"הייתי קוראת לעצמי סיפור סינדרלה"

הכירו את ויקטוריה אקסלרוד (26) ותתחילו לשנן את השם, כי אקסלרוד שוברת שיאים ותוך פחות משנה בעולם הדוגמנות, היא זכתה בתחרות מיס "פוטו-מודלס" הארצית. ואם זה לא מספיק, אז בנוסף ויקטוריה טסה לייצג את ישראל בתחרות "פוטו-מודלס" הבינלאומית בטורקיה, שם זכתה בתואר מיס עולם. כל זאת לאחר שהתחילה לדגמן לגמרי במקרה. סיפור הסינדרלה של ויקטוריה מעולה צעירה בארץ, שעובדת בחברת רכבים, למיס עולם שמייצגת את ישראל...
"הייתי קוראת לעצמי סיפור סינדרלה"
צילום: גרגורי זריצקי

ויקטוריה אקסלרוד (26), כיום עובדת בחברת "טכנו-רם" שעוסקת ברכבים, אך אל תתבלבלו כי זאת לא כתבה שתדון על מחירי המכוניות והדלק… אלא על הסיפור המיוחד של ויקטוריה שעלתה לארץ מאוקראינה והגיעה ליעדים ייחודיים ביותר. היא דוגמנית בתחילת הדרך אך בעלת רקורד מרשים יחסית לאחת שהתחילה לדגמן באופן מקרי לפני פחות משנה. אקסלרוד התחילה לדגמן באפריל האחרון, כאשר הצלם המוכר גרגורי זריצקי גילה אותה. גרגורי מספר שראה אותה בפייסבוק וביקש ממנה לצלם אותה, ויקטוריה הסכימה וכך זה התחיל.

ויקטוריה עלתה לארץ לפני 3 שנים, כחצי שנה אחרי החבר המפרגן ארציום, שמשגיח מהצד לאורך הריאיון… אקסלרוד הגיעה מאוקראינה לאשדוד, ולטענתה היא באה לכאן בעקבות החבר שלה ומשפחתו. עובדה נוספת שתרמה לעלייתה ארצה לדבריה, הייתה שחצי ממשפחתה כבר גרה בישראל. על העיר אשדוד, בה היא גרה גם כיום, היא מספרת: "אני מאוד אוהבת את אשדוד, את היופי ואת האופי של העיר". כששאלתי אותה על החיים בארץ לעומת אוקראינה, ויקטוריה משיבה באופן מעניין על הפתיחות שיש בישראל: "בארץ אני מרגישה נפלא, יש פה יותר אפשרויות, יש כאן גם הגנה על הזכויות שלך ואני מרגישה בארץ בן אדם חופשי, לא הכרתי את זה מאיפה שבאתי".

צילום: גרגוריו זריצקי

אז כמעט לאחר שנתיים וחצי שהיא בארץ, וקצת אחרי שגילו אותה באופן מקרי ברשת החברתית, היא החלה להצטלם כדוגמנית והייתה מועמדת לתחרות "פוטו-מודלס" ישראל. התחרות הינה תחרות דוגמניות אשר עוסקת בפן של דוגמנות צילום, ובה בוחנים איך הדוגמנית מצטלמת/עוברת מצלמה. כאמור ויקטוריה זכתה במקום הראשון בתחרות הארצית, ומספרת על רגע הזכייה כרגע מיוחד: "הזכייה הייתה רגע של שוק ושמחה, אבל הדבר היחידי שרציתי לעשות באותו הרגע הוא להוריד את העקבים…".

קצת אחרי שהיא הספיקה להוריד את האיפור והעקבים, ולעכל את העובדה שזכתה במקום הראשון בתחרות, אקסלרוד נסעה לייצג את ישראל בתחרות "פוטו-מודלס" העולמית בטורקיה שבה נשיא התחרות הוא אשוט חצ'טרן, שם זכתה בתואר מיס עולם. כמו כן, מי שליוו אותה בפן המקצועי הנן הנשיאה נטלי וסרמן והמנהלת האמנותית בישראל אלנה סמולקין. בדרכה לתחרות היא מספרת כי הייתה נחושה בדעתה לזכות, ואף אמרה לעצמה שהיא לא יכולה לחזור לישראל מבלי להגיע לזכייה במקום ה-1, ומתארת בגאווה: "בכל מקרה ידעתי שגם אם לא אזכה, בפרק זמן כל כך קצר הגעתי לתחרות בינלאומית וזוהי באמת זכייה עצמית".

צילום: גרגוריו זריצקי

על בחירתה להיכנס לעולם הדוגמנות היא מספקת תשובה מעניינת: "אני לא יכולה להגיד שזה היה חלום ילדות שלי, אבל כשהציעו לי בפעם הראשונה להצטלם הסכמתי. אני חושבת שכל בנאדם צריך לשאוף לטוב יותר ולנסות דברים חדשים, בגלל זה החלטתי ללכת על זה".

כמו כן, היא מדברת על עולם הדוגמנות בפרט ומתארת: "כשהסתכלתי על עולם הדוגמנות מבחוץ חשבתי שזה קל וזוהר, רק כשנכנסתי לזה הבנתי עד כמה זה קשה ודורש השקעה עצמית. אבל התאהבתי בזה כל כך והיום אני חושבת שכל אדם שרוצה להשיג משהו יכול". היא ממשיכה ומסבירה על התחרות הבינלאומית: "בתחרות היה די קשה מכל הבחינות, פיזית ונפשית. היא לא הייתה קלה אבל החלטתי שאני הולכת. עד עכשיו לא עיכלתי את זה שזכיתי במיס עולם".

צילום: גרגוריו זריצקי

אם שאלתם למה לדבריה היה כל כך קשה, יכול להיות שיש סיבה. כאשר ויקטוריה הגיעה לתחרות הבינלאומית בטורקיה, היא נסעה עם מזוודה מסודרת ומאורגנת עם כל הציוד שנדרש. אך הבעיה העיקרית הייתה, שהמזוודה שלה אשר כללה את כל הבגדים והסטים שהכינה לתחרות, כלל לא הגיעה. ויקטוריה נאלצה להיות שלושה ימים ללא בגדים ולהשאיל מבנות אחרות. כמו כן, היא נאלצה להתמודד בנוסף ללחץ התחרות, גם עם הלחץ שהבגדים, שאיתם תכננה להופיע לא בטוח שיגיעו בזמן. על הסיפור המאתגר היא מסבירה: "הייתי בהתחלה בשוק ובפאניקה בגלל המזוודה, לא היה לי כלום. הכל היה מחושב לתחרות. הבאתי שמלה, נעליים, עגילים, פשוט הכל וזה לא הגיע". אם אתם שואלים, מה היא עשתה? אז לדברי אקסלרוד, היא החליטה שהיא לא נופלת, והזכירה לעצמה שאחרי כל ירידה יש עלייה. היא מספרת כי בתחרות היו בנות נדיבות ושכל אחת נתנה מעצמה משהו.

צילום: גרגוריו זריצקי

בנוסף, היא כתבה על כך פוסט מרגש בפייסבוק, בו הסבירה ותיארה את כל הסיפור שלה וקראה לתמיכה של האנשים בישראל בה: "רשמתי בפוסט – ישראל אני מחכה לתמיכה מכם וקיבלתי הרבה תגובות, זה חיזק אותי". היא מתארת כי בין התגובות שקיבלה היו הרבה שכתבו לה: "כמו שהשם שלך ויקטוריה, גם את כזו ויקטורי, ניצחון. הרגשתי שאני צריכה ללכת לתחרות, לא משנה מה יקרה ובסופו של דבר גם המזוודה הגיעה אליי".

לאחר הרגעים הפחות קלים הגיעה גם העלייה שלה חיכתה. על רגעי הזכייה המרגשים ויקה מסבירה שבעקבות זאת הבינה ששום דבר לא בא סתם, לדבריה: "על כל דבר צריך להיאבק ולבסוף זה משתלם". אך למרות זאת לטענתה הזכייה הגדולה באמת היא שקיבלה בנוסף לתואר המרהיב חברות רבות שהכירה מכל העולם, ומציינת שהיא בקשר איתן עד היום.

עם כל רגעי האושר והזכייה ויקטוריה לא נשארת אדישה ומחכה להגשמת יעדים נוספים, בדרכה הצנועה והמיוחדת. ואם חשבתם שבעקבות הזכייה במיס עולם היא מקפצת לה ישירות לחו"ל אז לדבריה זה עוד לא הזמן, כי היא דווקא רוצה להצליח בגדול ולהפוך לשם מוכר בישראל: "אני עוד לא חושבת על חו"ל, קודם כל אני רוצה להצליח בארץ. אני חושבת שאני עוד לא שם מכל מיני בחינות, גם מבחינת השפה, כשזה יקרה השאיפות שלי ימשיכו הלאה".

כשהיא נשאלת על שאיפותיה לעתיד, ויקטוריה משיבה שהיא מייחלת להמשיך ולהיות דוגמנית מקצועית ומאחלת לעצמה הרבה הצלחה ומזל, וממשיכה להאמין ולקוות שבעוד עשר שנים מהיום היא לא תשכח בתעשיית הדוגמנות ותמשיך לעסוק בתחום.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך