אלי נכט: "אין לי בעיה לשבת עם החרדים בקואליציה"

עו"ד אלי נכט הוא ללא ספק ההפתעה הגדולה של מערכת הבחירות באשדוד. נכט, ראש מפלגת "עתיד אשדוד", שחלק מהקמפיין שלו כלל מסרים אנטי דתיים ("לא מדובר בגזענות, מי שאומר שזו אנטישמיות לא יודע מהי אנטישמיות"), הפתיע כשנכנס למועצה עם 2 מנדטים. הוא מפתיע גם באמירה הבאה: "החרדים, בדיוק כמוני, נבחרו בצורה דמוקרטית. מעולם לא אמרתי שלא אשב איתם בקואליציה. הם חייבים אותי בקואליציה"
אלי נכט: "אין לי בעיה לשבת עם החרדים בקואליציה"

עו"ד אלי נכט הוא חלום של כל מראיין. אין אצלו תשובות פוליטיקלי קורקט. מה שהוא באמת חשוב הוא אומר. לכן  אין לו בעיה להגיד באופן חד משמעי: "אני היחיד שלא אמר שלא אשב עם החרדים בקואליציה. אני לא לחמני, או גלבר או כצנלסון שאמרו שלא יישבו עם חרדים. אין לי בעיה לשבת איתם".

אמירה מפתיעה ממי שחלק לא קטן מהקמפיין שלו כוון נגד "השתלטות" חרדית עתידית על העיר (גם לזה נגיע). עו"ד נכט (35 בעוד שבוע), ראש מפלגת "עתיד אשדוד", אפילו כועס שמאשימים אותו בגזענות.

כדאי מאוד לקחת בחשבון את הבחור הצעיר הזה, עו"ד במקצועו. בגיל 17 הוא עבר אירוע מוחי שמנע ממנו ללכת תקופה ארוכה. הוא השתקם והסתער על החיים. עשה מגוון תפקידים בכירים, כולל בכנסת ישראל ולא רק. נכט, עושה רושם, הוא "בולדוזר" של עשייה ויהיה מעניין לראות במועצה החדשה את האיש הצבעוני שהוסיף "הרבה צבע" לטוב ולרע בבחירות בעיר.

אלי, הפתעת בגדול.
"לא, לא יודע אם בגדול. ברגיל". 

בכל זאת 2 מנדטים.
"היו לנו כבר 3 וירדנו ל-2. בארבע לפנות בוקר היינו עם 3. זה מבאס אותי. רציתי שמספר 3 שלי תיכנס. 14 קלפיות לפני סיום הספירה היו לנו 3 מנדטים. אם היה לי הסכם עודפים עם מי שפניתי וסירבו, היה לי מנדט שלישי".

למי פנית?
"לאשדודים וללביאות".

והם לא רצו?
"לא, הם חששו. כי כשראש העיר קורא לך אנטישמי אז יש חששות".

נכט לא אוהב את העובדה שמדברים על הקמפיין שלו שהוא גזעני או אנטישמי. מבחינתו הסרטונים נגד החרדים, הם חלק מהתמונה כולה. הוא הביא מבחינתו בשורה שהיא גדולה יותר ממשהו אנטי דתי.

בכל זאת אלי, הקמפיין שלך היה על גבול השנאה לחרדים, יש מי שאומר גזעני.
"חס ושלום. אם מישהו רואה בזה שנאה, אנטישמיות או גזענות לחרדים אז הוא לא מבין ולא יודע מהי אנטישמיות. הקמפיין שלי דיבר על ריענון בעירייה ומנהיגות צעירה".

די נו, הסרטון על הבחור החרדי היה ריענון?
"לקחת 3 דקות מכל הקמפיין ולהגיד שזה קמפיין אנטישמי זה לפספס את המטרה. אבל אני לא מתחרט על הסרטון. אני מאוד גאה בו. בזכות הסרטון עשרות אלפי אנשים קמו והלכו להצביע. הקמפיין שלי והאישיות שלי הביאו למספר הבוחרים החילוניים הכי גדול שיצא להצביע בבחירות באשדוד".

עו"ד נכט יודע, כי אם יישאר מחוץ לקואליציה, הרי שלא עשה כלום. הוא מבחינתו הגיע לעשות, לא רק לדבר. לכן ברור לו שהוא צריך למצוא את דרכו פנימה. גם כאן הוא מפתיע בתשובות.

מה הלאה? הרי נבחרת לעשות כמו שאתה אומר.
"נכון, אני מגיע לעשות שינוי".

מהאופוזיציה אין אפשר, אתה יודע.
"אני רוצה להיכנס לקואליציה, אבל לא בכל מחיר. אני רוצה שיהיו לי הכל לעשות שינוי. לא אהיה חותמת גומי של אף אחד".

זה אומר שאתה תצטרך לשבת עם המפלגות החרדיות. על פניו זה נשמע בלתי אפשרי
"המפלגות החרדיות חייבות אותי בפנים".

תסביר.
"אני לא חושב שהמפלגות החרדיות רוצות להביא את העיר בסופו של יום למצב קיצון. אם המועצה תהיה על טהרת החרדים זה הסוף לאשדוד, ואני לא חושב שראש העיר או המפלגות החרדיות רוצות את זה. אבל אם מישהו רוצה אותי כעלה תאנה, הוא לא יקבל אותי".

הפתעת אותי פעם שנייה. אחרי כל מה שאמרת בקמפיין אתה תשב עם החרדים?
"הפוסל במומו פוסל. אני היחיד שלא אמר שלא אשב עם החרדים בקואליציה. אני לא לחמני, או גלבר או כצנלסון שאמרו שלא יישבו עם חרדים. המפלגות החרדיות קיבלו הרי את המנדטים שלהם בצורה דמוקרטית והוגנת וכך גם אני. עכשיו המטרה שלי היא לדאוג לציבור שלי כמו שהם לשלהם. אז מה אתה מצפה שאגיד שהם פסולים בעיניי? זו שטות מוחלטת".

נכט עבר בשלב הזה לשלב השאלות. או נכון יותר האמירות. חשוב לו מאוד להבהיר את העניין האנטי חרדי. "חשוב לי לחזור לקטע של הסרטון. בשום שלב לא הייתה שם גזענות או אנטישמיות, בוודאי לא שנאה לחרדים".

אז מה היה שם?
"ניסיון לצלצל בפעמון ההתראה, באור אדום. להגיד שאי אפשר להמשיך הלאה ככה. היה רצון להעיר חלק מהתושבים, והם התעוררו. אני מקווה שבבחירות הבאות כל הרחוב החילוני ודוברי הרוסית כולם יתאחדו ולא יהיה כח מפוצל".

השאלה המתבקשת היא מה הלאה? בחור שבגיל 17 עבר אירוע מוחי, לא ויתר עבר לכנסת, למד עריכת דין ועכשיו חבר מועצה. מה המטרה הבאה?
"הנבואה נועדה לשוטים".

עזוב נו. אשאל שוב. רוצה להיות ראש העיר הבא של אשדוד?
"כרגע אני בכלל לא שם. רק עסוק בעשייה למען הציבור".

לפני שנפרדים לעורך הדין אלי נכט, סליחה לחבר המועצה החדש, אלי נכט בוער להגיד עוד משהו. נכון, הבחירות כבר מאחורינו, אבל הוא רוצה להעביר את המסרים שלו שוב, להראות את העתיד מבחינתו במועצה: "חשוב לי להבהיר מה אהיה במועצה. אני אעשה שינויים. לאורך כל הכהונה שלי אני הולך להיות שקוף עם הציבור. אתן דין וחשבון מה קורה בעירייה ואשתף את הציבור. אתייעץ איתו על סוגיות שונות. אני מתכוון להקים מועצה מייעצת של תושבי העיר. מועצה שתתכנס פעם בחודש ובה נעלה הצעות ורעיונות למען העיר. נייצר יוזמות מלמטה. הציבור לראשונה יהיה חלק בלתי נפרד מניהול העיר. הרי העיר היא שלו".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך