בוזגלו".
הסבר קצר למי שלא מכיר את התחום: MMA הן ראשי תיבות של MIX MARSHAL ART, מדובר בלחימה מעורבת של כל אמנויות הלחימה האפקטיביות בקרב אחד. צריך לדעת היאבקות, ג'ודו, אגרוף, אגרוף תאילנדי, ג'יו-ג'יטסו ברזילאי (Bjj) הכול יחד משולב עם כושר ואתלטיות.

"מה שלומדים ב- MMA זו אמנות הלחימה הכי חזקה ואפקטיבית, אבל זה לא מוכר כספורט אולימפי", מסביר אורון, "אמנם אני עולה עם דגל ישראל, אבל המדינה לא מממנת אותי. אני שייך למועדון תחרותי בלוס וגאס, ושם רשום שאני מישראל".

הלחימה נעשית בארבעה מישורים: עמידה, ביניים, קרקע ושיטה שפיתח אורון. זה מתחיל בעמידה אחד מול השני. המטרה להוריד לקרקע את היריב, ועל הקרקע להכניע אותו – אם אתה טוב יותר ב- Bjj- או להמשיך להילחם בעמידה – אם אתה טוב יותר בהיאבקות אגרוף ואגרוף תאילנדי. כל קרב נמשך שלושה סיבובים, כל סיבוב אורך חמש דקות וביניהם דקת מנוחה. יש שלושה שופטים בחוץ שנותנים ניקוד, שופט אחד בזירה וכמובן צוות רופאים שבודקים כשירות ופציעות. איך מנצחים? או לפי ניקוד, או בנוקאאוט או בהכנעה. בקרב לא לובשים חליפה. לובשים טייץ בלי חולצה או מכנס קצר בסגנון של בגד ים, וגם מגן שיניים, מגן אשכים וכפפות חצי כך שניתן לאחוז ביריב.

בשנת 2009 החל אורון להתחרות בארה"ב, בלאס וגאס, בתחרות שבה ניצח בקרב תוך דקה וחצי של הסיבוב הראשון. חודש לאחר מכן, שוב ניצח בקרב בסיבוב הראשון, הפעם בנוקאאוט. הניצחונות המשיכו גם בשנים הבאות בקרבות MMA ובתחרות Bjj.

or2

בינואר 2013 השתתף אורון באליפות הארץ בהיאבקות כדי להשתפר בקרבות MMA, וזכה בתואר אלוף הארץ בהיאבקות חופשית במשקל עד 77 ק"ג. חצי שנה לאחר מכן טס אורון ללאס וגאס, שם השתתף בקרבות ובאליפות ארה"ב בתחרויותGRAPPLERS QUEST MMA ובתחרות UFC שכוללת שמונה קרבות, שם זכה תחת קטגוריית משקל 70-77 ק"ג. בתחרות הזו יש גם זירה הכוללת תחרות בין כל המקומות הראשונים שזכו בקטגוריות המשקל השונות.

אורון ניצח והפך להיות אלוף ארה"ב. ואם זה לא מספיק, הוא השתתף גם בתחרות כושר בארה"ב וזכה. בשבת שעברה הוא נלחם וניצח בתשעה קרבות. הגמר נערך מול לוחם ברזילאי. "היה קרב קשה, וניצחתי בנקודות", הוא אומר. טוב, הבנו שמדובר בווינר, אבל הייתי חייבת לשאול, בתור פחדנית מדופלמת: איזו אימא תשלח את הילד שלה להתמקצע בענף כזה? "זה לא מפחיד", עונה לי אורון, "זה בונה אישיות, מלמד את הילד איך להתנהג יפה, להיות סובלני. יש לו מסגרת שבה הוא לומד איך להגן על עצמו, ובמצב של היום בארץ כל אחד צריך לדעת איך להגן על עצמו, ועדיף שזה יהיה במסגרת הנכונה שבה המאמן דוגל בלהתמקצע, בשלמות, ונותן דוגמה להגיע למצוינות ולהגשים חלומות. אני מרצה בתיכונים ברחבי הארץ על מוטיבציה, איך להתמודד עם החלום ועם אתגרים ולנווט את החיים לא רק בספורט, אלא איך להגיע למצוינות במה שבוחרים. חלק מהאימון זה תזונה נכונה, אורח חיים בריא, לא סיגריות, לא אלכוהול. יש לי תלמידים שהתגייסו ליחידות מובחרות בזכות הכושר והאימונים, זה חלק מהכנה לצבא. תלמידים שלי יוצאים לתחרויות, אבל לא כולם רוצים להתחרות. יש מי שרוצה להיות מקצוען, יש מי שרוצה להיות חובבן, לעסוק בשביל הכיף או להוריד במשקל או ללמוד הגנה עצמית".

מלבד מדליית זהב, גביע ופרס כספי, הניצחונות של אורון מקדמים אותו בדירוג וברמת הלחימה, דבר המאפשר לו להילחם בתחרויות יותר יוקרתיות. "כבר עכשיו אני די מוכר ומוערך. זה שמזמינים אותי לתחרויות, זה כבר כבוד".
בין קרב אחד למשנהו, הספיק אורון גם להצטלם לקמפיין של חליפות Bjj בהולנד, וגם להתראיין במגזינים בארה"ב.

or3

מה החלום הבא שתרצה להגשים?
"המטרה שלי להיות אלוף העולם, ולהעביר את הידע שלי כך שייצא מאשדוד האלוף הבא אחרי. במועדון שלנו מתאמנים גברים, נשים, נוער וילדים מגיל 6. מתוכם בניתי נבחרת של עשרה לוחמים. שלושה בני 11, שני בני 15 וחמישה מגיל 19 ומעלה. ב-13.6 הם יילחמו במסגרת אליפות ישראל. בנוסף, אני עומד להקים ליגה מקצועית באשדוד בשביל לתת במה ללוחמים ישראלים שרוצים להיות לוחמים כמוני".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך