אפריים מיכאלי: "המתמודדים נגד לסרי מדברים על שנאה. עם שנאה לא מתקדמים"

אל"מ (במיל) אפרים מיכאלי הוא ללא ספק אחת הדמויות הכי מרתקות ומעניינות במערכת הבחירות הנוכחית. מיכאלי החליט בצעד דרמטי להסיר מועמדות לראשות העיר, והחליט לחבור לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, הוא בטוח שסיעתו "יש אלטרנטיבה" תהיה הפתעת הבחירות: "אני מעריך שנקבל 2-3 מנדטים"
אפריים מיכאלי: "המתמודדים נגד לסרי מדברים על שנאה. עם שנאה לא מתקדמים"

קשה לעמוד בקצב של אפרים מיכאלי. הוא אומר את שעל ליבו. לא תמיד פוליטיקלי קורקט, אדם ישר שמדבר דוגרי. אומר את האמת שלו. לכן כשמראיינים את מי שעד לפני זמן לא רב היה מועמד לראשות העיר, ובודקים מה הוא חושב שיקרה בבחירות בעוד מספר ימים, הוא אומר מיד: "לא יהיה סיבוב שני. ד"ר יחיאל לסרי ינצח. לדעתי אני הכרעתי שלא יהיה סיבוב שני. בהצטרפות שלי ללסרי נתתי לו 2 מתנות – קהל הבוחרים שלי לראשות העיר והדבר השני שוב שובר שוויון, ההישג התודעתי שהנה מכל המתמודדים אני בוחר את האיש שהוא הכי נכון לניהול העיר. אני האיש הערכי בוחר באיש ערכי אחר. המתמודדים האחרים מדברים על איחוד והנה לסרי ואני מתאחדים".

מיכאלי החליט לרוץ לראשות העיר ואיתו רזומה לא קטן, הוא בן 63 והספיק לא מעט. עלה מגאורגיה, נשוי ואב ל-3 ילדים, השתחרר מצה"ל בדרגת אל"מ לאחר כ-30 שנות שירות ושימש בתפקידים רבים, גם תפקידי שדה, גם תפקידי מטה ובתפקידי פיתוח. בנוסף  כיהן כנספח צה"ל ברוסיה. הוא משמש כדירקטור במועצת הנפט, חברת נמלי ישראל ובעל תואר ראשון בהנדסה, חשמל ואלקטרוניקה מהטכניון ובעל תואר שני במנהל עסקים. פרשן פוליטי וצבאי בתקשורת הישראלית והעולמית בנושא המזרח התיכון וחבר העמים, עם דגש מיוחד לרוסיה, וזו רשימה חלקית. בהחלט רזומה מכובד מאוד. אומנם מיכאלי לא אוהב לחלק למגזרים, אבל הוא נחשב לאהוב בקהילה הגיאורגית באשדוד ונחשב אחד מבולטיה ולגאווה לעדה.

והנה לפני זמן לא ארוך הוא הודיע: "אני פורש מהמרוץ לראשון העיר, מתמקד במועצה ותומך באיש המתאים והכי ראוי ביותר לניהול העיר, ד"ר יחיאל לסרי". לא תמיד לסרי ומיכאלי היו יחד, או כמו שהם קראו לעצמם במסיבת העיתונאים בה הודיע מיכאלי על התמיכה בד"ר לסרי, "דוד ויהונתן".

 

אפרים, מה קרה פתאום?

"אני אדם של חזון. אני אדם של יכולת אסטרטגית. אבל כמו בסולם יעקב, הראש בשמיים אבל הגוף על הקרקע ו"מלאכי האל עולים ויורדים". קראתי את המפה וניתחתי אותה. הבנתי שבקדנציה הזו אני לא אבחר לראשות העיר, ולכן העדפתי להיות בעשייה ולא להיות כמו אחרים במועצה שנמצאים כבר 5 שנים ורק צועקים נגד. אין לי מה לעשות במועצה אם אהיה נגד. אני איש של עשייה".

מיכאלי יודע מה הוא שווה מבחינתו: "יכולתי להיות איש עסקים. היו לי מספיק הצעות, אבל בחרתי לתרום לאחרים ולהתעסק בפוליטיקה. לעזור, לתת. אני איש של נתינה".

אבל למה דווקא לסרי. לא תמיד ראיתם עין בעין?

"חילוקי דעות היו לי עם כולם. הבנתי כמו שאמרתי שלא אהיה ראש עיר, אז מה לעשות עם הקולות שלי, לזרוק לפח? לא. עדיף לתת אותם למי שהכי ראוי ולהיות שותף בכיר שלו. רק שתדע שהיו לי הצעות גם ממתמודדים אחרים".

הוא מוסיף: "המועמדים האחרים, כמו שאמרתי, נמצאים כבר 15 שנה במועצה. כל הזמן הם התנגדו והביעו רצון להוריד את "האיש מהקומה ה-5", את לסרי. זו שנאה. אני לא בניתי על שנאה, היחיד שגם הוא לא בנה קמפיין על שנאה היה ראש העיר ד"ר לסרי. הוא היה ממלכתי. אי אפשר להצליח עם שנאה, עם שנאה לא מתקדמים. יחיאל לסרי הוא האיש הכי ראוי, מתאים ומכובד לתפקיד ניהול העיר. יתר המתמודדים אין להם ניסיון בניהול, גם לא בניהול דירקטוריון, כמו במועצת העיר. המועצה צריכה אנשים מוכשרים ב'ממשלת העיר אשדוד', כמו שאני קורא למועצה".

ולך יש ניסיון?

"לדעתי כן והרבה".

מיכאלי מאוד מחובר למשפחה. לשלושת הילדים, עשרת הנכדים ("בלי עין הרע", כמו שאפרים אומר) ולאישה דינה. הוא שיתף אותם בהחלטה לרוץ לראשות העירייה. מבחינתו משפחה היא הדבר הכי חשוב. משם הוא שואב את כוחו. מיכאלי: "המשפחה זה עץ החיים שלי, מקור האנרגיות שאנחנו מקבלים. בורא העולם עוד לא המציא דבר טוב יותר ממשפחה. היא הכח המניע והכי חזק וחשוב בעולם ואח"כ יש לנו כח לכולם".

שיתפת אותם?

"כן,בהחלט. הם אסטרטגים גדולים. היו דעות לכאן ולכאן ולבסוף החלטתי כי זה מתנת אל לתת לטובת הכל. זו שליחות".

 שיתפת אותם גם בהחלטה לפרוש מהמרוץ לראשות העיר ולתמוך בד"ר יחיאל לסרי?

"היו מעט מאוד אנשים שהיו בסוד העניינים".

אולי באמת תספר מה היה מאחורי הקלעים של ההצטרפות?
"פנו אליי מי שפנה מאנשי ד"ר לסרי".

מי, יורם מרציאנו?

"לא מאשר ולא מכחיש. יורם הוא אחד מהם. הוא היה מזניק התהליך. המו"מ נוהל בין הצוות של יחיאל לצוות שלי ולאחר שהגענו להסכמה עקרונית, שאני אהיה שותף בכיר בהחלטות עם קווי היסוד שלי, כמו סטטוס קוו, החלטתי להיות בצוות הכי משפיע על העיר. זו המטרה. להשפיע לטובת העיר ואנשיה".

הובטח לך תפקיד, כמו סגן ראש העיר?

"לא. קיבלתי הבטחה להיות שותף בכיר ומלא בניהול העיר. דרשתי חבילה מלאה בתוכן שאוכל להשפיע".

אתה ממשיך בריצה למועצה במפלגת "יש אלטרנטיבה". בכמה אתה מעריך את הכח שלך?

"בהחלט, אני רץ למועצה. ההערכה שלי שנקבל בין 2 ל-3 מנדטים. אני דובר 3 שפות הכי מדוברות בעיר – עברית, רוסית וגיאורגית. ההערכה שלי לא מבוססת על פייק ניוז או פייסבוק, אלא על סקרים אמיתיים".

איפה טעו לדעתך המתמודדים מול לסרי?

"הקמפיין שלהם היה 'רק לא לסרי'. הם אמרו בוא נעשה סקר ונתאחד. אבל לא היה להם שום דבר משותף או מאחד, רק השנאה ללסרי. הרי אף אחד לא באמת מתכוון להתאחד שם. איך גלבר הייתה מתאחדת עם כצנלסון? כל אחד מייצג משהו אחר ואוכלוסייה אחרת. הם לא אוהבים אחד את השני. לא היה מתרחש איחוד. לי יש סיסמא חדשה למועצה: "בלי אגו בוחרים להשפיע".

זו סיסמא שרומזת למתמודדים נגד לסרי

"נכון, כולם תקועים באגו שלהם".

רגע לפני שנפרד. הנה הבמה שלך. מה אתה מבטיח אם תיכנס למועצה?

"אני מבטיח שאשמור על הסטטוס קוו. איש באמונתו יחיה. אני מתחייב לחינוך איכותי לכל ילד, שזה הבסיס למדינה. מתחייב להגדיל את כמות הקצונה באשדוד. אני מתחייב לתעסוקה בעיר, שרוב העיר תישאר בעיר. מתחייב לדאוג לעזרה בדיור לזוגות צעירים בעיר. אני מתחייב לעשות את העירייה שקופה, מודרנית, ממוחשבת. התושב יהיה במוקד. אני מתחייב שאשדוד תהיה עיר ללא הפסקה. עיר תיירות ונופש, כמו הערים לחוף הים התיכון. עוד לא היה במועצה איש שנלחם כמוני. אני בא להטביע חותם".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך