שחקנית הכדורעף הראשונה מיפן שתשחק באשדוד

החל מהעונה תשחק בקבוצת הכדורעף נשים של מכבי אשדוד, השחקנית היפנית הראשונה שאי פעם שיחקה בקבוצה, סאטסוקי אוסוקין. היא תצטרף לבעלה אלכס אוסוקין, אותו הכירה בישראל, שיישחק בקבוצת הגברים של המועדון. לסאטסוקי אוסוקין דעה מוצקה על ישראל: " הישראלים הם אנשים פתוחים וקומוניקטיביים. חשוב להם הזמן עם המשפחה שלהם".
: סאטסוקי אוסוקין, במדי מכבי חיפה.

כשתגיעו למשחקי קבוצת הכדורעף נשים של מכבי אשדוד, לא תוכלו להתעלם ממנה. שחקנית הכדורעף הראשונה אי פעם ששיחקה באשדוד, בעצם הראשונה מיפן בכל ענפי הספורט בעיר ככל הנראה, שעושה זאת. החל מהשנה תשחק בקבוצת הכדורעף של מכבי אשדוד סאטסוקי אוסוקין היפנית, יחד עם בעלה שחקן הכדורעף אלכס אוסוקין, שצורף לקבוצת הגברים בכדורעף.

סאטסוקי אוסוקין, 35. משחקת כדורעף מגיל צעיר. מגיל 6 היא כבר משחקת בענף. בשנת 2014 היא הגיעה לשחק בארץ ושיחקה בכפר סבא, קריית אתא ומכבי חיפה. בשנה הראשונה בארץ היא פגשה את בעלה שחקן הכדורעף אלכס אוסקין והשניים התחתנו. יש להם ילד אחד, סקאי, ובבית הם מדברים אנגלית, יפנית…ותתפלאו גם עברית. אגב בעלה נחשב לאחד השחקנים המזוהים ביותר עם סגנית האלופה הפועל מטה אשר/עכו ושיחק במדיה ב-14 העונות האחרונות, כשבתווך יצא לקדנציה קצרה בקבוצת נגאנו מהליגה היפנית. הוא גם שחקם נבחרת ישראל

סאטסוקי אוסוקין,בעלה אלכס והילד סקאי.

לא כל יום מגיעה לאשדוד שחקנית יפנית, לכן זה היה חשוב לנו להכיר אותה, כחלוצה מההיבט הזה לפחות. לראות מה היא יודעת על ישראל בכלל ועל אשדוד בפרט.

סאטסוקי, עד כמה את מכירה את אשדוד?

"אני לא מכירה את אשדוד טוב האמת, אבל שמעתי שהעיר הזו מתפתחת כל הזמן, כולל הספורט שבה"

ואת הקבוצה את מכירה?

"הקבוצה הזו בונה את עצמה בצורה מאוד חזקה בשנתיים האחרונות, ממה שעקבתי אחריה. היא נאבקת על תארים ואליפות. אבל מה שהרגשתי מהצד השני, כששחקתי נגד הקבוצה, שמדובר בקבוצה חיובית עם רצון קבוצתי להצליח. זו תכונה חשובה מאוד למועדון. אני מאוד נרגשת להצטרף למועדון מכבי אשדוד"

עברית את כבר יודעת?

"אני יודע עברית בסיסית. יודעת גם קצת לקרוא ולכתוב. הבן שלי יודע מצוין עברית. אני עוד כל הזמן לומדת"

אחרי 8 שנים פה, איזה הבדל מנטאלי יש בין ישראל ליפן?

"ש הבדל גדול. כשהגעתי לראשונה לישראל חשבתי שהאנשים פה כל הזמן עצבנים ורבים ביניהם, אבל אז הסתבר לי שהם רק מדברים בקול עם הרבה להט. הישראלים הם אנשים פתוחים וקומוניקטיביים. חשוב להם הזמן עם המשפחה שלהם. אצלנו ביפן אנחנו אנשים מנומסים ורגועים יותר.  אנשי עסקים יפנים שעבדו עם אנשי עסקים מתל אביב, סיפורו שאנחנו דווקא מתאימים לעסקים יחד. אנחנו אוהבים לעבוד הרבה והישראלים יודעים ליצור הרבה. זה שילוב מצוין. .אני מנסה לדעת מה לקחת מהחברה הישראלית ומה להשאיר מהתרבות היפנית שלי".

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך