ניתוח אחד, 30 קילו פחות…

מאיר ג'אנח (57) מאשדוד, הגיע כבר למשקל של 132 קילוגרמים וחייו היו בסכנה מיידית. הוא הגיע לביה"ח אסותא אשדוד, שם החליטו על ניתוח בריאטרי או בשם המוכר לכם יותר – ניתוח לקיצור קיבה. היום, שנה אח"כ, הוא פחות 30 ק"ג ועם פחות מחלות. ג'אנח: "קיבלתי חיים חדשים"
ניתוח אחד, 30 קילו פחות...

מהפך. כך במילה אחת אפשר לסכם את מה שעבר מאיר ג'אנח בן ה-57 מאשדוד, נשוי ואב ל-5 ילדים וסבא ל-5 נכדים, מהפך בחיים. אבל לא סתם מהפך, מהפך כמעט תרתי משמע. ג'אנח שגובהו 1.78 מטרים שקל עד לפני שנה 132 ק"ג. היום הוא עם 30 ק"ג פחות מאז נכנס לביה"ח אסותא אשדוד, וקיבל יחד עם הצוות הרפואי בראשות פרופסור אנדריי קידר את ההחלטה ששינתה את חייו ואם נדייק, אז הצילה אותו – לקצר את קיבתו. אבל כמו שזה נראה, להאריך את חייו.

בכדי לספר את כל הסיפור צריך ללכת אחורה. הרבה אחורה. ג'אנח היה בחור צעיר ובריא. אפילו היה מ"פ בשריון. שמר על חיים ספורטיביים ועל גזרה דקה על כל 178 הסנטימטרים שלו. הוא תמיד אהב לאכול כמו שהוא מספר, אבל בגלל ששמר על חיים ספורטיביים זה לא נראה עליו.

 

לפני הניתוח

בגיל 28 החליט ג'אנח שהוא חוזר בתשובה. כאן חל השינוי. אומנם רוחנית הוא התפתח אבל על המשקל הוא לא שמר. ג'אנח: "החלטתי לחזור בתשובה. הספורט החל פחות לעניין אותי. מאחר ותמיד אהבתי לאכול התחלתי לפתח כרס וזה רק הלך והחמיר".

אבל בשלב מסוים הוא החליט לפני כעשור לעשות "טבעת" בקיבה, בכדי להצר אותה וכך לרדת במשקל. זה עבד. אבל והיה "אבל" גדול מאוד. ג'אנח: "הטבעת הפריעה לי מאוד לחיים. צרבות, הקאות, רמת החיים ירדה. התאווה לאכול נשארה ואחריה הייתי מקיא". מה שגרם לג'אנח להחליט כי הוא מוותר על הטבעת, כי איכות חייו הייתה בלתי נסבלת איתה. משם לאחר הורדת הטבעת הדרך לשמנה החוזרת הייתה קצרה מאוד והוא הגיע ל-132 קילוגרמים.

כאן נכנס לתמונה פרופסור אנדריי קידר, מנהל מחלקת כירורגיה כללית בביה"ח אסותא אשדוד, והצוות שלו. פרופסור קידר טיפל בג'אנח והבין, המצב הזה יביא לסכנת חיים מיידית. פרופסור קידר: "קודם כל אני רוצה להעמיד דברים על דיוקם. מה שכולם מכנים קיצור קיבה נקרא בשם הרפואי ניתוח בריאטרי. לגופו של עניין, הוא היה איש עם מחלות השמנה, מה שנקרא תסמונת מטבולית. שומנים בדם, כבד שומני, סכרת, מחלות לב, עבר אירוע מוחי קל, יתר לחץ דם, דום נשימה בשינה. היה ברור שהוא בסכנת מוות בטווח המיידי, אם לא היה עושה את הניתוח לקיצור הקיבה. זה היה ברור לנו וגם לו".

אחרי הניתוח

וזה היה ברור גם לג'אנח: "הגעתי לבדיקה ולחץ הדם שלי היה 200. הרופאה שבדקה נבהלה. הייתי חייב ניתוח. הבנתי את זה". הוא בדק את הנושא ולאחר בירורים הגיע לפרופסור קידר. ג'אנח: "לאחר בדיקה גיליתי שהוא אחד המבינים הגדולים בתחום, אם לא הגדול שבהם. החלטת לעשות את הניתוח אצלו".

וזה אכן מה שקרה. לפני שנה הוא נכנס לניתוח בביה"ח אסותא אשדוד. פרופסור קידר והצוות שלו ערכו לו בדיקה לפני, בכדי שלא יקבל אירוע מוחי או לבבי בזמן הניתוח, כי הסיכון היה קיים, וודאי על הרקע הרפואי של ג'אנח. אגב זה לבד דבר שמלמד על מצבו אולי יותר מכל. ההחלטה הייתה כמו שמספר פרופסור קידר: "הוחלט לנתחו, בעיקר בגלל גילו הצעיר מאחר והוא צריך לחיות עוד שנים רבות ואי אפשר היה לחיות כך".

היום בדיוק שנה לאחר הניתוח, כשהוא איש חדש עם 30 ק"ג פחות, מספר מאיר ג'אנח על "האיש החדש" שהוא הפך להיות: "הניתוח בביה"ח אסותא היה חוויה מדהימה, בצורה בה טיפלו, ניתחו ושיקמו. חיי השתנו. הורדתי כ-30 ק"ג. אני עולה לקומה שלישית בה אני גר בקלות, הולך ברגל, אוכל כמו שצריך, נהנה ושומר על המשקל. עושה הרבה הליכות. התחושה והדימוי העצמי השתנו. אני קליל יותר היום. ברוך השם קיבלתי חיים חדשים".

פרופסור קידר מסכם את הסיפור של מאיר ג'אנח בצורה הכי מדויקת: "הוא אוכל רגיל, לא מקיא, מרגיש טוב לוקח ויטמינים ויש שיפור משמעותי של המחלות מהן סבל. בקיצור הוא נהנה מהחיים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך