"קים, אני מבטיח לך שלא נשכח אותך לעולם"

קים לבנגורד-יחזקאל (29) נרצחה בפיגוע המתועב בברקן, והותירה בעל שבור ותינוק יפה תואר בן שנה וחצי. הבעל גיא יחזקאל, בן למשפחה אשדודית מוכרת ושורשית, מתקשה לעכל את הבשורה המרה: "רוצח מתועב, מדוע אזקת אותה ואז ירית בה? אין לי מילים לתאר את השפלות" ניסים, סבו של הבעל גיא, אמר: "קים יקרה, הבוקר נחת על ראשי פטיש וריסק אותי. קים הייתה אישה יפה עם חוצפה ותעוזה ישראלית"
"קים, אני מבטיח לך שלא נשכח אותך לעולם"

זה לא היה עוד רצח מתועב של מחבל אכזר ושפל, זו לא הייתה עוד דקירה של מפגע בודד, זו הייתה הוצאה להורג מכוונת ואכזרית של צעיר פלסטיני, שהחליט לרצוח בדם קר ובעינויים את קים לבנגורד-יחזקאל וזיו חג'בי, ולאחר שתכניותיו השתבשו מעט הוא החליט לברוח, ועד כתיבת שורות אלו טרם נתפס המחבל שביצע את הפיגוע הרצחני בברקן.

קים יחזקאל (29) היא בת למשפחת לבנגורד מראש העין, שם התגוררה יחד עם בעלה מאז נשאו, כאשר במשך תקופה קצרה התגוררו השניים גם בברקן, אך בחרו לחזור לחיק משפחתה של קים בראש העין. אך למרות המרחק לקים קשר עמוק לעיר אשדוד, בעלה גיא הוא בן למשפחת יחזקאל המוכרת והמכובדת מהעיר, ומדי שבת וחג נהגה קים לפקוד את בית משפחת בעלה בעיר אשדוד, ולבלות בה בסופי שבוע.

משפחת יחזקאל נחשבת לאחת הוותיקות ביותר בעיר אשדוד, וראש המשפחה הסבא ניסים יחזקאל נחשב לעיתונאי המקומי הראשון בעיר, לאחר שעסק בעיתונות מקומית שנים אחדות לאחר שהעיר אשדוד החלה להתפתח. יחד עם שלושת בניו רכש את "בית הכ.נ.ר" שנמצא על ציר הרחובות האורגים בני ברית, ושם הקים גוף תקשורת מקומי ששירת את תושבי העיר במשך תקופה ארוכה.

לניסים משפחה ענפה המתגוררת כולה בעיר, ונכדו הוא גיא יחזקאל בעלה של קים שנרצחה בפיגוע. גיא תושב העיר בעברו, גדל והתחנך באשדוד במשך שנים רבות, עד אשר נישא לאהבת ליבו ועבר להתגורר בברקן ובראש העין לצד משפחתה של רעייתו. אישתו קים עבדה במפעל בו נרצחה באכזריות כפקידה עד יום מותה כשהיא מותירה אחריה תינוק בן שנה וחצי שלא יזכה לראותה.

אחד מעובדי המקום סיפר בתקשורת כי המחבל שרצח את קים וזיו ז"ל עבד במפעל במשך מספר חודשים כחשמלאי, אך במפתיע הפסיק להגיע למפעל. לאחר שבועיים חזר העובד כאילו כלום לא קרה, ולקח את אחד הסולמות במפעל ואמר שהוא עולה לקומת ההנהלה בכדי לסדר משהו בחשמל, שם הוציא המחבל מהתיק את הרובה וירה תחילה באחת העובדות שנפצעה ורצה להסתתר מתחת לשולחן. לאחר מכן ירה המחבל בזיו ולסיום כפת את ידה של קים באזיקון וירה בראשה באכזריות.

הטרגדיה הקשה הייתה בלתי נתפסת, ומשפחתה של קים סירבה להאמין למה שהתרחש, "קים הייתה דמות אהובה ואהודה שיעדו לה גדולות, הן כאמא והן כאישה", מספרים במשפחתו של גיא יחזקאל מאשדוד, שכמובן מלווה את בן המשפחה ברגעיו הקשים. באותו ערב מאות הגיעו להשתתף בלוויה הכואבת והמצמררת של קים, ועין לא נותרה יבשה במקום.

אביה של קים ספד לה ואמר: "מצטער שלא הייתי לידך. לצערי לא הספקתי להגיע בזמן. למרות שהגעתי וראיתי מה עשו לך. מבטיח לך, מבטיח שגיא וקאי יקבלו כל מה שצריך. מבטיח שאדאג להם כמו שדאגתי כל הזמן. את יכולה לנוח על משכבך בשלום".

גיא, בעלה של קים, אמר בכאב: "רוצח מתועב, מדוע אזקת אותה ואז ירית בה? אין לי מילים לתאר את השפלות. רצחת שתי משפחות, השארת אלמנים ואלמנות, יתומים ויתומות. קים, אין לי כל כך מה להגיד, רק רוצה להבטיח לך שלא נשכח אותך לעולם. נגדל את קאי שלנו בדיוק כמו שרצית. אני אוהב אותך. את תמיד תישארי החברה הכי טובה שלי".

ניסים, סבו של הבעל גיא, אמר: "פלשתיני שפל ואכזר שרצח בדם קר את קים שלנו. פלשתיני נפשע זה מקבל עידוד מחמאס ומעזה. קים יקרה, הבוקר נחת על ראשי פטיש וריסק אותי. קים היתה אישה יפה עם חוצפה ותעוזה ישראלית. גיא וקים הקימו משפחה חדשה בישראל. הם אהבו אחד את רעהו ואז נולד בנם קאי. תינוק יפה שדומה להוריו ושמחה הגיעה למשפחתנו. כל זה נמחק בירי של מטורף".

ביום הניחומים הראשון הגיע לנחם את המשפחה שר החינוך נפתלי בנט, ואמה של קים פנתה אליו בבכי קורע: "יש לי נכדים, אנחנו לא יודעים מה להגיד להם". השר בנט פרץ בבכי יחד איתה. חוה אימה של קים סיפרה לשר בנט על בתה ז"ל ואמרה: "הייתה לה נתינה אין סופית. למה הוא כפת אותה, מה זה עזר לו? גיבור על ילדה בת 28. היא השאירה יתום בן שנה וחצי". לאחר מכן תהתה בפניו: "כמה עוד תלך לביקורים כאלה? זה לא עובד כשאמא קוברת ילדה בת 28. זה לא מסתדר לי לקום בבוקר ולהישאר עם ילדה אחת. רפי לא צריך לראות את הבת שלו ירויה על הרצפה".

אבא של קים, רפאל, הוסיף: "צריך עונש מוות למחבלים וגם להגלות את המשפחה. שכל מחבל יידע שהוא יוצא להרוג והמשפחה שלו תסבול". לאחר מכן אמר לעיתונאים: "האנשים האלה יורקים לצלחת שהם אוכלים ממנה, אז אולי לא מגיע להם לאכול. צריך פשוט להיפרד מהם סופית, להפסיד קצת אדמה וזהו. אנחנו לא צריכים לחיות איתם".

מנחמים רבים פקדו את בית המשפחה בראש העין, בניהם גם השרה מירי רגב ששמע מגיא בעלה של קים על הקשר והאהבה שלהם. גיא אמר לשרה רגב: "אני לא מעכל שהיא איננה, לא מוצא את המילים לנחומים, איבדתי אישה מדהימה, אם למופת, תמיד עם חיוך על הפנים שחסרה לי מאתמול בכל רגע בחיי".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך