אשדוד בפרויקט תרבות ייחודי מסוגו בארץ

מוזיאון אשדוד לאמנות פותח תערוכה חדשה, ראשונה מסוגה בארץ, המציגה דיוקן קהילתי שיתופי של העיר אשדוד שנוצר בידי אלפים מתושבי העיר. הפרויקט נעשה בהובלת האמנים דניאל שושן ועמית מטלון מתוך שאיפה, לדבריהם, לפתח שפה אדריכלית-מושגית חדשה ולטשטש את הגבולות בין אמנות ואדריכלות, בין צופים ומשתמשים. החל מ- 16/11, ופתיחה חגיגית בחנוכה ב- 4/12
אשדוד בפרויקט תרבות ייחודי מסוגו בארץ
צילום: דפנה גזית

ביום שישי ה-16 בנובמבר 2018, תיפתח במוזיאון אשדוד לאמנות תערוכה חדשה בשם "פרויקט אשדוד: דיוקן עיר". הפרויקט, ייחודי וראשון מסוגו בארץ, נעשה בהובלת מוזיאון האמנים ע"י דניאל שושן ועמית מטלון מהמעבדה לאמנות ואדריכלות ניסויית מהטכניון שבחיפה. כמו כן, במהלך השנתיים האחרונות, בפרויקט, נטלו חלק אלפים מתושבי אשדוד, בפעולה שיתופית שבמהלכה התבקשו לבחור חפץ כלשהו המייצג אותם, ולהציבו בתוך קופסת תצוגה אישית. את הקופסא האמנים עיצבו במיוחד עבור הפרויקט. בעקבות זאת, נוצרו אלפי "קפסולות זהוּת", שקיבוצן יחדיו יוצר דיוקן שיתופי, בזמן אמת, של העיר אשדוד.

האמנים מבקשים בפרויקט זה לחשוב מחדש על העיר אשדוד כמושג, ועל תפקידה ותפקודו של המוזיאון במרחב העירוני. למאגר זה הוסיפו שושן ומטלון לקסיקון משלהם, בעקבות שיטוט במרחב העירוני האשדודי. אלפי הקופסאות והמילים, שימשו את האמנים כחומרי גלם לבניית מיצבים אורבניים רחבי היקף, המתפרסים על פני שלוש הקומות של המוזיאון. כל קופסא הפכה, ליחידת מידע, ואלפי הקופסאות ביחד הפכו לבסיס נתונים רחב דמוי "לבנים", ששימש את השניים בתכנון ובהצבת התערוכה בחלל.

העיר כרעיון, והעיר אשדוד כמקרה מבחן, ניצבת במוקד שיצרו שושן ומטלון, המציעים מיפוי רעיוני ומופשט שלה. סיפור הקמתה המיוחד של אשדוד, כעיר הישראלית המתוכננת הראשונה שקמה לאחר קום המדינה, לצד המרקם האנושי הייחודי שמאפיין אותה כעיר רב-תרבותית, עיר נמל וים, המרובת זהויות אתניות. דניאל ועמית, הפכו למעשה בפרויקט אומנותי זה את העיר אשדוד, למקרה מבחן ישראלי מרתק. הפרויקט השיתופי המורכב, מגלם את הרוח האוטופית והשאפתנית שאפיינה את התכנון וההקמה של אשדוד. השילוב בין המודל השכלתני והמופשט לבין המבט האינטימי והאישי, משקף ומדמה את המרקם המורכב של העיר.

התערוכה נעשתה בשיתוף עם תכנית קרב למעורבות בחינוך ובעזרתם האדיבה של נשות צוות תחום אמנות בתוכנית.

"פרויקט אשדוד: דיוקן עיר" –
אמנים: דניאל שושן ועמית מטלון, ליווי הפרויקט: יובל ביטון, רוני כהן בנימיני, עדי הרוש
התערוכה תפתח ביום שישי ה-16 בנובמבר, נעילה: 19 בינואר 2019
פתיחה חגיגית לקהל הרחב: יום שלישי 4 בדצמבר 2018, חנוכה.
מחיר כניסה לתערוכה: 30 ₪ (תושבי חוץ); 25 ₪ (תושבי אשדוד); 15 ₪ (גימלאים)
מוזיאון אשדוד לאמנות, דרך ארץ 8, אשדוד | 08-8545180/1 | www.ashdodartmuseum.org.il

לפרטים נוספים: יהב אשד, "ענת מרומי יחסי ציבור", 050-7238755
ענת מרומי 052-8133813

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך