אח על אמת…

אלעד שלום (22) גר במושב שתולים ליד אשדוד, והוא בין 5 האחים המוסמכים הבודדים מכל הארץ בגדודים, בפרויקט חדש של הצבא שהסמיך אחים ואחיות שיעזרו לרופא הגדודי. אלעד מטפל במאות חולים, כמות גדולה מאשר מקבל מנהל מחלקה בפנימית בבית חולים. אלעד בדרך לקורס קצינים: "בהתחלה לא ידעו איך לקבל אותנו, עכשיו אנחנו חלק בלתי נפרד מהגדוד"
אח על אמת...
אלעד "אח" הגדוד.

תתחדשו. למי שלא ידע, בוודאי מי שבצבא או יש לו ילדים בצבא, כדאי שתדעו כי מעתה יש "אח מוסמך" גם בצבא בגדודים. פרויקט חדש של צה"ל. עוד דבר שכדאי שתדעו הוא שאחד מהם הוא מאזור אשדוד, משלנו.

קבלו את אלעד שלום (22), שגר במושב שתולים הסמוך לאשדוד, האח הגדודי הראשון בשריון, אחד מחמישה בכל הארץ. אלעד הוא קמ"א (קצין מקצועי אקדמאי), שזה קצין שלא עבר דרך בה"ד 1. עכשיו הוא בדרך לשם, להיות האח המוסמך הקצין הראשון בצה"ל.

הצבא וחיל הרופאה החליטו לפני כשנה על פרויקט מיוחד, שבו הכשירו 5 אחים במסלול מיוחד שיגיעו לגדודים הקרביים ויעזרו לרופא הגדודי, ויהוו כח רפואי בין החובשים לבין הרופאים לטובת החיילים, דבר שיוסיף המון פתרונות למערך הרפואי בגדודים שהוא מאוד חשוב, במיוחד שמדובר ביחידות קרביות. אחד מהם היה כאמור אלעד שסיים 3 שנות לימודי סיעוד עם תואר ראשון ותעודת "אח מוסמך".

אלעד מספר על הפרויקט בו הוא רואה שליחות: "אני אחד מחמשת האחים הגדודיים בצה"ל, זו תכנית פיילוט של הצבא של חיל רפואה, להכניס אחים שישפרו את רפואת השגרה בגדוד. אנחנו יושבים בגדוד באופן קבוע, בנוסף לרופא, מקלים את הלחץ. מאפשרים לרופא להיות רופא. להתעסק במקרים דחופים ולהשאיר לו זמן להתעסק ברפואה המסובכת יותר".

אלעד והתאג"ד שלו

אלעד למד 3 שנים באוניברסיטת ת"א ואח"כ עשה את הסטאז' בביה"ח וולפסון בחולון, ומשם התגייס לפני כשנה, היישר לגדוד שריון 195 לקבל חולים, מאות של חיילים, משהו שמנהל מחלקה בבית חולים לא היה מתמודד בקלות. אלעד מתאר את תפקידו במדויק: "מקבל חולים, מטפל בבעיות קצת יותר מחובש, וקצת פחות מרופא… בעיות אורתופדיה, פטורים, מסדר חולים".

אלעד מאושר מהמקום אליו הגיע: "יש כמה סוגים של גדודים ואני נבחרתי לגדוד הכשרות של טירונים. בגלל שזה גדוד כך שכל חיילי שריון עוברים דרכנו. אני מרגיש ששיניתי את הגדוד לטובה. סיפרו לי שלפני שהגעתי אמרו שהולך להגיע אח לגדוד, חששו מזה. המג"ד, החובשים, לא ידעו על איזו משבצת אשב ואיך תתחלק הסמכות. אבל מהר מאוד הם הבינו מה עושים עם התפקיד הזה, התרגלו אליי ולעיסוק שלי, והבינו כמה זה מועיל. בהתחלה לא ידעו איך לקבל אותנו, עכשיו אנחנו חלק בלתי נפרד מהגדוד. סה"כ זה גם עוד קצין לגדוד שעוד מישהו שאפשר לסמוך עליו".

הוא לא רק אח מוסמך. לפעמים הוא גם משמש כפסיכולוג או אוזן קשבת לחיילים הצעירים יותר. אלעד מספר על מקרה כזה: "במחזור האחרון של טירונים שטיפלתי היה חייל אחד שהגיע מספר פעמים למרפאה, כל פעם עם תלונות לא חריגות. בסוף הוא 'נפתח' בפניי וכתב כמה קשה לו כעולה חדש, ומתגעגע לחברה ולמשפחה. זה מה שיפה במקצוע הזה, זה גם לעזור מבחינה מקצועית וגם להיות אוזן קשבת".

"גם אוזן קשבת". אלעד שלום.

כעת הוא בדרך לבה"ד 1, רוצה להמשיך את הקריירה בצבא. רואה בזה שליחות. יצא בשלישי האחרון לקורס עם עוד 5 חבריו, קורס קצינים. יהיה אח אבל בתפקידים או מנהלתי או תפקיד שטח. כל החמישה יוצאים לבה"ד 1. אלעד אחד מהם. "אני מאוד מתרגש מאוד. גדלתי על זה. גם אח שלי עתודאי אז בכלל", מספר אלעד.

בקרוב נפתחת ההרשמה ללימודי התואר בסיעוד של הצבא למחזור החדש. ההרשמה פונה לתלמידי י"ב שרוצים להיות אחים ואחיות מוסמכים ואקדמאים. מי שמעוניין יכול להירשם בעמוד הפייסבוק של "סיעוד בפסגה". לומדים באוניברסיטת ת"א, ירושלים וחיפה במשך 3 שנים. הלימודים ממומנים באופן מלא על ידי הצבא, כולל המעונות ובתמורה לשנה וחצי וקבע.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך