"אני מתגעגע אליו. זה בכל זאת הילד הקטן שלי"

אבי דאי, מלווה כבר 20 שנה את בנו אלון דאי, 29, נהג המרוצים מאשדוד, פעמיים אלוף סבב "הנסקאר" האירופי. השנה לראשונה בגלל הקורונה הוא לא יכול ללוות את בן הזקונים שלו, שנמצא כבר 8 חודשים באירופה מאחר ואינו יכול לחזור ארצה בגלל התחרות ואיסורי הקורונה. אבי: "הייתי איתו בכל מקום בעולם. אין תחרות אחת שלא הייתי ב-20 השנים הללו. מחכה לו שיחזור, עם טבעת האליפות".
"אני קורא לו אלוף". אבי ואלון דאי.

אבי דאי מאשדוד מתגעגע. נכון הוא כבר לא ילד, הוא בן 68, אבל עדיין זה לא קרה לו אף פעם, בוודאי לא ב-20 השנים האחרונות. זו הפעם הראשונה בחייו שהוא לא מלווה מקרוב את בנו, אלון דאי פעמיים אלוף אירופה בסבב מרוצי "נסקאר" ואחד הנהגים הטובים באירופה, אולי הטוב שבהם. לראשונה מזה 20 שנה בגלל הקורונה הוא נאלץ לראות את בנו כל יום….במצלמה שלו בנייד או במחשב. בשביל אבי דאי זה קשה. מאוד קשה.

אבי דאי הוא בעל חברה לקידוחים, בדיקות קרקע ומעבדה לתשתיות ובניין בשם 'איזוטסט', הוא נשוי למגי להם 4 ילדים ו-7 נכדים. אלון הוא בן הזקונים. אלון נמצא כבר 8 חודשים בבלגיה בדירה ששכרה לו קבוצתו – קבוצת  K.P הבלגית.  הוא לא יכול לחזור לארץ בגלל הקורונה והבידוד שהוא יצטרך לעבור כל פעם בישראל ובמדינות בהן מתקיימים המרוצים. גם אבי לא יכול לעשות את הדרך ההפוכה מאותה הסיבה. 8 חודשים הם עבור אבי נצח.

אבי איך ההרגשה לראשונה לא להיות עם אלון?

"זה קצת מוזר לי. זה כאילו חלק ממני לא איתי. אבל אין מה לעשות הקורונה הזו "טיררללה" את כולם וגם אני חלק "מהמטורללים".

געגועים

"אני מתגעגע מאוד. המשפחה מתגעגעת אילו. אומנם זה קצת מקהה את הגעגועים כי כל ערב אנחנו מדברים בזום בוואטצאפ,, אבל הוא בכל זאת לבד בבלגיה.  אנחנו כל ערב מדברים, מתעדכנים, אז זה קצת מקל. אבל כן אני מתגעגע, לילד".

אלוף אירופה. אלון דאי
אלון דאי.

בכל זאת הוא הבן הקטן

"בשבילי הוא תינוק. הוא הילד הקטן שלי. תמיד יהיה. תראה ולוויתי אותו מגיל 10 כל מרוץ ללא יוצא מהכלל, אז הוא בשבילי עדיין הילד שאני רוצה ללוות. למרות שהוא איש, גבר גבר, ולא צריך את אבא שלו צמוד, אני בודק  את האפשרות שאני אמצא טיסה לוולנסיה לתחריות שנותרו בסבב".

אבי דאי כאמור מסתובב עם בנו בכל העולם. בגיל עשר לערך, זכה אלון בתואר אלוף ישראל בקארטינג ומאז אבי והילד הולכים יחד לתחרויות, בארה"ב, בכל אירופה, בהונג קונג, מקאו וסין.  עכשיו הוא מחזיק אצבעות מהבית לאלון שמוביל את סבב 'הנסקאר האירופי' השנה כשנותרו 4 מרוצי פלייאוף בוולנסיה בתחילת דצמבר. אלון היה אלוף הסבב פעמיים ברציפות ובשנה שעברה איבד את התואר. השנה הוא מנסה להחזירו. עד כה זה נראה טוב כי אלון מוביל את הסבב.

הוא יחזיר את התואר?

"אני מקווה. לא יודע. הוא נמצא בקבוצה טובה, K.P הבלגית שייכת לאנטוני קומפן, קבוצה שמכוונת לאליפות. אבל כל מרוץ הוא בפני עצמו. יש משתנים שיכולים להשפיע על התוצאה הסופית, שלא תלויה באלון. כמו נניח שפתאום יש פנצ'ר, או יריב שנתן לך מכה והוציא אותך מהמירוץ".

אבל בשבילך הוא תמיד יהיה אלוף

"בלי ספק. אני קורא לו אלוף. ככה אני קורא לו בשיחות שלנו. כי הוא באמת אלוף. הוא צנוע, הוא לא עם האף למעלה, הוא בגובה העיניים, בגלל זה הוא אהוב. מייעץ, עוזר. אלוף".

הנה הבמה שלך. מה אתה רוצה למסור לו?

"אני מפה לא יכול לעשות הרבה. אני גם טיפוס שלא מתערב בנהיגה לשלו, בפעולות במסלול, לא מתערב בכלל. אני רק נמצא שם לתמיכה מנטאלית. אז רק בהצלחה. ושיחזור עם טבעת האליפות".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך