הקופריות…

האחיות אמילי וטלי קופר פרצו לתודעה עם התוכנית "גוט טאלנט ישראל" כצמד שהגיע לגמר. כיום הן ממשיכות לעבוד ביחד, אך מרבות להתמקד כל אחת בפרויקטים משלה. בגיל צעיר, השתיים מפלסות את הדרך הלא פשוטה אל התהילה ומספרות על המחיר. האחיות קופר בראיון מיוחד על הריאליטי הראשון בארץ, על הזכייה של טלי ב"דה בוקס", הכניסה של אמילי לריאליטי החדש "דה פור"

ישנו סיכוי גדול שעוד לא נתקלתם בשמות של האחיות האשדודיות אמילי וטלי קופר, למרות שהן כבר עשו דרך מרשימה בעולם הבידור, על אף גילן הצעיר. השתיים כיכבו בתוכנית הראליטי "גוט טאלנט ישראל", ששודרה ברשת והגיעו אל הגמר. נוסף על כך האודישן הראשון שלהן בתוכנית הגיע לכ-2.8 מיליון צפיות ביוטיוב, אבל הן ממש לא עוצרות שם. אם חשבתם שזה מספר מרשים של צפיות אז אתם צודקים, אבל בשביל האחיות קופר זה אכן מספר מכובד, אך יש להן גם יותר מזה. את השתיים אומנם הכרנו בארץ כצמד אבל הן גם עובדות כל אחת לבד בתחומה ושימו לב כי הן כבר, כוכבות גדולות בחו"ל. בשביל האחיות קופר המסלול לתהילה אולי התחיל קצת שונה מהרגיל, ואת הפריצה הגדולה הן כבר עשו באוקראינה וברוסיה. עכשיו הן רק מחכות להזדמנות הגדולה בישראל.

אז רק בשביל לעשות סדר נסביר קצת על הקילומטרז' שצברה כל אחת בפני עצמה, לפני שהכרתם אותן כצמד. אמילי, בת 17, תלמידת תיכון בכיתה יא', השתתפה בשנת 2014 בתוכנית שנקראת New Wave. תחרות גדולה ברוסיה כמו אירוויזיון ובה היא ייצגה את ישראל וזכתה במקום ה-4. בנוסף כשהייתה רק בת 13 התקבלה ל- X פקטור אוקראינה, כאשר על פי כללי התחרות מותר להיכנס אל ריאליטי השירה רק מגיל 14. על החוויה היא מספרת: "כשהייתי שם באודישן הראשון השופטים לא התחברו לזה שאני קטנה. הייתי בטוחה שאני לא עוברת ובשנייה האחרונה אמרו לי כן והגעתי למחנה אימונים. היה לי שם ממש קשה, דיברו בשפה שונה והיו הרבה יותר גדולים ממני, זה היה לא פשוט ועמוס, עזבתי כי זה היה בשבילי יותר מדי".

 

רגע הזכייה של טלי בתוכנית "דה בוקס"

כיום, היא ממשיכה לעבוד על פרויקטים ותוכניות ומספרת לנו לראשונה שהיא תשתתף בקרוב בתוכנית החדשה "דה פור", שתשודר ברשת. בתוכנית החדשנית ישפטו הזמרות מרינה מקסימיליאן בלומין ודקלה, הזמר המוכר מוקי והמוזיקאי גלעד כהנא. על ההתרגשות הגדולה היא מסבירה: "אין לי מושג מה הולך להיות, אני עוד לא יודעת לאן אני נכנסת ולאן הכנסתי את עצמי. זו תוכנית שמתחילה בגמר, איפה תראי עוד דבר כזה". כמו כן, שירה הינו הנושא העיקרי בחייה אך לא המוחלט. לאחרונה אמילי חתמה בנוסף על חוזה דוגמנות עם הסוכנת המוכרת אלינור שחר, והצטרפה לרשימה המכובדת של הסוכנות, בה חתומות בין היתר שלומית מלכה, דר זוזובסקי, נועה בני, אלכסה דול והרשימה עוד ארוכה.

טלי, הקטנה מבניהן, רק בת 11, תלמידת כיתה ו' וכבר הספיקה להשתתף בדה וויס רוסיה, שם הגיעה לגמר ובנוסף השתתפה גם בדה וויס אוקראינה ולה סרטון מהריאליטי עם 32 מיליון צפיות ביוטיוב. האודישן שלה בתוכנית זו מונה מעל 10 מיליון צפיות וישנם גם עוד סרטונים נוספים. קופר הקטנה השתתפה גם היא בתוכנית New Wave בשנת 2017, ייצגה את ישראל וזכתה במקום ה-2. נוסף על כך, לפני מספר שבועות זכתה בגמר התוכנית דה בוקס שמשודרת גם בערוץ KIDS ומשלבת בה אושיות נוער כמו טיילור ובן זיני, שגיא ביטבוקס ורינת גבאי. על הזכייה היא מספרת: "כיף לזכות בגמר, זו חוויה מטורפת. היינו בגמר שמונה ילדים והתחברנו וצחקנו, היה ממש כיף. כשניצחתי מאוד פרגנו ואמרו לי כל הכבוד, גם נפגשנו כולנו ויצאנו ביחד". אחותה מצדה מסבירה על תחושת הגאווה כלפיה: "מרגש שזה קשור לארץ והכי כיף שהיא מצליחה. מכל תוכנית שאנחנו עושות אנחנו לומדות".

הוליווד מחכה להן?

שתיהן בעלות אופי שונה, אך עם מטרה משותפת אחת להצליח ובגדול בעולם השירה. אמילי מגדירה את עצמה כפרפקציוניסטית שאוהבת ללכת על בטוח ומתרגשת תמיד לפני כל במה, ואילו טלי לוקחת את הכל קצת יותר בקלות ולרוב היא לא מתרגשת, אלא טוענת שלרוב רק בבמות הגדולות. "אין בינינו תחרות, אנחנו פונות לקהל שונה ולא חסרים לנו פרויקטים, אנחנו אף פעם לא נתחרה אחת בשנייה. בגלל שב'גוט טאלנט' הכירו אותנו כצמד, מצפים שנמשיך ביחד אבל המטרה היא שיכירו אותנו גם לבד ובגלל זה אנחנו לוקחות גם פרויקטים בנפרד. אבל לא הייתי רוצה לוותר על הדואט שלנו, זה משהו מיוחד", מספרת אמילי. על העבודה המשותפת, היא ממשיכה ומסבירה: "אנחנו תמיד עובדות על דברים חדשים, עובדות על קאברים ומתכננות להעלות אותן לרשת".

האחיות עם המנטור של טלי מ"דה ווייס" רוסיה

טלי מספרת שהיא כן מרגישה את ההצלחה הגדולה בגיל צעיר אבל למרות הכל, הן מסבירות שלהצליח בארץ זה לא דבר פשוט, והן מצפות ליותר. אם תשאלו אותן על מדד הפרסום שלהן, האחיות לבית משפחת קופר עונות בצוכה מעניינת. "זה לא שאנחנו הכי מפורסמות, אי אפשר בארץ להצליח רק עם כישרון צריך הרבה דברים, צריך גם כסף, וגם קשרים. צריך את הכל ביחד. יש ציפייה לסיפור סינדרלה, שיבוא איזה מפיק ויגלה אותי", מתארת אמילי.

ואפרופו סינדרלה וסיפורים מהאגדות, השתיים מספרות שלאחרונה היה להן מפגש עם מפיק סרטים מהוליווד שבאמריקה. המפיק, לדבריהן, עובד בעולם הקולנוע ועוסק במיוחד עם דיסני. נוסף על כך האחיות מתארות כי ישנו סיכוי טוב שהן יופיעו בסרט הוליוודי… אמילי מסבירה: "המפיק נורא התלהב מטלי, היא בדיוק בגיל המתאים, ואני מקווה שזה ייצא לפועל. נכון לכרגע אין דברים קונקרטיים, אבל יש דיבור על זה ועל עולם הקולנוע ואמריקה". כשאני שואלת את טלי אם היא מוכנה לזה, היא משיבה: "כן, רק אני לא יודעת אנגלית…". ואמילי מדרבנת אותה: "בסדר, אז מה, אנחנו נלמד, זה שטויות".

אמילי מככבת על הבמה

האחיות קופר אולי בעלות מעריצים בחו"ל ומיליוני צפיות ביוטיוב כפי שהוזכר. אבל אם חשבתם שהגזמנו אז ממש לא כי השתיים נוסעות באופן תדיר יחסית לחו"ל וכן לצורכי עבודה. מספרת טלי: "אני הרבה לחו"ל, כמעט כל שלושה שבועות מזמינים אותי להופעות, אני נוסעת להופיע לאנשים שבאים וקוראים לי כי מכירים אותי שם". אמילי ממשיכה: "אני נרגעתי קצת עם חו"ל כי הייתי מפספסת הרבה לימודים, אז היה לי קשה להשלים".

אבל ההצלחה הגדולה לה הן מייחלות בישראל, לטענתן עוד לא הגיעה. הקופריות אולי בגילאי העשרה, אבל מכירות טוב את ההתנהלות של תעשיית השואו ביזנס. על ההבטחות הרבות שקיבלו מכל כיוון הן מספרות שהן כבר רגילות: "בכל מקום שאנחנו הולכות לריאליטי מבטיחים לנו הרבה דברים ולבסוף לא קורה כלום. בסדר, ככה זה, צילומים שואו ביזנס, זה לא חדש לנו. אנחנו רגילות לזה שאנשים גם צבועים וגם מקנאים ולא תמיד אומרים את האמת, משקרים וסתם מבטיחים הבטחות אבל לפעמים זה גם מבאס. אנחנו מאמינות שכל מה שצריך לקרות קורה, יש הרבה עליות וירידות, אין שום דבר בטוח".

טלי עם הגביע והדיפלומה שקיבלה על הזכייה במקום ה-2 בתוכנית New Wave

על נושא התגובות ברשת ועל קנאה שיכולה להגיע לעיתים מהסביבה, טלי מספרת: "אני לא נכנסת לתגובות, זה לא מעניין אותי. גם אם אכנס ואראה שיגידו דברים לא יפים, לא אכפת לי, אני יודעת שיש אנשים שמקנאים וסתם אומרים דברים". כששאלתי אם זה קרה לה, היא מספרת על דה וויס אוקראינה, שם הופיעה בתוכנית עם שלוש בנות נוספות בקרב של טריו על הבמה. שתי הבנות הנוספות לא עברו אבל טלי כן. כתוצאה מכך אחת הבנות כינתה אותה בשידור צפצפנית ומגעילה, בראיון שלאחר ההופעה על הבמה. כששאלתי את טלי האם זה הפריע לה, היא משיבה: "אני לא שמה לזה לב, בכל סרטון יש לי כל מיני תגובות גם על הזכייה בדה בוקס ואני לא מתייחסת".

אמילי ב-X פקטור אוקראינה

יתרה מזאת, לא פעם שמענו ועודנו שומעים על ילדים שפשוט לא עמדו בלחץ התעשייה והצפיות הרבות שהמקצוע האינטנסיבי דורש. כאשר עלה הנושא בפני הבנות עם השאלה האם הן חשבו פעם לפרוש בעקבות העומס והקושי שבמקצוע. טלי הצעירה משיבה שלא, אך אמילי מצידה מסבירה: "היו לי פעם ריבים עם אמא שהייתי על סף פרישה, אמרתי זהו אני רוצה להפסיק לשיר, אין לי חיים חוץ מזה. אבל עם השנים הבנתי שזה באמת מה שאני רוצה לעשות".

היו גם ימים קשים בלי אוכל במקרר…

אם שאלתם מי עומד מאחוריהן? אז המנצחת על האודישנים ועל הנסיעה לתחרויות אמונה אמא סטלה. בעקבותיהן, היא פתחה בית ספר למוסיקה בבת ים שנקרא "קופר סטארז". שם, הבנות מתאמנות כמעט בכל יום, מספר שעות לא מבוטל לאחר בית הספר. כשאני שואלת את סטלה, למה החליטה לא לעבור אל המרכז מאשדוד, היא מסבירה: "אני אוהבת מאוד את העיר, יש פה גנים וחנויות, חינוך טוב ושקט. אשדוד היא עיר שמתפתחת ומשקיעים בה, עיר נהדרת".

אז על אף האינטנסיביות והנסיעות התכופות בארץ ובחו"ל לאימונים והופעות, כשסטלה נשאלת על דעתה לגבי המקצוע של בנותיה, והמורכבות שלו, היא משיבה: "אין מקצוע קל, כל מקצוע זה קשה, להרוויח זה קשה וצריך לעבוד בשביל זה. אני אומרת שזה חוסן לעתיד, ושזה מלמד אותן להיות עם אחריות, זה העתיד שלהן. בעיני מוזיקה נותנת ביטחון והצלחה". היא ממשיכה ומסבירה בנושא: "אין ילד אחד בארץ ואני אומרת את זה במאה אחוז, שעבר כל כך הרבה במות מקצועיות ותוכניות ריאליטי, עם ירידות ועליות בתחום ונשאר עם ראש פתוח גדול ונקי כמוהן. הכל תלוי בהורה איך הוא מגיש את זה, אסור לתת לילד להרגיש לא בטוח בעצמו, אני מלמדת אותן שאין דבר כזה אני לא יכולה, אצלי המילה הזו לא קיימת".

אמילי מנחה בפסטיבל הים התיכון באשדוד

אם חשבתם שההחלטה של הבנות הצעירות ללכת למוזיקה באה ממנה, אז לסטלה יש תשובה מעניינת ואולי לא כפי שציפיתם: "אני לא דוחפת אותם, גיליתי כשרון וכיוונתי אותם לדרך נכונה. אי אפשר לרכוש מיומנות וכזה ניסיון כמו שירה ועמידה על במה מבלי להשקיע. פה נכנס התפקיד שלי כהורה, ההורה משגיח שהילד יעשה את מה שהוא אוהב בצורה הנכונה, אנחנו בבית עושים בשביל הילדים הכל". היא מספרת על העשייה וגם נזכרת בתקופות קשות בהן לא היה אוכל במקרר, כשאמילי הייתה בת שנתיים ובנה הנוסף שון רק נולד, ומספרת שכיום מתנהלים כמשפחה מלוכדת ומכבדת שתעשה הכל על מנת שהילדים יצליחו.

לגבי נושא ההצלחה בישראל לסטלה יש הרבה מה לומר, היא מייחלת לעוד הרבה יותר ומאוכזבת במקצת מזה שהפריצה שלהן כאן עוד לא קרתה: "אני מבחינתי עדיין לא רואה הצלחה בארץ, הן מפורסמות ברוסיה ושם אני לא רואה עתיד. אני רוצה שהן יעבדו גם פה אבל בסופו של דבר אם לא נצליח פה, נחשוב על משהו אחר. קרה לנו שהרבה מבטיחים הבטחות ולא קורה כלום, הכל באוויר". כך למשל היא מספרת על התוכנית בה זכתה בתה טלי המכונה "דה בוקס": "הבטיחו שיחתמו עם טלי, סוכנות יולי ויתנו לה להשתתף בסדרות ובסרטים, בינתיים לא פנו אלינו ואני לא יודעת כמה זמן ייקח עד שייפנו אלינו. אני כבר לא מאוכזבת כי זה רגיל, זה משהו שאני גם מבינה אותו כי היא צעירה ומפיק בגיל כזה אולי גם יותר זהיר כי יש הרבה איסורים, אבל זה לא מדאיג אותי, אני יודעת שהן יהיו כוכבות גדולות. יש להן את כל האופציות ואני עושה את המאמץ שהן יצאו מפה גם אם זה יהיה קשה".

 

האמא סטלה קופר מלווה את אמילי וטלי סביב השעון

עם כל העבודה הקשה והחלומות הגדולים של האחיות קופר בעזרת אמא סטלה, כשאני שואלת אותן על שאיפותיהן הן מסבירות שהחלום הגדול נכון לכרגע הוא אירוויזיון ופסטיגל: "החלום הגדול שלנו זה לייצג את ישראל באירוויזיון, נראה לי שזה החלום של כל זמר מצליח, זה כבוד ענק לייצג מדינה שלמה. בנוסף, היינו גם מאוד רוצות לעשות פסטיגל".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך