"אבא, בוא לנמל אשדוד…"

נמל אשדוד פותח את שעריו לביקורי משפחות ובודדים מגיל 9. עד היום הסיור במהלך השנה התאפשר לקבוצות מאורגנות בלבד, מלבד ביקורים בחול המועד סוכות, הביקור הינו מודרך ומותנה בתיאום מראש, הביקור אינו כרוך בתשלום ומיועד למבוגרים ולילדים מכיתה ד' ומעלה.
"אבא, בוא לנמל אשדוד..."

"אבא, בוא לנמל". מעכשיו המשפט הזה הוא כבר לא דמיוני. הורים יוכלו לקחת את ילדיהם לסיור של סוף שבוע בנמל אשדוד, לאחר שמרכז המבקרים של הנמל פתח את שעריו לקהל הרחב. הציבור מוזמן ליהנות מביקורים למשפחות ובודדים (מגיל 9+) במרכז המבקרים במסגרת "סיורים חינמיים בעיר- סוף שבוע תיירות", שמארגנת חברת תיירות אשדוד.

עד היום הסיור במהלך השנה התאפשר לקבוצות מאורגנות בלבד, מלבד ביקורים בחול המועד סוכות. על מנת לחשוף את הפעילות המדהימה, המתרחשת בו, הוחלט לפתוח את מרכז המבקרים לציבור הרחב במסגרת זו.

מרכז המבקרים החדש של נמל אשדוד הוא מהגדולים, המושקעים והמתקדמים בארץ. מטרתו היא להציג את חשיבותו האסטרטגית בחיי היומיום ותרומתו לכלכלה מיום הקמתו, בראשית שנות ה-60 ועד היום

במסע ייחודי, המשלב מסלול חוויתי במרכז המבקרים וסיור רכוב בנמל, תיחשפו למכלול המופלא המרכיב את נמל אשדוד. המסלול החוויתי, הכולל אמצעי הקרנה, חוויות אינטראקטיביות והפתעות נוספות, יחשוף בפניכם את ההיסטוריה של הנמל ואת מכלול הפעילויות עתירות הטכנולוגיה.

הסיור ימחיש את האתגרים היום-יומיים הניצבים בפני עובדי הנמל: החל מהכנסתן הבטוחה של אניות הענק, דרך פריקה וטעינה של מאות אלפי מכולות, מכוניות ומטענים אחרים וכל זאת כדי להביא מוצרים למפתן דלתם של אזרחי ישראל ביעילות ובמהירות.

לאחר הביקור במרכז המבקרים, נצא לשטח ונראה מקרוב את עבודת הנמל: הסוורים העובדים בבטן האנייה ועל הרציפים, מנופי הענק, נתבים וסירות גורר המתמרנים את האניות הנקשרות לרציף ויוצאות ממנו, אניות הנוסעים המפוארות הפוקדות את הנמל. נריח את הים, נקשיב לרחשי הנמל ונרגיש מקרוב את דופק הלב הפועם בו, המזרים מיליוני טונות של סחורות ומטענים, במאות אלפי מכולות ועשרות אלפי משאיות, לכל רחבי ישראל. הביקור הינו מודרך ומותנה בתיאום מראש, הביקור אינו כרוך בתשלום ומיועד למבוגרים ולילדים מכיתה ד' ומעלה.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​תכנונו של נמל אשדוד החל בשנת 1957. בנייתו החלה בשנת 1961 ופעילותו כנמל, החלה בשנת 1965, כאחד הנמלים הבודדים בעולם אשר נבנו בים הפתוח. האונייה הראשונה שנכנסה בשערי נמל אשדוד, הייתה "Vingaland" השבדית, שהביאה עמה מטען של סוכר לישראל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך